شوالیه تاریکی! (بررسی گوشی اچ‌تی‌سی وان)

htc-one-itresanظاهرا کمپانی‌های بزرگ دیگر عادت کرده‌اند تا هر ساله یک پرچم‌دار در سری محصولات تولیدی خود را معرفی کنند و سپس در سایه آن، سایر مدل‌ها را به بازار عرضه نمایند. این روند را اچ‌تی‌سی در سال گذشته با گوشی وان ایکس آغاز کرد و امسال این وظیفه را بر عهده سوپر فون وان قرار داده تا به تکرار موفقیت‌های برادر بزرگ‌تر خویش بپردازد. البته به شخصه بر روی انتخاب نام گوشی جدید این کمپانی اعتراض دارم! مشخص نیست چرا به جای افزودن نام یا حرف جدید، اچ‌تی‌سی با حذف بخش دوم سری وان، روند نام‌گذاری محصولاتش را دچار سر در گمی کرده و نمی‌شود حدس زد که پرچم دار بعدی این شرکت چه نامی را خواهد داشت (شاید حرف «ن» را حذف کنه و بگذاره «وا»!). اما چیزی که در این بین کاملا مشخص است، تمرکز این کمپانی بر روی ساخت یک کالای نامبر وان بوده و شاید به همین دلیل دوست نداشته هیچ حرف اضافه‌ای در کنار درجه یک بودن محصولش بیاورد.
حال در این مقاله بر آن شدیم تا برای نخستین بار در کشورمان، این گوشی را از نزدیک بررسی کرده و با مزایا و معایب آن شما را آشنا کنیم. پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

آلومینیوم بهتر است یا پلی کربنات؟!
در اینکه جنس گوشی‌های قبلی اچ‌تی‌سی و ظاهر طراحی آن‌ها خوب بود (به خصوص نمونه‌های پیشرفته) هیچ تردیدی نیست. اما ظاهرا روسای این کمپانی خیلی هم از این وضعیت راضی نبودند و به فکر تغییراتی افتاده‌اند (حتما خیلی تنوع طلب هستند!). به همین خاطر از یک بدنه آلومینیومی در وان استفاده شده که در همان لحظه نخست به دست گرفتن گوشی، زیر لب زمزمه خواهید کرد: عجب گوشی با کلاسی! البته این کلاس را قبلا اپل در سری آی‌فون خود تجربه کرده بود (که در آی‌فون ۵ خیلی‌ها به آن ایراد هم گرفتند چون ضربه پذیری بالایی داشت) اما به نظر می‌رسد که وان استحکام خیلی بهتری داشته باشد و از گوشه‌های مربعی آی‌فون در آن خبری نیست (پس قضیه شکایت منتفیه!).
نخستین چیزی که در ظاهر وان نظر شما را به خود جلب می‌کند، اسپیکرهای گوشی است که در بالا و پایین نمایشگر به وضوح دیده می‌شوند. به طور معمول بلندگو را سازندگان در بخش پشتی دستگاه جا سازی می‌کنند و یا اگر در جلو بگذارند، به صورت مونو است، اما اچ‌تی‌سی با اعتماد به نفس کامل اسپیکرها را در جلوی دیدگان کار گذاشته، امری که به شخصه می‌پسندم زیرا در هنگام تماشای یک فیلم و یا بازی کردن، کسی پشت گوشی را نگاه نمی‌کند که بخواهد صدا را از همان جا هم بشنود!
کلید یک‌پارچه صدا در سمت راست دیده می‌شود که ظاهر متفاوتی دارد و جنس خاص آن سبب می‌شود که پیدا کردنش ساده‌تر شود.

volume-port

اگر به بالای گوشی نگاه کنید شاید در ابتدا نظرتان به بخشی جلب شود که بیش از هر چیزی به پورت اینفرارد شبیه است، اما با کمی کنکاش متوجه می‌شوید این ظاهر، باز برای متفاوت بودن است و چیزی جز کلید پاور دستگاه نیست! اما محل جای‌گیری این کلید با توجه به جنس بدنه گوشی چندان هوشمندانه نبوده است، حال چرا؟! وقتی شما یک گوشی با ابعاد اچ‌تی‌سی وان دارید که از یک بدنه آلومینیومی لغزنده ساخته شده، هر گونه بی دقتی در حفظ تعادل گوشی سبب می‌شود تا از دستان شما خارج شده و یک سقوط آزاد را تجربه کند! در واقع جای گیری کلید مهمی چون قفل نمایشگر که همیشه با آن سر و کار دارید، به نوعی پاشنه آشیل اچ‌تی‌سی وان نیز محسوب می‌شود زیرا به خوبی کمک می‌کند تا گوشی میل زیادی به افتادن را از خود نشان دهد.

lock-portدر زیر نمایشگر، جایی که انتظار دیدن سه کلید را دارید، دوباره اچ‌تی‌سی دست به اقدامی متفاوت زده و با خونسردی کامل کلید مالتی تسکینگ را حذف کرده و برای آنکه جای خالی‌اش احساس نشود، لوگوی خود را در وسط دو کلید خانه و بازگشت آورده است!

home-buttonبدنه پشتی کاملا یک پارچه است و به قدری طراحی شکیل و زیبایی دارد که نمی‌توان خرده‌ای بر این بخش گرفت. اما از آنجایی که ما آزار داریم، گشتیم تا بالاخره یک ایراد پیدا کردیم و آن عدم دسترسی به باتری و البته بدتر از آن، فقدان درگاه کارت حافظه جانبی بود. اچ‌تی‌سی برای آنکه تجربه تلخ آی‌فون ۴ را تکرار نکند، در طراحی بدنه آلومینیومی خیلی دقت کرده و در تمام نقاط از فلز استفاده نکرده تا مبادا آنتن دهی دچار مشکل شود.
در کل طراحی این گوشی به قدری استادانه است تا بخواهیم عنوان خوش چهره را برایش انتخاب کنیم؛ اما آیا هر چهره زیبایی، باطن توانمندی نیز دارد؟!

فول باشید!
اگر مقاله بررسی سونی اکسپریا زد را خوانده باشید، در آنجا نیز گفتم که وضوح تصویر فول اچ‌دی بیشتر از آنکه برای یک نمایشگر کوچک (در اینجا 4.7 اینچی) ضروری باشد، جنبه تبلیغاتی و یا زور آزمایی دارد و نمی‌توان آن‌قدرها تفاوت بین یک نمونه اچ‌دی با فول اچ‌دی در این ابعاد کوچک پیدا کنید (با این رقابتی که من می‌بینم، شاید به زودی اولتر اچ‌دی هم دیدیم!).
نمایشگر 4.7 اینچی اچ‌تی‌سی وان در هر اینچ خود شاهد حضور ۴۴۹ پیکسل است که می‌توان آن را یک رکورد نیز به حساب آورد. البته از آن مدل رکوردهایی که بر فرض اگر ۱۰۰ تا هم کم بشود، تغییر چندانی را احساس نخواهید کرد. سازنده تایوانی محصول محبوب خود را به فناوری Super LCD 3 مجهز کرده تا شاهد با کیفیت‌ترین تصاویر بر روی آن باشید. کنتراست در حد رویایی قرار دارد، وضوح عالی بوده و میزان سفیدی نیز در میان بهترین‌هاست. در واقع اچ‌تی‌سی با نمایشگرهای قبلی سری وان خود به خوبی ثابت کرده بود که در این بخش بسیار مهم، دارای تبحر بالایی است و حال چنین کیفیت خوبی که در سوپر فون جدید آن می‌بینیم، چیزی است که پیش از آن نیز می‌شد متصور بود. برای مشاهده بهتر کیفیت دستگاه، کیفیت چند تصویر آن را در کنار گوشی اکسپریا زد (با وضوح فول اچ‌دی) برایتان به مقایسه گذاشته‌ایم (تصویر سمت راست برای اچ‌تی‌سی وان است).

dis-4 dis-3 dis-2 dis1چهارِ سر بلند!
اچ‌تی‌سی در گوشی وان ایکس توجه زیادی به چیپست تگرا ۳ داشت و حتی در مدل وان ایکس پلاس با افزایش فرکانس کاری هسته‌ها، نشان داد که به آن همچنان علاقه‌مند است. اما ظهور هسته‌های پر قدرت کریت و در مقابل سستی در عرضه به موقع تگرا ۴ توسط انویدیا، خود دلیلی شد تا مدل وان را با یکی از جدیدترین چیپست‌های کوالکام ببینیم. مدلی که فقط دیدن مشخصات آن بر روی کاغذ، مو را بر تن هر کسی سیخ می‌کند (خیلی دیگه جو دادم‌ها!). در کنار چهار هسته Krait 300 که هر کدام با فرکانس کاری 1.7 گیگا هرتز کار می‌کنند، واحد گرافیکی Adreno 320 نیز کار گذاشته شده (درست مانند اکسپریا زد) و ۲ گیگابایت رم، همدم لحظات اچ‌تی‌سی وان در مواجهه با برنامه‌ها و بازی‌های سنگین خواهد بود.
برای آنکه بهتر بتوانیم توانایی وان را به چالش بکشیم، به سراغ آزمون‌های خود رفتیم تا ببینیم در میدان عمل این گوشی چند مرده حلاج است!

طبق عادت، نخستین آزمون بنچمارک پی بود که در بررسی سونی اکسپریا زد، این گوشی توانسته بود با ثبت عدد ۲۶۶ میلی ثانیه، مدال طلا را از آن خود کند. وقتی به سراغ وان آمدم، با چهره مغرور گوشی رو به رو شدم، پیش از آنکه به نتیجه کار بنگرم در دل خودم این غرور را نپسندیدم اما وقتی که چشمم به عدد درج شده بر روی نمایشگر افتاد، تازه فهمیدم چندان هم گوشی مغرور نبوده است! عدد باور نکردنی تنها ۱۴۸ میلی ثانیه نشان داد که اگر ما به سونی مدال طلا دادیم، به خاطر این رقم بایستی یک مدال پر از برلیان به وان بدهیم!

پس از این مرحله نوبت به Quadrant Advanced رسید تا کارایی گوشی در چهار آزمون گوناگون به سنجش گذاشته شود. نتایج زیر به خوبی گویای توانایی بالای این مدل در مواجهه با رقباست.

cpu graphik memory ioبرای اینکه کارایی Adreno 320 را هم دقیق‌تر مورد ارزیابی قرار دهیم، از برنامه گرافیکی Nena Mark 2 استفاده کردیم و ثبت عدد 61 فریم بر ثانیه نشان داد که تا مدت‌ها از این بخش خیالتان راحت باشد.

nenamarkدر پایان کار از اسمارت بنچ جهت سنجیدن هم زمان کار واحد گرافیکی و پردازشی استفاده کردیم که نتیجه را در نمودار پایین می‌توانید مشاهده نمایید.

smartbenchسنس با چاشنی ۵
اگر تاچ ویز را یکی از رابط‌های کاربری متفاوت بدانیم، سنس را نیز بایستی از همین رده به حساب آورد که اچ‌تی‌سی بدون توجه به علاقه‌های گوگل در چیدمان و ظاهر سیستم عامل خودش، به سلیقه آن را تغییر داده و اتفاقا این موارد به مذاق اکثر کاربران خوش آمده است، به نحوی که بسیاری سنس را بهترین پوسته طراحی شده تا به امروز می‌دانند. اچ‌تی‌سی نسخه ۵ از این اینترفیس جذاب را بر روی وان کار گذاشته که بیشتر از هر چیزی، تطابق پذیری بالای آن با سلیقه کاربر جلب نظر می‌کند.

panelیکی از نکات جالب در اینجا استفاده از BlinkFeed است که من را تا حد زیادی به یاد کاشی‌های زنده در ویندوز فون انداخت. این خانه‌های مستطیلی که ابعاد متفاوتی دارند، به شبکه‌های اجتماعی (که هیچ‌کدام برای ما باز نیستند!) و اخباری متفاوت از سایت‌های گوناگون متصل است که می‌توانید به دلخواه خود موضوع آن را انتخاب کرده و در جریان موضوعات روز قرار بگیرید.

blinkدر کل رابط کاربری نه مانند سامسونگ آن قدر پر زرق و برق و متفاوت است که بخواهید گیج شوید و نه به اندازه UI سونی ساده و بی روح که فرق چندانی با نسخه اولیه اندروید در آن احساس نکنید.

settingالبته در این میان باید سلیقه کاربران را در نظر گرفت و به طور قطع همان مقدار که سنس می‌تواند برای برخی (چون من!) دوست داشتنی باشد، برای بعضی (بی سلیقه‌ها!) یک رابط کاربری بی روح و حتی زشت تلقی خواهد شد. همچنین عدم استفاده از کلید مالتی تسکینگ، یکی از ایراداتی است که وجودش را بر روی گوشی ترجیح می‌دادم (البته دو بار فشار بر روی کلید خانه، کار مالتی تسکینگ را نیز انجام خواهد داد).

مگاپیکسل به اندازه هسته‌ها!
دوربین را می‌توان در اچ‌تی‌سی وان متفاوت‌ترین بخش دانست، جایی که در ابتدا با شنیدن واژه جدیدی چون اولترا پیکسل به وجد خواهید آمد و سپس با دیدن عدد ۴ مگا پیکسل کاملا وا خواهید رفت! اما توصیه می‌کنم اصلا نا امید نباشید چون اچ‌تی‌سی برای دوربین خلاقیتی را به خرج داده که تا پیش از این مشاهده نکرده‌اید!

camera باور عمومی که در بین اکثر کاربران وجود دارد، این است که هر چه تعداد پیکسل‌ها بیشتر باشد، دوربین کیفیت بهتری خواهد داشت و به همین خاطر یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی تا ۳ برابر بهتر از ۴ مگاپیکسلی خواهد بود. اما آیا واقعا این چنین است؟! اچ‌تی‌سی در مقابل این سوالات یک جواب دارد و می‌گوید: لنز دوربین‌های موبایل کوچک هستند و به همین خاطر هر چه تعداد پیکسل‌ها افزوده شود، به دلیل کمبود فضای کافی، اندازه آنان کوچک‌تر خواهد شد و همین امر سبب می‌گردد که علاوه بر کاهش کیفیت هر پیکسل، میزان نویز نیز در تصویر به دلیل عدم توانایی دریافت نور کافی توسط پیکسل‌ها و اندازه کوچک‌تر آن‌ها، بالا برود. حال در دوربین جدید وان، هر پیکسل تا ۳۰۰ درصد نور بیشتری را نسبت به پیکسل‌های یک دوربین موبایل ۱۳ مگاپیکسلی جذب خواهد کرد (به دلیل ابعاد بزرگ‌تر) که سبب بالاتر رفتن کیفیت عکس خواهد شد. در تصویر پایین ساختار سنسور اولترا پیکسل اچ‌تی‌سی وان را مشاهده می‌کنید.

more-lightدر واقع اچ‌تی‌سی ادعا می‌کند که اندازه پیکسل‌ها در اینجا بزرگ‌تر شده و همین امر نه تنها نقیصه‌ای چون کم‌تر بودن تعداد آن‌ها را پوشش می‌دهد، بلکه در مجموع سبب بالاتر رفتن کیفیت عکس می‌شود.

sensor2البته این تنها مورد در برتری دوربین وان نیست. ImageChip 2 قابلیت‌هایی چون فوکوس خودکار متوالی، قابلیت ضبط تصاویر به صورت HDR و کاهش دهنده نویز را نیز دارد و حتی دوربین، لزرش گیر اپتیکال جهت جلوگیری از تار شدن تصاویر در اثر لرزش دست را نیز داراست.

sensorفکر کردید تمام شد؟! خیر! یک نکته مهم دیگر میزان Aperture یا اندازه باز شدن لنز است که هر چه عدد کمتری باشد، نشان از گشودگی بیشتر لنز و در نتیجه ورود نور بهتر دارد. در اغلب لنزها این مقدار (که با F نشان داده می‌شود) برابر با 2.8 است. گلکسی اس ۳، F/2.6 و آی‌فون ۵، F/2.4 دارد. اما اچ‌تی‌سی وان دست همه را از پشت بسته و این میزان را به 2.0 رسانده تا به نوعی وایدترین لنز موجود را داشته باشد (نسبت به آی‌فون ۵، ۴۴ درصد نور بیشتری وارد آن می‌شود).
البته از آنجایی که می‌گویند مشک آن است که خود ببوید نه انکه عطار بگوید، با وان مشغول عکاسی در شرایط گوناگون شدیم که تصاویر زیر خود گویای همه چیز است.

عملکرد فوکوس در تشخیص اجسام نزدیک بسیار عالی و تحسین بر انگیز است!
این عکس در نور نسبتا کم گرفته شده اما به لطف پیکسل‌های بزرگ، تصویر بسیار روشن و خوب است!
pic6
در تصویر نویز زیادی وجود دارد اما عملکرد اولترا پیکسل همچنان عالی است چرا که نور، در اتاق بسیار کم بوده و به نوعی این تصویر در محیط نسبتا تاریک گرفته شده است!
pic4
در روز روشن کیفیت عکس‌ها مطلوب است اما به اندازه دوربین‌های با مگاپیکسل بالاتر جزئیات ندارید!
pic2
تعادل نوری به خوبی برقرار شده و میزان سفیدی نیز در حد مناسبی تنظیم شده است.
pic3
در تاریکی مطلق، فلاش محیط را چندان روشن نمی‌کند اما میزان نویز در سطح بسیار پایینی قرار دارد که این امر بخاطر پیکسل‌های بزرگ‌تر سنسور است. البته تصویر کمی هم به بنفشی می‌زند!

درباره دوربین فیلم‌برداری شرایط از عکاسی هم بهتر است زیرا در این بخش دیگر مشکلی از بابت تعداد پیکسل‌ها وجود ندارد و به همین خاطر از همان ابتدا می‌شود حدس زد که کارایی دوربین فیلم‌برداری عالی باشد. در کلیپ یک دقیقه‌ای که با وضوح فول اچ‌دی فیلم گرفتم، حجم کلیپ بالغ بر ۱۴۴ مگابایت شد، صدا به صورت استریو و با bitrate مناسب 192 کیلوبیت بر ثانیه ضبط می‌شد و البته برای عملکرد سریع و صحیح فوکوس، استفاده از فوکوس لمسی تاثیر مثبتی داشت (یعنی بهتره کلا از فوکوس لمسی استفاده کنید تا تصویر تار زیاد نبینید!). خوشبختانه در دو حالت فیلم و عکس قابلیت HDR فعال است، اما وقتی که به این صورت فیلم فول اچ‌دی بخواهید بگیرید، تعداد فریم از ۳۰ به ۲۸ کاهش پیدا می‌کند.

camera-in-dark
این صداست یا رویاست؟!
یکی از فاکتورهای مهم در دیدن یک کلیپ یا فیلم، صدای مناسب است. از آنجایی که اچ‌تی‌سی وان پیش از این ثابت کرد نمایشگری با کیفیت مطلوب دارد، پس انتظارم دیدن تصاویری درخشان بود. اما عملکرد اسپیکرها چگونه است؟ در پشت گوشی علامت beatsaudio حک شده است و در هنگام پخش نیز لوگوی آن نمایش داده می‌شود. اما این بار نخستی نیست که با این آرم‌ها برخورد داشتم و برای همین بدون توجه به چنین مواردی، یک کلیپ اچ‌دی را بر روی گوشی پخش کردم و صدا را نیز تا انتها زیاد کرده و منتظر اجرا شدم. باید اعتراف کنم در همان لحظات ابتدایی پخش، به قدری از شنیدن صدا و کیفیت بی‌نظیر آن به وجد آمدم، که دوست داشتم گوشی را در آغوش گرفته و بابت چنین توانایی بی‌نظیری روی ماهش را ببوسم! پس از آن چند فایل موسیقی را هم پخش کردم که بر این اعتقادم بیش از پیش دامن زد که اچ‌تی‌سی وان را بایستی در کیفیت پخش صدا، نامبر وان در میان تمام گوشی‌ها دانست. صدای باس بی‌نظیر، شفافیت بالا و عمق عالی تنها گوشه‌ای از توانایی‌های این دو باند استریو است.
البته گوشی به صورت پیش فرض فرمت‌های زیادی را پشتیبانی نمی‌کند و حتی برخی از سایت‌ها این را یک ضعف دانسته‌اند. اما به شخصه این ایراد را اصلا وارد نمی‌دانم، چرا که وقتی می‌شود به راحتی و صرف زمانی کوتاه، انواع و اقسام کدک‌ها به همراه پلیرهای خوبی همچون Mx Player را بر روی گوشی نصب کرد، چنین اشکالاتی را نمی‌توان منطقی دانست (فقط باید به اچ‌تی‌سی لقب تنبل را بدهیم که این عمل ساده را بر عهده خود کاربر گذاشته است!).

multimedia و قصه ما به سر رسید…
اچ‌تی‌سی وان را باید یک گوشی بسیار پر قدرت دانست که به مانند یک شوالیه با زره آهنی قوی و همچون یک چاپار پر سرعت است! داشتن این گوشی می‌تواند آرزوی بسیاری از افراد باشد اما وقتی به مساله مهمی همچون قیمت برخورد می‌کنیم، متوجه خواهیم شد که این اکثریت تبدیل به اقلیت خواهد شد.
وان را باید یک نامبر وان در میان گوشی‌های امروزی دانست، مدلی که به کمک چیپست قدرتمندش هر برنامه‌ای را حریف است، در تاریکی با اولترا پیکسل بهترین عکس‌ها را می‌گیرد و با اسپیکرهای توانمندش با کیفیت‌ترین صداها را بر روی نمایشگر درخشان خود پخش می‌کند.
شاید اگر قیمت این مدل حتی به اندازه وان ایکس بود، جیب بسیاری از افراد میزبان این شوالیه با ابهت می‌شد، اما فعلا چاره‌ای نیست تا آن را در گوشه‌ای از تاریکی نهاده و به امید روزهای خوش آینده انتظار کشید تا شاید روزی مهمان دستان شما شود.

htc-one خوب‌ها
Big Smile جنس بدنه خوب و طراحی دوست داشتنی
Big Smile عملکرد بی‌نظیر سخت‌افزاری
Big Smile نمایشگر فول اچ‌دی با کیفیت
Big Smile صدای رویایی
Big Smile کیفیت عالی دوربین در تاریکی
بدها
Unhappy قیمت بالا
Unhappy جایگاه بد کلید پاور
[box type=”info”]
ابعاد: 137.4×68.2×9.3 میلی‌متر
وزن: 143 گرم
نمایشگر: 4.7 اینچ لمسی با وضوح تصویر 1920×1080 پیکسل
سیستم عامل: اندروید نسخه 4.1
پردازنده: Quad-core 1.7 GHz Krait
دوربین: ۴ مگاپیکسل با فلاش LED، فیلم‌برداری Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه
شبکه بی‌سیم: Wi-Fi 802.11 b/g/n
باتری: 2300 میلی‌آمپر [/box]

160 در مورد “شوالیه تاریکی! (بررسی گوشی اچ‌تی‌سی وان)”

  1. داود شیرزاد

    گوشی تا یک میلیون تومن از بین سونی و اچ تی سی کدوم بهتره؟از لحاظ دوربین.نرم افزاری.سخت افزاری.زیبایی کدومشون بهتره بخرم

  2. سلام من میخوام این گوشی رو بخرم اما بین این و Zموندم بعضی از سایت های معتبر Zرو به این ترجیح میدن حتی تو اون تصویر شما صفحه Zبهتر و شفاف تر بود ولی زاویه دید بدی داشت و Zصفحه بهتره و وان زاویه دید. با وارد کردن چه رمزی به گوشی وارد کنیم تا با 471 شروع بشه

  3. سلام و عرض ادب و خسته نباشید خدمت شما اقای گل کار.
    میخواستم بدونم من htc one دارم شارژ باتری گوشی عرض یک روز تمام میشه میخوام برم عوضش کنم . ایا این کار فایده ای داره .؟؟؟؟؟؟ پاسخ بدین ممنون میشم .
    باتشکر

    1. پیمان گل‌کار

      اگر شما در طول روز استفاده زیادی از گوشی خودتون به خصوص برای اتصال به شبکه از طریق وای‌فای دارید، امید به پیدا کردن مدل بسیار بهتری نداشته باشید! اکثر پرچمدارهای بازار با چنین مشکلی رو به رو هستند!

  4. سلام من اچ تی سی وان ایکس پلاس دارم کل نرم افزارهای ضبط را برروی ان امتحان کردم ولیکن هیچکدام مکالمه را ضبط نمیکنند لطفا راهنمایی بفرمایید جواب را به ایمیلم بفرستید ممنون

  5. نخیر اسمش نمیشه وا چون این اسمش وان ام 7 هست اخه چرااااااااااااااااا……….. .مرسی ک وقت گذاشتی برسی کردی

  6. من راجب این گوشی خیلی تحقیق کردم واقعا گوشی عالی هست خودم احتمالا تا ماه دیگه بگیرمش .با تشکر از سایت خوبتون

    1. در برخی تولیدات سال2013 این مشکل وجود داشت اما به نظر میرسد این مشکل در تولیدات جدید برطرف شده

  7. وقتی یه نگاه به بدنه این گوشی میکنم آنچنان محو تماشا میشم که نگو………….واااااااااااااااااااااااااااای
    سلام میخوام این گوشی رو بخرم قیمتشم 1.400.000 با گارانتی و 32gb رنگشم قرمز
    میشه نکاتی رو که هنگام خرید باید بهش توجه کنم رو بگید؟؟؟؟؟؟
    باتشکر…

  8. ببخشید میخواستم بدونم گوشیتون رو چطور فارسی کردین؟ چون من از وقتی که گوشیمو گرفتم زبان فارسی روش نصب نبود.

    1. محمد جهانی

      نصب نبود؟! یه بار دیگه برید شاید پیداش کردید!
      اگر نبود، یا بدید بیرون یا خودتون فارسیش کنید! کاری نداره!

  9. من همه نرم افزارهای ضبط مکالمه را برای اچ تی سی وان ایکس.تست کردم ولی جواب نمیده لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم بهم ایمیل کنید

  10. سلام جناب گل کار . میخواستم بدونم نوع دو سیمکارت گوشی HTC One تفاوت خاصی غیر از دوسیمکارت بودن با نوع تک سیمکارت داره یا خیر ؟ بعضی از بررسی ها حاکی از این هست که قاب پشت این گوشی بدلیل جاخوردن سیمکارتها در قسمت پشت گوشی ،کمی آسیب پذیر هست و به مرور دچار مشکل میشه (به مرور از حالت فیکس خارج شده وبه اصطلاح لق میشود) !! آیا چنین موردی صحت داره ؟
    ممنون که وقت میذارید وکاربران رو راهنمایی میکنید .

    1. پیمان گل‌کار

      با این گوشی از نزدیک کار نکردم اما از نظر مشخصات فنی تفاوتی ندارند. بالطبع چون درب پشتی خارج می‌شود، امکان وجود چنین ایرادی هم وجود دارد

  11. با سلام خدمت جناب گل کار عزیز. من قصد خرید این گوشی رو دارم و قاعدتاً چند سؤال: .
    1 – به هر فروشگاهی مراجعه کردم ، ساخت چین این گوشی رو داشتند . تفاوتی در کیفیت با نوع تایوانی وجود داره؟
    2 – عمر باطری در صورت ترافیک کارکرد گوشی ، به چه صورت هست ؟
    3 – اینکه باطری غیر قابل تعویض هست ، مشکل ساز خواهد بود یا خیر ؟
    4 – این مطلب صحت داره که فیلمهای Full HD توسط این گوشی ساپورت نمیشن و با لگ همراه هستند؟
    قبلاً از حسن توجه شما سپاسگزارم .

    1. پیمان گل‌کار

      ۱- تفاوت خاصی ندارند و اکثر این گوشی‌ها ساخت چین هستند
      ۲- در کارکرد زیاد، ماکسیمم تا یک روز
      ۳- خیر!
      ۴- خیر!

  12. سلام به همگی
    من HTC Desire C دارم ولی اگه از یک دقیقه بیشتر آنتم قطع باشه ( مثلاً تو آسانسور ) دیگه نمیتونم اس بفرستم باید حتماً گوشیو ری استارت کنم میخاستم ببینم کسی میدونه چیکار باید کنم ؟ آیا تنظیمات خاصی داره ؟

  13. سلام به دوستان گل
    من فردا میخوام برم این گوشیو بگیرم فقط نگران اینم که نسخه ی اصل تایوانش پیدا نشه ( تایوان باید با بارکد 471 شروع بشه )

    لطفا راهنماییم کنید که تاوانیش به راحتی پیدا میشه یا نه؟

    با سپاس

    1. سلام دوست عزیز من این گوشی رو از دیجی کالا گرفتم بارکدشم با 471 شرو میشه تایوانی اصله خیالت راحت

  14. سلام من این گوشی رو دارم واقعا عالیه و از همه سر تره.فقط واسه من زبان فارسی رو داره اما کیبورد فارسی نداره از کجا باید دانلود کنم؟

  15. سلام
    امیدوارم پخش بشه و جواب سوالم رو بدین
    میخوام یک گوشی تا مرز ٢ میلیون بخرم که حداقل تا ٣سال برام کار کنه ، من الان۴s دارم و خیلی راحت با شیمکارت رایتل تو اینترنت میرم و از سرعت و خوش دستیش راضیم ولی صفحه موبایلم ضرب دیده و به مشکل خوردم
    نظر شما چه گوشیه که بشه راحت وبگردی کرد و از هر نظر خوب باشه

  16. میلاد مددی

    سلام جناب آقای گلکار و با سپاس از زحمات بی دریغتون من یه سوال داشتم
    اگه به طور شخصی بخواهید بین اس4 یا وان یکیشو بخرید به طور کلی و با نظر شخصیتون کدومو ترجیح میدید ؟
    من میخوام گوشی ای دستم باشه که وقتی گرفتمش دستم واقعا حس کنم یه گوشی دستمه
    به اصطلاح عامیانه گوشی مردددددددی باشه
    کدومش؟

  17. مرسی از توضیحاتتون . اگر بهم نخندین باید بگم من این گوشی رو خریدم ولی طرز کارش برام سخته . میشه کمی در مورد طرز کار با این گوشی و یا سایتی رو معرفی کنید تا بتونم کمی بیشتر آشنا بشم .

    1. محمد جهانی

      نه؛ چرا بخندیم؟! کلا آندروید گوگل کمی پیچ واپیچه و آدم هنگ میکنه!
      به اینترنت دسترسی داشته باشید، می‌تونید برید سایت اچ تی سی، دفترچه راهنمای کاربر رو دانلود کنید، اونجا نوشته قشنگ،همه چیز رو می‌فهمید!

      1. با سلام، ببخشید من نتونستم دفترچه راهنمای کاربر اچ تی سی وان رو پیدا کنم، می شه لینکش رو برام بگذارید. ممنون

  18. سلام ببخشید من پس از کلی تحقیق و کلنجار و…تصمیم به خرید این گوشی گرفتم.ازتون یه سوال داشتم.با توجه به اینکه گوشی از micro sd پشتیبانی نمیکنه،اگه به کامپیوتر وصلش کنیم کامپیوتر گوشیو به عنوان حافظه جانبی میشناسه یا نه؟یه سوال دیگه.من سیم کارت اعتباری همراه اول دارم.کجا تبدیل سیم کارت میکرو میکنن؟هزینش چقدره؟لطفا زودتر جوابمو بدین.با تشکر

    1. دوست من سلام. کامپیوتر حاافظه گوشى رو به اسم حافظه جانبى مىشناسه.ضمنا پانچ کردن سیم کارت با 2000 تومن هم انجام مى دن.ولى زمان خرید این گوشى خود مغازه دار رایگان اانجام مىدن.

  19. من این گوشی رو یه 1ماهی میشه گرفتم خیلی حال میده تو عکاسی عالیه تو پخش موسیقی اسپیکرا لذت دیدن فیلم خلاصه یه گوشی همه چی تمومه دستتون میگیرین یه حس خاصی بهتون میده حس مدرن بودن :دی خیلی هم جلب توجه میکنه اما یه بار تو مترو دراوردم چندتا جوون چشاشون 4تا شده بود زل زده بودن بهم و به گوشی دیگه جرات نمیکنم تو مکانای عمومی درش بیارم :دی

    1. خوب داداش تقصیر خودت نیست مردم ندید پدیدن.البته تقصیر مردم هم نیست سامسونگ اونقدر خز شده که هر کی گوشی غیر سامسونگ بگیره دستش مردم شاخ در میارن

  20. سلام آقا پیمان از اینکه وقتتونو براى راهنما یى دوستان میگذارید از شما سپاسگذاریم.من یه وان تازه خریدم.وقتى این گوشى رو تو دست میگیرى تازه میفهمى گوشى شیک یعنى چى. من ابتدا رفتم یه اس4 دستم گرفتم ولى اصلا ازش خوشم نیامد. یه سوال: این گوشى به محافظ ضدخش نیاز داره یا نه؟ ممنون.

    1. پیمان گل‌کار

      سطح گوشی آلومینیومی هست و به همین خاطر مستعد برداشتن خط و خش نیز هست. ترجیحا کاور بگیرید!

  21. با سلام خدمت آقا پیمان و همه برو بچ باحال من اس 3 دارم ولی اولین سامسونگمه بد نیست خوبه ولی می خوام وان بگیرم یه سوال از دوست گلم آقا پیمان به نظرشما وان و بگیرم یا صبر کنم باترفلای اس بیاد چون مشخصاتش باوان یکیه ولی سی پی یوی قدرتمندتری داره ؟

      1. سلام خوبی من گوشی خودمو پسورد دادم به اینگیلیسی اما الان کیبرد فارسی روش نصب کردم و کیبردش اینگیلیسی نمیشه که رمز رو باز کنه و گوشیم قفل است کمـــــــــــــــــــــــــک

  22. خیلی خیلی ازتون ممنونیم که وقتتون رو میزارین تا اطلاعات دقیق به مردم بدین……………………………………………………………….. و اینکه واقعا واسه سایت جی اس ام متاسفم که اینقد چرت و برت میکه …………………………………….منم بعد رمضون حتما میخرمش……….. فقط اچ تی سی

  23. ما آخرش نفهمیدیم کدوم سایت از هیچ برندی طرفداری نمی کنه!!!جی اس ام که عشق سامسونگه و از اچ تی سی بدش میاد.همین آی تی رسان خودمون هم از هیچ برندی بدش نمیاد اما وحشتناک عاشق هواویه

    1. پیمان گل‌کار

      یک نگاهی به بررسی مدلی چون هواوی G510 در آزمایشگاه بیندازید، احتمالا حرف خودتون رو پس خواهید گرفت!

      1. ولی خداییش شما همیشه محصولات هواوی رو تبلیغ می کنین.درسته که هواوی برند خوب و قدرتمندیه اما این همه طرفداری!!!کاملا واضحه که شما یجورایی از هواوی طرفداری می کنین.

        1. پیمان گل‌کار

          یه زمانی برخی از کاربران می‌گفتند از ال‌جی طرفداری می‌کنم و زمانی دیگر انگ سونی بودن به من زدند! اما واقعیت اینه که من چیزی رو می‌گم که فکر می‌کنم برای کاربر بهتره و واقعا نام برند و مدل محصول تاثیری در پیشنهاد من نداره

        2. من قصد توهین به شما یا سایت خوبتون ندارم.شما خودتون رو جای مخاطب بذارین اگه کسی ندونه به طور حتم فکر میکنه که شما از برند خاصی طرفداری می کنین.

  24. قیمتش 2100000 تومان.خدا کنه همین طوری پایین تر بیاد.بزن لایکو انشاا…میاد پایین تا ما فقیرا هم بخریمش.

  25. سلام اقای گل کار من بین XPPERIA Z وHTC ONE وGALAXY S IV ملاک من برای خرید اول بازی وبعد دوربین .بعضی سایتا مثل جی اس ام گفتنده بازی روی وان نمیاد فول اچ دی پخش نمیکنه ولی من بخاطر حافظه داخی دو دل شدم میشه راهنماییم کنید

    1. پیمان گل‌کار

      اون بررسی وان رو کاملا از ذهنتون پاک کند، ۱۰۰ درصد اشتباهه!
      شما بین وان و اس ۴ یکی رو انتخاب کنید
      دوربین وان خیلی خاص هست، اگر در عکاسی زوم کردن براتون مهم نیست، از اس ۴ بهتره اما اگر براتون اهمیت داره، اس ۴ برتر خواهد بود

  26. سلام و خسته نباشید.آقای گلکار من می خوام یه وان (منظورم گوشیه D:) بخرم.میدونم که الان میگین فرق نمیکنه برای کجا باشه ولی میخوام بدونم نسخه ای از وان نیست که مشکلی داشته باشه که ما اونو نگیریم؟؟؟؟در کل چین یا تایوان؟؟؟؟

  27. با سلام.بعضی سایتا مثل جی اس ام سعی دارن تا ارزش این گوشی رو کم کنن.(جی اس ام!)این گوشی بازی mostwanted رو بدون هیچ مشکلی اجرا می کنه.فیلم full HD رو هم راحت پخش می کنه.تیک زدن در حین اجرای فیلم به علت اینه که تستر های جی اس ام از عمد فرمت فیلم رو عوض کرده بودن چون اونا عشق سامسونگن و از اچ تی سی بدشون میاد و اگر به نقد هاشون دقت کنین همش سعی می کنن که تبلیغ سامسونگو بکنن.با تشکر

  28. محمدامین ولی زاده

    سلام.من میخوام این گوشی رو بخرم.آیا ویژگی blink feed رو توی اچ تی سی وان غیر فعال کرد؟آخه من شنیدم که دوسوم 2گیگ رم این گوشی همیشه بخاطر هوم اسکرین فعال اشغاله.خواهش می کنم جوابمو بدین.با تشکراز داش پیمان!

    1. پیمان گل‌کار

      فکر نکنم به همین سادگی بشه غیر فعالش کرد، مگر با روت کردن!
      البته این قضیه دو سوم صحیح نیست!

  29. امیر عباس طیبی

    سلام آقا پیمان اول میخواستم ادبیات فوق العاده زیبا تون توی نقد ها رو تحسین کنم
    و یک سوال داشتم:تو بعضی سایت ها وفیلم ها گفته شده در نهایت ناباوری اچ تی سی وان بازی های اچ دی رو(مثل most wanted )با وجود سخت افزار قویش اجرا نمی کنه میخواستم بدونم که ایا این مطلب صحت داره؟
    وشما بازی ای رو با وان انجام دادید یا نه؟

    سپاس

    1. پیمان گل‌کار

      اگر منظورتون از بعضی سایت‌ها جی‌اس‌ام هست، کاملا اشتباهه و به راحتی اجرا می‌کنه

    2. خدمت آقای امیرعباس طیبی باید عرض کنم که بعضی سایتا مثل جی اس ام سعی دارن تا این گوشی رو خراب کنن.بازیmostwanted2 به این دلیل روش اجرا نمیشه چون دیتای مناسب پردازندش روش نبود.اگه دوس دارین اجرای این بازی رو توسط اچ تی سی وان ببینین برین آپارات بنویسین htc one کلیپ با حال اجرای این بازی رو ببینین.با تشکر از آقا پیمان برای گذاشتن نظر من!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH