بهترین برنامه‌های رایگان ویرایش عکس در سال ۲۰۱۶

امروزه با وجود دوربین‌های گوشی‌های تلفن همراه که همیشه و همه جا همراه ما هستند، عکاسی و به اشتراک گذاری عکس‌ها بیش از هر زمان دیگری رواج پیدا کرده است. ولی بهترین دوربین‌ها هم یک یا دو مورد نقص در هر عکس دارند و حتی بهترین تصاویر گرفته شده نیز می‌توانند کمی بهتر باشند!

ویرایش تصاویر فقط به بریدن عکس‌ها یا اضافه کردن چند افکت محدود ختم نمی‌شود، شما به چیزی بیش از این نیاز دارید. بنابراین ما در این مقاله چند برنامه رایگان برای ویرایش تصاویر را به شما معرفی می‌کنیم. این برنامه‌ها بسیار ساده هستند و به کمک آن‌ها می‌توانید به آسانی فیلتر‌ها و افکت‌های مورد علاقه خود را به عکس‌هایتان اضافه کنید. قطعا برنامه‌های بسیار زیادی برای ویرایش تصاویر وجود دارد، پس اگر برنامه مورد علاقه شما در این لیست وجود ندارد، خوشحال خواهیم شد اگر نام آن برنامه را در قسمت ارابه نظرات با ما نیز در میان بگذارید.

  1. GIMP

نامی به ظاهر نامربوط ولی برنامه‌ای استثنایی برای ویرایش تصاویر! بدون شک GIMP از نظر ابزار و ویژگی‌ها، کامل‌ترین برنامه ویرایش عکس است و به نظر ما بهترین ویرایشگر رایگان تصاویر است.

این برنامه قطعا بدون اشکال و خطا نیست و در مقایسه با رقبای تجاری‌اش ظاهر چندان شیک و بروز شده‌ای ندارد بطوری‌که در مورد بعضی از فیلتر‌ها به نظر می‌رسد که از زمان اولین نسخه این برنامه که ۲۰ سال پیش بوده است تاکنون هیچ تغییری نکرده است.

به هر حال اگر به دنبال برنامه‌ای رایگان برای ویرایش تصاویر هستید که آمادگی انجام هر کاری را داشته باشد، GIMP همان چیزی است که به دنبالش هستید. رابط کاربری GIMP برای کاربران فوتوشاپ بسیار آشناست.

gimp

 

  1. Paint.Net

بعضی وقت‌ها در هنگام ویرایش یک عکس نیازی به اعمال فیلتر‌ها و افکت‌های خیلی خاص نیست. Paint.NET برای این مواقع بسیار عالی است. این برنامه بسیار سریع بوده و با استفاده از آن به آسانی می‌توان تصویر یا عکس مورد نظر را با اعمال فیلتر‌ها، لایه‌ها و پلاگین‌های برنامه، ویرایش کرد.

رابط کاربری Paint.NET با گذشت زمان تغییرات زیادی کرده است. ابزار‌های ویرایشی خاصی نظیر لایه‌ها، فیلتر‌های جدید، پلاگین‌های متعدد و عملکرد زوم و چرخش سه بعدی (که برای باز‌سازی تصاویر کاربرد دارد) به این برنامه اضافه شده است.

 

paint-net

 

  1. PhotoScape

ویرایشگری که کار‌هایی بیش از ویرایش تصاویر را انجام می‌دهد. در ظاهر PhotoScape یک برنامه ویرایشگر تصویر خیلی ساده است. ولی نگاهی اجمالی به منوی برنامه، ویژگی‌ها و توانمندی‌های آن را بیشتر نمایان می‌سازد. تبدیل فرمت RAW، ادغام و تفکیک تصاویر، ساخت انیمیشن با فرمت GIF و قابلیتی عجیب (اما مفید) که با کمک آن می‌توانید صفحات خط‌دار، گراف‌ها و صفحه‌های نت موسیقی را پرینت کنید، این‌ها همگی از ویژگی‌های این برنامه هستند.

 

photoscape

 

 

  1. Pixlr

Pixlr یک ویرایشگر تصویر آنلاین است که در دو نسخه Editor و Express عرضه شده است. نسخه Editor مجهز به پکیج‌های بیشتر بوده و نسخه Express برای ترمیم کردن سریع عکس و تصویر کاربرد دارد.

این ویرایشگر آنلاین بنا به دو دلیل نظر ما را به خود جلب کرد. اول اینکه رابط کاربری آن بسیار ساده و در عین حال مدرن است. دلیل دوم کارایی بی نقص این برنامه است که حتی بر روی سیستم‌هایی که حتی پردازنده‌های قدرتمندی ندارند نیز به خوبی کار می‌کند.

استفاده از برخی از ابزار‌های Pixlr، مخصوصا فیلتر‌های آن، کمی گیج کننده است زیرا شما پیش نمایشی از آنچه انجام داده‌اید در اختیار ندارید، ولی نتیجه کار معمولا راضی کننده است.

 

pixlr-photo-editor

 

  1. Fotor

Fotor بیش از آنکه ویرایشگر عکس باشد، برنامه‌ای برای بالا بردن و تقویت کیفیت تصاویر است که البته اولین و مهمترین نرم‌افزار در نوع خود نیز هست. اگر قسمت خاصی از یک تصویر یا عکس نیاز به رتوش دارد، این برنامه مجموعه‌ای از فیلتر‌های بسیار کار‌امد را در اختیار شما قرار می‌دهد تا کار خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید. به عنوان مثال یک ابزار تغییر انحنا در این برنامه وجود دارد که از طریق منوی برنامه قابل دسترسی است.

بی‌نظیر‌ترین قابلیت Fotor، که در اکثر برنامه‌های ویرایشگر عکس وجود ندارد، ابزار پردازش دسته‌ای تصاویر است. با استفاده از این ویژگی می‌توانید تعداد زیادی تصویر را بار‌گذاری کنید. سپس خود برنامه فیلتر‌های لازم را بر روی اکثر آن‌ها اعمال می‌کند.

 

fotor

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH