گلایه برخی کاربران آیفون: iOS 18 موجب تخلیه سریع شارژ باتری گوشی می‌شود!

برخی کاربران آیفون اخیرا گزارش کرده‌اند که گوشی هوشمند آنها پس از نصب به‌روزرسانی iOS 18 با مشکل تخلیه سریع شارژ باتری مواجه شده است. در این میان بعضی کاربران مدعی شده‌اند که شارژ باتری آیفون آنها ظرف مدت تنها یک ساعت بین 20 تا 30 درصد کاهش یافته است.

کاهش ناگهانی شارژ باتری موجب می‌شود تا کاربران برای شارژ یک نوبتی گوشی خود در هر روز دچار چالش شوند. این موضوع مشخصا خبری ناگوار و یک وضعیت بسیار ناخوشایند برای کاربران iOS محسوب می‌شود؛ چرا که تا امروز برخلاف اکثر گوشی‌های اندرویدی، هیچ‌کدام از مدل‌های آیفون از سرعت شارژ قابل قبولی در محدوده قیمتی خود برخوردار نبوده‌اند. در واقع بخش قابل‌توجهی از کاربران آیفون همچنان گوشی خود را در طول مدت شب شارژ می‌کنند.

خوشبختانه اپل برای کمک به کاربران جهت شناسایی و رفع علت تخلیه شارژ باتری چندین گام مختلف را ارائه نموده است. این مراحل به‌صورت بالقوه می‌توانند عملکرد باتری را بهبود دهند. برای کاربرانی که از نسخه بتا iOS 18 استفاده می‌کنند؛ افت عملکرد باتری امری طبیعی است؛ چرا که تسترهای بتا نیز پیش‌تر در گزارش‌های خود به وجود مشکلات مشابهی اشاره کرده‌اند. 

به گفته واحد پشتیبانی اپل اگرچه کاربران بلافاصله پس از به‌روزرسانی گوشی‌های آیفون خود می‌توانند از آنها استفاده کنند؛ اما کماکان فرآیندهای خاصی در پس‌زمینه اجرا شده و این موضوع موقتا بر عملکرد حرارتی و شارژدهی باتری تاثیر می‌گذارد. فرآیندهای پس‌زمینه تا زمان کامل شدن احتمالا موجب افزایش میزان مصرف انرژی توسط دستگاه خواهند شد.

چنان‌چه کاربران پس از نصب iOS 18 متوجه کاهش شدید عملکرد باتری گوشی خود شوند؛ در این‌صورت جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد. به‌دنبال تطبیق سیستم با به‌روزرسانی جدید پس از گذشت چند روز، بهینه‌سازی باتری تثبیت خواهد شد.

اگرچه مصرف شارژ باتری در گوشی‌های آیفون معمولا در طول زمان بهینه‌سازی می‌شود؛ اما برای کاهش میزان مصرف انرژی برخی راهکارها ارائه شده است:

  • فعال‌سازی حالت Auto Brightness یا Auto Lock: این ویژگی‌ها با کاهش روشنایی نمایشگر یا خاموش کردن آن در مواقع عدم استفاده به افزایش مدت شارژدهی باتری کمک می‌کنند.
  • بررسی مجوزهای برنامه: برخی برنامه‌ها احتمالا از موقعیت مکانی کاربران در پس‌زمینه استفاده کرده و بر شارژدهی باتری تاثیر منفی می‌گذارند. بررسی مجوزهای برنامه می‌تواند به محدودسازی مصارف غیرضروری انرژی باتری کمک کند.
  • استفاده از اتصال وای‌فای: توصیه می‌شود که تا حد امکان به شبکه‌های وای‌فای متصل شوید؛ چرا که میزان مصرف انرژی در اتصال سلولی به‌مراتب بیش‌تر است.
  • فعال‌سازی حالت کم‌مصرف: حالت Low Power Mode با غیرفعال کردن ویژگی‌های غیرضروری نظیر رفرش شدن برنامه‌ها در پس‌زمینه و جلوه‌های بصری به افزایش مدت شارژدهی باتری کمک می‌کند.

کاربران برای درک هرچه بهتر میزان مصرف باتری می‌توانند به مسیر Settings > Battery مراجعه نموده و نمودارهای Activity و Battery Usage را بررسی کنند. این ابزارها، برنامه‌هایی با بیش‌ترین میزان مصرف انرژی را نمایش داده و امکان اعمال تنظیمات لازم روی آنها را فراهم می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH