۷ گوشی هیجان انگیز اندروید برای سال ۲۰۱۳

7cellphone-in-2013

هر چه به روزهای پایانی سال ۲۰۱۲ نزدیک‌تر می‌شویم، حدس و گمان‌ها برای ورود مدل‌های قدرتمند اندرویدی شکل تازه‌ای به خود می‌گیرد. برگزاری نمایشگاه‌های بزرگی همچون CES و MWC در سه ماهه نخست سال، باعث می‌شود تا اکثر برنامه‌های سازندگان مطرح مشخص شود. حال ما قصد داریم تا ۸ مدل هیجان انگیزی از سری گوشی‌های قدرتمند اندرویدی را پیش از معرفی رسمی آن‌ها نگاهی کوتاهی بیندازیم تا بدانیم که در سال ۲۰۱۳، با چه هوشمندهایی روبه‌رو هستیم.

1- Samsung Galaxy S4

galaxys31

بی‌تردید گلکسی اس ۴ سامسونگ یکی از بهترین مدل‌های تولیدی سال ۲۰۱۳ خواهد بود که با توجه به موفقیت‌های گذشته سامسونگ در این رده، انتظار یک گوشی منحصر به‌فرد را می‌کشیم.

حدس و گمان‌ها بر این منوال است که این گوشی در نیمه نخست سال عرضه خواهد شد و از یک نمایشگر Super AMOLED با وضوح تصویر 1080p با چگالی پیکسل 441 بهره خواهد گرفت. چیپست چهار هسته‌ای، دوربین ۱۳ مگا پیکسلی و اندروید نسخه 5.0 موسوم به کیک لیمویی از دیگر مشخصات این غول کره‌ای خواهد بود.

2- Samsung Galaxy Note 3

galaxynote21

مدل هیجان انگیز بعدی نیز باز ساخت سامسونگ است. گلکسی نوت ۲ چند ماهی از معرفی‌اش می‌گذرد و پیش‌بینی می‌شود که نسخه سوم آن در ۶ ماهه دوم سال ۲۰۱۳ به بازار معرفی گردد.

از این گوشی اطلاعات زیادی در دسترس نیست اما شایعاتی به گوش می‌رسد که نمایشگر 5.5 اینچی آن به 6.3 اینچی بدل خواهد شد. ظاهرا قرار است نمایشگر این فبلت یک نمونه OLED باشد.

3- Nexus 5

nexus41

آخرین محصول نکسوسی گوگل در رده تلفن‌های همراه، سر و صدای زیادی به پا کرد که باید دلیل اصلی آن را در قیمت بسیار مناسب با توجه به توانایی‌های بالای گوشی دانست.

البته بسیاری عدم پشتیبانی از شبکه نسل چهارم یا LTE را ضعف بزرگ این گوشی قلمداد کردند (که ربطی به ما ایرانی‌ها ندارد!) اما به احتمال فراوان در نکسوس شماره ۵ این مشکل نیز برطرف خواهد شد. پس از الان کمربندها را محکم ببندید و منتظر ورود نکسوس ۵ با مشخصات سخت‌افزاری عالی و همچنان یک قیمت مناسب باشید.

4- Motorola Droid

droidrazhd1

در سال ۲۰۱۲ موتورولا خیلی بی سر و صدا حرکت کرد و تنها دو مدل Droid RAZR HD و Droid RAZR MAXX را در سری اسمارت فون‌ها عرضه کرد که البته بلافاصله هر دو نمونه را به نسخه 4.1 اندروید به روز رسانی نمود. به طور یقین موتورولا در حال کار کردن بر روی عرضه چیزی بزرگ در سال ۲۰۱۳ است که اطلاعات زیادی از آن وجود ندارد.

باتری با ظرفیت بالا، نمایشگر اچ‌دی و سرعت زیاد در آپدیت شدن نسخه اندروید، مواردی هستند که هر کسی را به سر شوق می‌آورد.

5- HTC M7

onexplus1

تولید گوشی One X در سال ۲۰۱۲ برای اچ‌تی‌سی یک نفطه عطف در سری محصولات جدیدش به همراه طراحی زیبا محسوب می‌شد که به نظر می‌رسد این کمپانی در سال ۲۰۱۳ این روند را ادامه خواهد داد. گوشی M7 مدلی است که اخبار خوبی پیرامون آن شنیده می‌شود و ظاهرا قرار است در نیمه نخست سال جدید وارد بازار شود. نمایشگر ۵ اینچی با وضوح تصویر فول اچ‌دی، بدنه آلومینیومی و پردازنده چهار هسته‌ای برخی از مشخصات این گوشی جدید اچ‌تی‌سی خواهند بود.

6- LG Optimus G2

optimusg1

یک فبلت ۵ اینچی که شایع شده در نیمه نخست سال ۲۰۱۲ به بازار خواهد آمد، محصول دوم ال‌جی از سری G خواهد بود که همچون گلکسی اس ۴ سامسونگ از وضوح تصویر فول اچ‌دی بهره می‌برد. این گوشی همچنین از یک پردازنده ۴ هسته‌ای با فرکانس کاری ۲ گیگاهرتز استفاده می‌کند و از نخستین محصولات ال‌جی خواهد بود که نسخه ۵ اندروید بر روی آن نصب شده است.

دلیل اصلی هیجان زده شدن ما بخاطر این گوشی، اپتیموس جی اولیه است که یکی از بهترین تلفن‌های همراه تولیدی ال‌جی تا به امروز بوده و به طور حتم گوشی دوم نیز مزایای بسیاری را در خود خواهد داشت.

7- Sony Xperia Z

xperiaion1

ظاهرا سونی نیز سرانجام قصد دارد تا در رده اکسپریای خود سری به دنیای فبلت‌ها و گوشی‌های قدرتمند نیز بزند و بدین منظور مدل سونی اکسپریا Z که تا پیش از این تحت عنوان سونی اکسپریا یوگا شناخته می‌شد را مامور بدین کار کرده است. این مدل که به احتمال فراوان در نمایشگاه CES آن را ملاقات خواهیم کرد از نمایشگر ۵ اینچی فول اچ‌دی بهره برده و مجهز به پردازنده چهار هسته‌ای کوالکام است. دوربین آن نیز احتمالا یک نمونه ۱۶ مگاپیکسلی با کیفیت خواهد بود.

[divide style=”2″]

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

18 در مورد “۷ گوشی هیجان انگیز اندروید برای سال ۲۰۱۳”

  1. سلام پیمان توضیحاتت عااااالی بود تو برنامه…گفتی نمیشه از فرونده راجع ب دوربین پرسید باید از کارشناس پرسید…خب!! جناب کارشناس؛

    ب نطرت لنز اکسپریا پی با تو جه ب قیمتش و گوشی های هم سطحش ..خوبه یا نه؟؟

    بازم میگم… برنامت عالی بود چون قشنگ با مدرک و دلیل میگفتی…

    1. پیمان گل‌کار

      ممنون عزیز
      اکسپریا پی در کل دوربین مناسبی داره اما عالی هم نیست
      برای بررسی دقیق‌تر، همیشه خوبه که در نت سرچ کنید و نمونه سمپل عکس‌های گرفته شده توسز دوربین آن در شرایط مختلف را ببینید و خودتان قضاوت کنید

  2. من یه مهندس الکترونیکم و دوره تعمیرات رو توی ترکیه گذروندم و چند ساله که انواع گوشی رو تست کردم . چیزی که از این چندسال تجربه نصیبم شد اینه که اگه گوشی اندروی داری با نصب نرم افزار میتونی امکاناتشو بالا ببری آخه آدم از یه گوشی چه انتظاری داره؟اونم تو ایران که کلا بیشتر سرویس ها و مارکت ها در دسترس نیستن صرفا پول هدر میدیم. به نظر من داشتن یه تبلت با سیستم عامل ویندوز پوز تمام سیستم عامل های دیگه رو به خاک میماله چون قدرت و انعطاف پذیریش از اندروید خیلی بیشتر ه و به مراتب زیادی بهتره.تازه با وضعی که من دیدم هیشکی تو ایران گوشیرو واسه امکاناتش نمیخره بلکه صرفا واسه کلاس گذاشتن و روکم کردنه.فقط یه مهندس حفاری دیدم که عین بچه آدم گوشی رو واسه امکانات خریده و هرچند وقت یکبار رام گوشیشو آپدیت میکنه

    1. پیمان گل‌کار

      عامل اصلی اندازه نمایشگر و در واقع دستگاه است وگرنه هر دو مدل از امکانات بسیار خوبی بهره می‌برند

  3. این چن وقتی ک خبر ها رو دنبال میکنم یاد گرفتم دلمو دیگه ب هیچی خوش نکنم

    پیمان آذر تموم شد و نکسوس نیمد؟؟؟؟؟ چرااااااا

    1. پیمان گل‌کار

      فکر می‌کنم خود گوگل هم انتظار چنین استقبالی رو نداشته چون هرجا برای فروش میگذاره زودی تموم می‌شه و دست قاچاقچیان عزیز! برای وارد کردنش بسته شده
      ال‌جی هم هنوز آن را وارد نکرده که نوسانات زیاد ارز و تحریم‌ها در این قضیه بسیار موثر هستند

      1. خخخخ
        قاچاق چیان عزیز!!!
        خدا بگم چکارشون کنه که کار قاچاقچیامونو مختل کردن!! ممنونتم

        منتظر حضورت در برخط هستم

  4. دیگه جزابیتی تو گوشیا نیست. همه 5 اینچی فول HD و 2گیگ رم .دوربین هم که دیگه یه چیز تبلیغاتی شده فردا میبینی گوشی با دوربین 60 مگاپیکسل میاد.امیدم به نوت 3 هست که هر نسل داره چیزای زیادی معرفی میکنه.

  5. در این رده بندی باید xperia Z اول یا دوم باشه. چون سونی کلی برنامه براش داره. به قولی یکی از وبسایتها، این گوشی بدون عیب خواهد بود.
    لطفا خبر حفره های امنیتی cpu های اکسینوس و از کار افتادن دوربین پس از رفع آنها و مشکل خاموشی دائمی اس 3 رو پوشش بدید. بالاخره خیلیها فریب تبلیغات رو خوردند. محصولی که کیفیت ساخت نداشته باشه، از 10 متری مشخصه. ممنون پیمان جان

  6. فکر کنم دیگه نباید گوشی ها از 4.7 اینچ بزرگتر باشن دیگه فرقی بین گوشی و فبلت نمیمونه ..البته اینم بگم اگه شرکتها فقط سایز صفخه نمایشو بزرگت بکنن خوبه اما اگه قرار باشه همراه با سایز صفحه سایز گوشی هم بزرگ بشه دیگه به درد نمیخوره…

  7. سلام
    ممنون مطلب خوبی بود
    ولی چرا رو هر مدل از گوشی های فعلی مثل اس تری نوت تو و نکسوس 4 یک شما ره اضافه کردید
    یا همین اپتیموس جی
    شاید یک شرکتی ناگهانی ییهو یک گوشی کاملا تاپ به بازار روانه کرد
    مثل همین کار ال جی که هیچ کسی انتظار ورود همچنین گوشی هایی رو نداشت
    به نظر من تا خود گوشی نیومده نباید در مورد هیجان انگیز بودنش صحبت کنیم
    این نوت 3 هم که گوشی نیست تبلته
    خدایی 6 اینچو چجوری جا بدم تو جیبم
    دیگه فوقش 4.5 دیگه خیلی با ارفاق گوشی سایزش باید 5 باشه
    به نظر من اعتدال رو فقط اپل رعایت کرده و سونی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH