آیا مایکروسافت پتنت جدیدی برای سرفیس فون ثبت کرده است؟

شرکت مایکروسافت در ماه ژانویه سال میلادی جاری پتنتی را ثبت کرد که مربوط به دستگاهی دو در یک می‌شد که از یک اسمارت فون به تبلت و بالعکس تبدیل می‌شود. پس از ثبت این پتنت توسط مایکروسافت، عده‌ای اظهار کردند که این پتنت به سرفیس فون تعلق دارد. هفته گذشته نیز مایکروسافت پتنت دیگری را برای یک گوشی تاشو به ثبت رساند که شایعات آن را به سرفیس فون نسبت میدهد.

از آن جا که این پتنت به نام مایکروسافت ثبت و ضبط شد این گمان برای برخی پدید آمد که احتمالا دستگاه مورد نظر همان گوشی سرفیس فون رویایی است. حالا هم که در هفته گذشته مایکروسافت پتنت جدیدی با موضوع گوشی تاشو عرضه کرده بار دیگر شایعاتی به بیرون درز کرده مبنی بر این که این پتنت مربوط به سرفیس فون است.

آن‌چه مسلم است سرفیس فون تاشو در رقابت سختی با محصولات تاشوی سامسونگ و ال‌جی قرار خواهد گرفت. بر اساس آخرین شایعات سامسونگ قصد دارد نمونه‌های اولیه اسمارت فون تاشوی خود را در سه ماهه سوم سال جاری میلادی در اختیار اپراتورها و خرده فروشی‌ها قرار دهد. جالب است بدانید این زمان به طور تصادفی با زمان عرضه آیفون‌های جدید تطابق دارد. به گفته منابع آگاه، گوشی تاشوی سامسونگ یک گوشی فوق العاده لوکس خواهد بود. بنابراین احتمال دارد آیفون 8 که در دهمین سالگرد آیفون معرفی خواهد شد تنها گوشی نباشد که امسال در طیف قیمت هزار دلاری راهی بازار می‌شود. ال‌جی نیز تاکنون سه پتنت را از اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا ثبت کرده که به یک گوشی تاشو با قابلیت تبدیل به یک تبلت تعلق دارد.

 

پتنت جدید شرکت مایکروسافت Display Device نام دارد و به نام Microsoft Technology Licensing ثبت و ضبط شده است. این پتنت دو مبدا با نام‌های تیموتی اندرو لارج و استیون بیزیچ دارد و به شماره US2017/0086308 A1 ثبت شده که می‌توانید تصویر دو نمونه از طرح آن را در زیر ببینید.

مایکروسافت تولید لومیا را متوقف کرده و آن را به شرکت‌هایی مانند HP واگذار کرده تا به این ترتیب ویندوز 10 موبایل را با اسمارت فون‌های قدرتمندی مانند HP Elite x3 زنده نگه دارد. در عین حال، اخیرا خبرهایی منتشر شده که از تولید اسمارت فون پیشرفته‌ای با ویندوز 10 و مجهز به پردازنده اینتل خبر می‌دهند. این گوشی از اپلیکیشن‌های دسکتاپی برخوردار خواهد بود و در واقع نسخه قابل حمل یک کامپیوتر رومیزی است.

اسکرول به بالا
TCH