سال آینده ۲۵ درصد از گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش “فورس تاچ” عرضه خواهند شد

iPhone-6s-force-touch

سال آینده، ما باید شاهد عرضه فزاینده گوشی‌های هوشمند با سنسور اثر انگشت به بازار باشیم و صفحه‌نمایش حساس به فشار نیز در حال تبدیل‌شدن به یک ویژگی عادی خواهد بود. با توجه به گزارش منتشرشده توسط وب‌سایت IHS، بیست‌و‌پنج درصد از تمام گوشی‌های هوشمندی که در سال ۲۰۱۶ عرضه می‌شوند دارای یک صفحه‌نمایش فورس‌تاچ (Force Touch) خواهند بود. این ویژگی اجازه می‌دهد که صفحه‌نمایش بین یک لمس خفیف، لمس عادی و لمس محکم روی شیشه، تمایز قایل شود.

هر لمس متفاوتی باعث اجرای چیز متفاوتی می‌شود. ویژگی لمس سه‌بعدی اپل از یک لمس خفیف برای انداختن یک نگاه زیرچشمی به یک اپلیکیشن استفاده می‌کند، در حالی که یک لمس محکم، کاربر را وارد برنامه موردنظر خواهد کرد. به‌طور مثال، یک لمس خفیف می‌تواند اجازه دهد که یک کاربر، پیش‌نمایشی از یک ایمیل را مشاهده کند، در حالی که یک لمس محکم، ایمیل موردنظر را روی صفحه‌نمایش باز خواهد کرد.

در کنار اپل واچ، آیفون ۶S و آیفون ۶S پلاس، گوشی هواوی میت S نیز، همراه با قابلیت فورس تاچ عرضه می‌شود. این ویژگی با لمس طولانی که به طور گسترده در سایر گوشی‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد، متفاوت است. اساس کار لمس طولانی، مدت‌زمان فشرده شدن صفحه‌نمایش است در حالی که فورس تاچ به میزان نیروی لمسی وارد شده بر صفحه‌نمایش، بستگی دارد.

IHS می‌گوید که محموله‌های ماژول‌های فورس‌تاچ با افزایش ۳۱۷ درصدی به ۴۶۱ میلیون واحد در سال آینده خواهند رسید. این شرکت تحقیقاتی پیش‌بینی می‌کند که ماژول یاد شده، داخل گوشی‌های بالا و میان‌رده‌ای که سال آینده عرضه می‌شوند، جای خواهد گرفت. همچنین بر اساس گفته‌های این شرکت، استفاده اپل از فورس‌تاچ روی اپل واچ و لمس سه‌بعدی روی آخرین گوشی‌های خود، به تصمیم سازندگان موبایل برای تحت پوشش قرار دادن این ویژگی روی گوشی‌های هوشمند خودشان برمی‌گردد و این منجر به افزایش تولید ماژول توسط زنجیره تامین خواهد شد.

علاوه بر این، تولید صفحه‌نمایش‌های درون‌سلولی و برون‌سلولی در طول چند سال آینده، افزایش خواهد یافت که هر دو، ساخت صفحه‌نمایش‌های باریک‌تری را امکان‌پذیر می‌سازند. مطابق اظهارات کالوین هسی، مدیر پژوهش‌های فناوری لمسی و رابط کاربری در موسسه HIS، محموله‌های پنل‌های درون و برون‌سلولی، ۴۰ درصد از کل پنل‌های لمسی تلفن‌های همراه تحویل داده شده در امسال را تشکیل می‌دهند که تا سال ۲۰۱۸، به ۵۰ درصد خواهد رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH