گوگل و ساخت ابزاری جدید برای آموزش برنامه نویسی به کودکان

علوم کامپیوتر از زمینه‌هایی است که به خصوص این اواخر، طرفداران زیادی را پیدا کرده و علاقه‌مندان به این رشته، در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند. امروزه بیشتر ما به طور مستقیم با تلفن‌های هوشمند و یا کامپیوتر و سایر تولیدات در زمینه تکنولوژی سروکار داریم و به طور روزمره از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

اخیرا شرکت اپل در نمایشگاه WWDC نرم افزاری به نام Swift Playgrounds را معرفی کرد که با استفاده از آن، به کودکان آموزش داده می‌شود که در کنار بازی و سرگرمی، بتوانند کد بزنند و برنامه خود را اجرا کنند و مرحله به مرحله پیشرفت کنند تا در آینده به برنامه نویسانی موفق تبدیل شوند. حال گوگل هم می‌خواهد در این زمینه سهمی داشته باشد و به این ترتیب Project Bloks را معرفی کرده است. این محصول در اصل، یک اسباب بازی است که کودکان می‌توانند با استفاده از آن در کناربازی و سرگرمی مراحل اجرای یک کد کامپیوتری را ببینند و با چالش‌هایی که برنامه نویسان با آن مواجه می‌شوند، دست و پنجه نرم کنند.

با استفاده از این بازی، کودکان می‌توانند چندین ربات ساده با دستورالعمل‌های ابتدایی را کنترل کنند. به دلیل اینکه برد اصلی دستگاه، قابلیت اتصال به اینترنت و همچنین ارتباط بلوتوثی را دارد، کودکان می‌توانند به صورت آنلاین هم از آن استفاده کنند. این پروژه قرار است تا آخر امسال منتشر شود و گوگل طبق خبری اعلام کرده که برای کامل شدن این پروژه، جذب نیرو را آغاز کرده و همچنین جلساتی را برگزار کرده تا اطلاعات بیشتری را در مورد این پروژه به خانواده‌هایی که علاقه دارند کودکانشان در تحقیقات این پروژه شرکت کنند، بدهد. به هر حال این پروژه تازه در اول راه است ولی می‌تواند آینده خیلی خوبی داشته باشد و کودکان بسیاری با استفاده از این بازی به برنامه نویسی علاقه مند شوند.

project-bloks-1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH