نگاه نزدیک و اختصاصی به سونی اکسپریا ایکس

xperia x 11

سری جدید اکسپریا ایکس سونی را بایستی یکی از سورپرایزهای کنگره جهانی موبایل در بارسلونا دانست که بسیاری را تا حدی شگفت زده کرد! سه گوشی جدید در این رده نیز معرفی شد که به ترتیب اکسپریا X، اکسپریا XA و اکسپریا X Performance هستند و دیروز نیز این خبر را اعلام کردیم که نسخه پرفورمنس آن در ایران عرضه نخواهد شد!

حال به ما فرصتی دست داد تا از نزدیک با گوشی اکسپریا ایکس و ۴ رنگش مدتی کار کنیم تا ببینیم سونی چه چیزی را برای عرضه آماده کرده است.

xperia x 12

در نگاه نخست و طراحی، شما با یک گوشی با همان دیزاین همیشگی سونی روبه‌رو هستید، ظاهری که سونی بر کامل بودنش اعتقاد راسخ داشته و به همین خاطر دوست ندارد چندان از آن فاصله بگیرد. ترکیب ساخت گوشی هم در سطح بسیار خوبی قرار داشته و آمیزه‌ای از فلز و شیشه است که در پشت به صورت مات بوده و به همین خاطر اثر انگشت و کثیفی به سختی بر روی آن باقی می‌ماند.

همچون سری جدید گوشی‌های Z سونی شاهد حضور سنسور اثر انگشت و همچنین شاتر دوربین هستیم که سونی طبق سنت دیرینه‌اش، آن را همچنان بر روی بسیاری از محصولاتش حفظ کرده است. کلید یک‌پارچه ولوم نیز بین این دو دکمه قرار گرفته و شاید مکان آن چندان مناسب به نظر نرسد.

xperia x 8

در پایین نیز محل اتصال شارژر دیده می‌شود که در کنارش سوراخ کوچک میکروفن تعبیه شده است.

xperia x 13

دو اسپیکر در بالا و پایین اکسپریا ایکس قرار گرفته و البته کمی حاشیه‌های این بخش از دستگاه هم زیاد است که به همین خاطر کمی طول آن را افزایش داده و شاید سونی با کمی دقت نظر می‌توانست ظاهر بهتری را به آن ببخشد.

xperia x 7

این گوشی در ۴ رنگ مختلف عرضه می‌شود که سفید، خاکستری گرافیتی، زرد Lime‌ و رز گلد هستند.

xperia x 5

یکی از مواردی که سونی بر روی توانایی آن تاکید زیادی دارد،‌ بخش دوربین است، جایی که لنز ۲۳ مگاپیکسلی این سازنده در پشت و ۱۳ مگاپیکسلی در جلو قرار گرفته است. در ادامه چند عکس اختصاصی که با دوربین اکسپریا ایکس گرفته‌ایم را مشاهده می‌کنید.

xperia x 1 xperia x 4 xperia x 3 xperia x 2

این محصول ۱۵۳ گرمی سونی، از نمایشگری ۵ اینچی با وضوح تصویر فول اچ‌دی بهره می‌گیرد که در نگاه از رو‌به‌رو و کناره‌ها، کیفیت قابل قبولی داشته و به نظر می‌رسد در محیط روشن نیز میزان خوانایی‌اش قابل قبول باشد.

xperia x 6

از نظر مشخصات سخت‌افزاری، این دستگاه با چیپست ۶ هسته‌ای اسنپدراگون ۶۵۰ به همراه ۳ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی عرضه می‌شود و واحد گرافیکی آدرنو ۵۱۰ وظیفه کمک به هسته‌ها را بر عهده دارد.

باتری اکسپریا ایکس، ۲۶۲۰ میلی‌آمپر ظرفیت داشته و به گفته سازنده، می‌تواند تا دو روز کامل را همراه با کاربرش باشد. ضمن آنکه شارژ سریع این امکان را به کاربر می‌دهد تا با ۱۰ دقیقه شارژ گوشی، تا ۵.۵ ساعت با دستگاهش کار کند.

xperia x 6

این گوشی قرار است که در اوایل تابستان به بازار ایران عرضه شود و به احتمال زیاد شاهد ورود نسخه دو سیم‌کارته آن برای کشورمان باشیم.

1 در مورد “نگاه نزدیک و اختصاصی به سونی اکسپریا ایکس”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH