هر آنچه که می‌بایست در رابطه با گلکسی S8 سامسونگ بدانید

سال ۲۰۱۶ برای سامسونگ با موفقیت‌های گلکسی S7 آغاز شد. اما اتفاقاتی که در مورد گلکسی نوت ۷ افتاد، اجازه نداد تا این شرکت کره‌ای، سال خود را با موفقیت به پایان برساند. این حوادث باعث شد تا گلکسی نوت ۷، یکی از بداقبال‌ترین تلفن‌های هوشمند تاریخ نام گیرد.

حال سامسونگ عزم خود را جزم کرده و چشم به پرچمدار بعدی خود، یعنی گلکسی S8 دوخته است. آنها قصد دارند تا با عرضه این محصول، اعتماد کاربران و هواداران خود را مجددا به دست آورند. با این تفاسیر، چه انتظاراتی از این دیوایس می‌توانیم داشته باشیم؟ بیایید این موضوع را زیر ذره بین ببریم.

gs7-edge

سامسونگ کاملا آرام، در حال تغییر طراحی بدنه شیشه و فلزی دیوایس‌های خود است و کاملا مشخص است که این روند را در سال ۲۰۱۷ نیز ادامه خواهد داد. بدنه پشتی شیشه‌ای دیوایس، به راحتی به سامسونگ اجازه می‌دهد تا فناوری شارژ سریع را روی گجت‌های خود پیاده کند و در سال‌های گذشته نیز نشان داده که استفاده از صفحه نمایش‌های منحنی، چگونه می‌تواند تلفن‌های هوشمند را به یک دیوایس لوکس و بی‌همتا تبدیل کند.

صبحبت از صفحه نمایش‌های منحنی شد. در حال حاضر هنوز مشخص نیست که آیا سامسونگ برای گلکسی S8، مدل Edge را نیز در نظر گرفته است یا خیر؟ آخرین گزارشات از کشور کره جنوبی، حاکی از آن است که به مانند گلکسی S7، کره‌ای‌ها سعی دارند تا هر دو مدل گلکسی S8 را با صفحه نمایش منحنی ارائه کنند.

منابع مختلف گزارش داده‌اند که سامسونگ در حال طراحی صفحه نمایش‌های ۵.۱ و ۵.۵ اینچی توسط بخش طراحی صفحه نمایش خود با نام Samsung Display است. این بخش، بزرگ‌‌ترین و معروف‌ترین طراح صفحه نمایش‌های منحنی در دو سمت، در کل دنیا به حساب می‌آید.

gear-vr

آیا گلکسی S8 دارای صفحه نمایش ۴K خواهد بود؟

نسل بعدی پرچمداران سامسونگ احتمالا در زمینه صفحه نمایش، پیشرفت‌های زیادی را به خود خواهد دید. شایعات جدید حاکی از آن است که طراحان سامسونگ در تلاش هستند تا صفحه نمایش گلکسی S8 را به تکنولوژی ۴K مجهز نمایند.

استفاده همزمان از صفحه نمایش منحنی و ۴K، باعث می‌شود تا گلکسی S8 توجه زیادی را به خود جلب نماید. در حالی که تکنولوژی ۴K برای استفاده‌های روزمره تقریبا یک چیز فوق‌العاده به نظر می‌آید، از طرف دیگر، امکان استفاده از واقعیت مجازی را نیز برای گلکسی S8 فراهم می‌کند. بهره‌گیری از یک پنل با بیش از ۸۰۰ پیکسل در هر اینچ، اجازه می‌دهد تا کیفیت بهتری را برای مشاهده واقعیت مجازی تجربه کنید.

البته تکنولوژی ۴K، مطمئنا باتری دستگاه را تا حدود زیادی تحت تأثیر قرار می‌دهد. مانند Z5 Premium سونی، به نظر می‌رسد که سامسونگ نیز باید در بیشتر موارد، از تکنولوژی Quad HD برای صفحه نمایش گلکسی S8 بهره گیرد تا بدین وسیله، در مصرف باتری دستگاه صرفه‌جویی به عمل آورد. نمایشگر این دیوایس تنها هنگام مشاهده عکس، فیلم‌های Ultra HD و بهره‌گیری از واقعیت مجازی، به ۴K ارتقا خواهد یافت.

مشخصات گلکسی S8

در کنار سایز و کیفیت صفحه نمایش، به نظر می‌رسد که سامسونگ در تلاش است تا پردازنده گرافیکی که توسط شرکت ARM تولید شده است را برای صفحه نمایش ۴K دیوایس خود برگزیند. Mali-G71 که محصول جدید کمپانی Arm است، می‌تواند یک پرش بزرگ نسبت به گلکسی S6 و S7 برای این شرکت کره‌ای به حساب آید.

بر اساس اعلام Arm، پردازنده گرافیکی جدید دارای ۴۰ درصد قدرت پردازشی و ۲۰ درصد پهنای باند حافظه بیشتر نسبت به مدل پیشین خود است. گلکسی S7 و نوت ۷ از نسل پیشین این پردازنده گرافیکی بهره می‌بردند.

اسناد و مدارک محصول جدید Arm حاکی از آن است که این قطعه سخت‌افزاری، از معماری ۱۶ نانومتری استفاده می‌کند. در حالی که طراحان سامسونگ سعی دارند تا از پردازنده‌های ۱۰ نانومتری Exynos در گلکسی S8 بهره گیرند. به این ترتیب به نظر می‌رسد که باید سرعت بیشتری نسبت به چیزی که Arm اعلام کرده است، انتظار داشته باشیم.

Mali-G71 بر اساس شایعات، از همان پردازنده گرافیکی که در اسنپدراگون ۸۳۰ مورد استفاده قرار گرفته، بهره می‌گیرد. حال سوال اینجاست که آیا سامسونگ مانند سال‌های گذشته، از ترکیب پردازنده‌های ساخت خود و شرکت کوالکام در مناطق مختلف استفاده خواهد کرد یا خیر؟!

galaxy-s7-edge

دوربین گلکسی S8

دوربین تلفن‌های هوشمند، قطعه‌ای است که در چند سال اخیر، شاهد پیشرفت زیادی در آن بودیم و شرکت‌های تولید کننده تلفن‌های هوشمند با ایجاد تغییرات و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید، سعی دارند تا روز به روز به پیشرفت آن بیافزایند.

سامسونگ در پرچمداران سال ۲۰۱۶، تمرکز خود را بر روی عکاسی در فضاهای با نور کم گذاشته بود. ما انتظار داریم که این روند برای پرچمدار بعدی نیز اتفاق افتد. به نظر می‌رسد که باید منتظر عکس‌هایی روشن‌تر و پیکسل‌هایی بیشتر باشیم. البته احتمالا سامسونگ روی همان ۱۲ مگاپیکسل توقف خواهد کرد و کیفیت دوربین را افزایش خواهد داد.

اما پیش‌بینی‌هایی نیز شده است که احتمالا سامسونگ، از طراحی آیفون ۷ پلاس الهام گیرد و از دوربین‌های Tele در پرچمدار جدید خود استفاده کند. به عنوان یک شرکت که همواره در حال مشاهده قابلیت‌های جدید قرار گرفته در گجت‌های رقبا و اضافه کردن آنها در محصولات آینده است، جای تعجبی نیست اگر سامسونگ این کار را انجام دهد.

mwc2016-fira-barcelona-fountains

تاریخ رونمایی از گلکسی S8

در سه سال گذشته، پرچمداران جدید سامسونگ پیش از همایش جهانی موبایل در شهر بارسلونا رونمایی می‌شدند. امسال قرار است که این رویداد از ۲۷ فوریه شروع شود. پس مطمئنا چند روز قبل از این همایش، باید منتظر مراسم معرفی گلکسی S8 سامسونگ باشیم.

پیش‌بینی‌هایی در این زمینه صورت گرفته و ظاهرا مسئولان سامسونگ قصد دارند تا زودتر از سال‌های گذشته، از پرچمدار جدید خود رونمایی کنند تا کاربران و هواداران، اتفاقات تلخ پیرامون گلکسی نوت ۷ را از یاد ببرند. در هر صورت، معرفی گلکسی S8 می‌تواند یک رویداد بزرگ برای سامسونگ به حساب آید. چرا که این شرکت کره‌ای باید سعی کند تا با این محصول، اعتماد هواداران و کاربران خود را مجددا به دست آورد.

 

اگر به گوشی‌های سامسونگ گلکسی سری S علاقه دارید، به گروه تلگرام زیر ملحق شوید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH