گوگل سال آینده دو ساعت هوشمند روانه بازار می‌کند!

بنابر گفته‌های جف چانگ، مدیر محصول Android Wear، گوگل در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ دو ساعت هوشمند روانه بازار می‌کند. بنابر گفته‌های چانگ، این دو ساعت هوشمند به Android Wear 2 مجهز خواهد بود و اولین محصولاتی هستند که با این پلتفرم روانه بازار می‌شوند. پیش از این نیز شایعاتی مبنی بر عرضه اسمارت‌واچ گوگل منتشر شده بود، اما تایید رسمی خبر توسط گوگل نشان می‌دهد که گوگل قصد دارد که کاربران را قانع کند که هنوز تقاضا برای گجت‌های پوشیدنی وجود دارد و از رکود بیشتر بازار گجت‌های پوشیدنی جلوگیری کند.

این دو ساعت هوشمند، برند گوگل یا پیکسل نخواهند داشت و برند شرکت که آنها را می‌سازد بر رویش حک می‌شود. آقای چانگ می‌گوید که گوگل با سازنده موردنظر در طراحی سخت‌افزار و نرم‌افزار همکاری می‌کند. این همکاری شبیه همکاری گوگل با سازندگان مختلف برای تولید گوشی‌های نکسوس است. پس از عرضه دو ساعت هوشمند، Android Wear آن‌ها فورا به نسخه دوم ارتقا می‌یابد. نسخه جدید Android Wear قابلیت‌هایی همچون اجرای اپلیکیشن‌هایی که نیاز به گوشی ندارند، پشتیبانی از Android Pay و دستیاری صوتی گوگل Assistant دارد.

البته همه ساعت‌های هوشمند نسخه دوم Android Wear را دریافت نخواهند کرد، اما گوگل می‌گوید که ساعت‌های هوشمندی که اخیرا روانه بازار شده‌اند، آپدیت را دریافت می‌کنند. برخی ویژگی‌ها همچون Android Pay نیاز به سخت‌افزار خاصی دارد که همه ساعت‌های هوشمند از آن بهره‌مند نیستند. گوگل Android Wear 2 را در ژانویه ۲۰۱۷ برای توسعه‌دهندگان عرضه می‌کند. این نسخه با محصولاتی که iOS دارند نیز کار می‌کند، که البته تفاوت‌هایی بین نسخه اندروید و iOS وجود خواهد داشت. Android Pay بر روی هر دو پلتفرم کار خواهد کرد.

بعلاوه بعد از آنکه گوگل از ساعت‌های هوشمند پرچمدار خودش رونمایی کرد، دیگر سازندگان نیز محصولاتی با Android Wear 2 روانه بازار می‌کنند. این محصولات در نمایشگاه CES و نمایشگاه Baselworld در سال ۲۰۱۷ در معرض عموم قرار می‌گیرند. گوگل می‌گوید که از این رونمایی‌ها حمایت خواهد کرد تا آگاهی کاربران را افزایش دهد. رویکرد کاربران به ساعت‌های هوشمند و دیگر گجت‌های پوشیدنی چندان دوستانه نبوده و حتی می‌توان گفت که خصمانه بوده است! کاهش شدید فروش ساعت‌های هوشمند نیز این جو را تایید می‌کند.

یا اینکه بازار ساعت‌های هوشمند نسبتا جدید است، اما تنها اپل توانسته در آن موفقیتی نسبی داشته باشد و رقیب اپل یعنی سامسونگ نیز از پلتفرم گوگل در ساعت‌های هوشمند خودش استفاده نمی‌کند. فیت‌بیت رهبر بخش دستبندهای سلامتی است، اما خرید Pebble نشان می‌دهد که قصد ورود به بازار ساعت‌های هوشمند را نیز دارد. هیچ کدام از این خبرها برای گوگل خوب نیست. گوگل تقریبا دو سال و نیم است که به توسعه Android Wear مشغول است، اما می‌توان گفت تابه‌حال موفقیتی نداشته است.

آقای چانگ معتقد است که استراتژی گوگل در همکاری با دیگر سازندگان در توسعه محصولات مبتنی بر پلتفرم Android Wear سودمند خواهد بود. او می‌گوید: «این یک دو استقامت است، نه یک دوی سرعت. این رده از محصولات با ما خواهند بود.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH