دوربین پیکسل 2 رکورد زد؛ ثبت امتیاز 98 در تست DXOMARK!

گوگل پیکسل 2 رسما رونمایی شد و همان‌طور که انتظار می‌رفت، آزمایشگاه DXO دوربین این اسمارت‌فون را زیر ذره‌بین برده تا عیار آن را مشخص کند. این مرکز اخیرا دو اسمارت‌فون آی‌فون 8 پلاس و گلکسی نوت 8 را مورد بررسی قرار داد و امتیاز 94 را برای این دو محصول اعلام کرد که تاکنون هیچ اسمارت‌فونی موفق به دستیابی به این امتیاز نشده بود.

اما دقایقی پیش، گوشی تازه‌وارد پیکسل 2 توانست در تست این مرکز مجموع امتیاز باورنکردنی 98 را کسب کند. دوربین این گوشی از سنسور 12 مگاپیکسلی 1/2.6 اینچی با دهانه دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد و این در حالیست که پیکسل 2016، به لنز 1/2.3 اینچی با دهانه دیافراگم f/2.0 مجهز شده بود. همچنین گوگل این دوربین را به قابلیت فوکوس خودکار دوآل پیکسل مجهز کرده و دو تغییر مهم نیز نسبت به دوربین مدل سال گذشته در این گوشی اعمال شده است.

اگرچه تفاوت چندانی در مشخصات دوربین این دو گوشی مشاهده نمی‌شود، اما عکس‌های ثبت‌ شده پیکسل 2 از کیفیت به مراتب بالاتری برخوردارند و همین مسئله سبب شده تا امتیاز بالای 99 برای قابلیت عکاسی دوربین این گوشی ثبت شود. در خصوص جزییات عملکرد این دوربین نیز باید گفت که پیکسل 2 توانسته در محیط‌هایی با نور کافی، عکس‌هایی با جزییات مناسب، رنگ‌های دقیق و محدوده دینامیکی بالا ثبت کند. در محیط‌هایی با نور کم نیز عملکرد این دوربین و فلاش آن قابل تحسین است.

اگرچه شاید درظاهر ثبت عکس‌هایی با اثر بوکه، نیازمند دوربین‌های دوگانه باشد اما گوگل این ویژگی را به تک سنسور پشتی این گوشی اضافه کرده که می‌تواند به لطف تغییرات نرم افزاری پیشرفته، عکس‌های کم‌نظیری را ثبت کند. طبق گفته DxO، اگرچه دوربین گوگل پیکسل 2 نسبت به پیکسل سال گذشته ارتقا یافته و قادر است عکس‌هایی با اثر بوکه را برای کاربران به ارمغان آورد، اما در مقایسه با دروبین آی‌فون 8 پلاس در ایجاد بک‌گراندی تار و طبیعی، نسبتا ضعیف‌تر عمل می‌کند.

در حالت فیلم‌برداری نیز عملکرد دوربین پیکسل 2، امتیاز 96 را برای این اسمارت‌فون به دنبال داشته است. ویژگی‌هایی همچون نوردهی مناسب، فوکوس خودکار سریع، یکنواخت و پایدار در ردیابی سوژه‌ها و به حداقل رساندن نویز، سبب شده تا چنین امتیاز بالایی برای این دوربین ثبت شود. همچنین DXO در ادامه افزود که قابلیت لرزشگیری این دوربین در حین فیلم‌برداری نسبت به پیکسل سال گذشته ارتقا یافته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH