جدیدترین ناو جنگی آمریکا با هزینه ۱۲.۹ میلیارد دلار ساخته شد!

جدیدترین ناو هواپیمابر ایالات متحده با نام جرالد اس. فورد آماده به آب انداختن است. ساختن این ناو ۱۲.۹ میلیارد دلار هزینه داشته و تکمیل آن بیش از یک‌سال به تاخیر افتاده است. جرالد اس. فورد اولین ناو هواپیمابر از نسل جدید ناوهای ایالات متحده است.

این ناو و ناوهای جان اف. کندی و انترپرایز که در آینده ساخته می‌شوند، جایگزین ناوهای رده نیمیتز می‌شوند که در سال ۱۹۷۵ میلادی ساخته شدند. ساخت فورد در سال ۲۰۰۹ و کندی در سال ۲۰۱۵ آغاز شده، ولی ساخت انترپرایز تا سال ۲۰۱۸ آغاز نمی‌شود. فورد حدود ۲۶۰۰ ملوان خواهد داشت که از رده ناوهای نیمیتز ۶۰۰ نفر کمتر است و این باعث کاهش هزینه ۴ میلیارد دلاری در طول عمر ۵۰ ساله این ناو خواهد بود. البته فورد توانایی حمل ۴۶۰۰ نفر را در صورت لزوم خواهد داشت. قرار بود تست تجهیزات فورد پاییز امسال آغاز شود، اما به دلیل تاخیر در تحویل این تست نیز به تعویق افتاده است. فورد قرار بود در سپتامبر ۲۰۱۵ و با هزینه ۱۰.۵ میلیارد دلار تحویل داده شود. نیروی دریایی دلیل این تاخیر را نصب تجهیزات پیشرفته و به روز می‌داند.

از مشخصات فنی این ناو می‌توان به تجهیزات الکترومغناطیس برای پرواز جت‌های جنگنده و پهپادها، ناحیه عقبی که آماده‌کردن و سوخت‌گیری جت‌ها را آسان می‌کند و یک نیروگاه هسته‌ای که می‌تواند ۲۰ سال بدون سوخت‌گیری کار کند، نام برد. فورد تقریبا ۱۰۰ هزار تن وزن دارد و متوقف کردن آن کمی دشوار به‌نظر می‌رسد. برای انداختن لنگر ساعت‌ها برنامه‌ریزی می‌شود، اما در عرض فقط ۵ ثانیه لنگر ۳۰ متری در قعر دریا قرار می‌گیرد. این ناو در زیر ۱۱ طبقه دارد و همه امکانات یک شهر کوچک از جمله سلمانی، آشپزخانه، درمانگاه پزشکی و باشگاه‌های ورزشی در آن دیده می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH