بررسی اپلیکیشن Call Recorder: ضبط آسان مکالمه‌های تلفنی!

Call Recorder یکی از بهترین اپلیکیشن‌های اندروید برای ضبط مکالمات تلفنی به شمار می‌رود و با داشتن امکانات زیاد و کامل، استفاده از آن بسیار آسان است. فقط کافی است که این اپلیکیشن را دانلود و نصب نمایید؛ بعد از این تمامی کارها به صورت اتوماتیک انجام می‌شود و تمامی تماس‌های صوتی شما بدون هیچ گونه دردسر و محدودیتی با کیفیت بسیار خوب ضبط می‌شوند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر عملکرد این اپلیکیشن:

Call Recorder به دسترسی‌هایی از قبیل دفتر تلفن، ضبط صدا، مدیریت مکالمه‌های تلفنی و همچنین دسترسی به فایل‌های مولتی مدیا نیاز دارد که اگر ورژن اندروید دستگاه شما ۶ و بالاتر باشد، باید در هنگام اولین اجرای آن مجوزهای لازم را بدهید. همچنین در زمان اولین اجرای اپلیکیشن، تنظیماتی مانند تم و فضای ذخیره کلاود پیشنهاد می‌شوند که البته بعدا نیز می‌توانید آنها را تنظیم کنید؛ تا اینجای کار همه چیز تمام شده و حالا می‌توانید منتظر دریافت تماس بمانید یا این که تماس تلفنی برقرار کنید تا Call Recorder کارش را شروع کند. هنگامی که تماس تلفنی در حال ضبط شدن است از طریق یک آیکن در بالای سمت راست صفحه نمایش و نوار نوتیفیکیشن از عملکرد نرم‌افزار آگاه می‌شوید و در حالت عادی هیچ اثری از فعالیت نرم افزار به چشم نمی‌خورد.

پس از پایان مکالمه، می‌توانید فایل ضبط شده را در تب سمت راست (inbox) صفحه اصلی نرم‌افزار مشاهده و آن را مدیریت کنید؛ در این قسمت می‌توانید فایل را حذف نموده، تغییر نام دهید، به اشتراک بگذارید یا این که ذخیره کنید. همچنین می‌توانید تاریخچه تماس را مشاهده کنید، با شماره‌ای که مکالمه‌اش را ضبط کرده‌اید تماس برقرار کنید و اگر بخواهید، این مخاطب را از لیست ضبط خارج کنید تا از این پس مکالماتش ضبط نشود.

تب دیگر هم به فایل‌های ذخیره شده اختصاص دارد و در اینجا هم امکانات مدیریت فایل به صورت کامل وجود دارد. توجه داشته باشید که فایل‌های ضبط شده‌ای را که به آنها نیاز دارید حتما ذخیره کنید؛ در ضمن امکان تنظیم حساب ذخیره ابری (کلاود) از طریق تنظیمات اپلیکیشن وجود دارد و می‌تواند هر گونه نگرانی در خصوص از دست رفتن ناخواسته فایل‌ها را از بین ببرد.

این اپلیکیشن در ۲ نسخه رایگان و پرو تولید شده و حتی در نسخه رایگان خود مجموعه‌ای از ویژگی‌های بسیار خوب را به همراه دارد که از طریق منوی تنظیمات در دسترس و قابل تغییر هستند و به صورت خلاصه شامل این موارد می‌شود:

  • قابلیت ذخیره فایل‌ها در فضای ذخیره ابری (DropBox یا Google Drive)
  • ضبط مکالمه‌ها با ۵ فرمت مخنلف (AMR, 3GP, AAC, AAC2, WAV)
  • امکان شخصی سازی بخش نوتیفیکین‌های نرم‌افزار
  • تنظیم لیستی از مخاطبین برای ضبط نشدن اتوماتیک
  • امکان تغییر و انتخاب محل ذخیره فایل‌های مکالمات ضبط شده
  • امکان جستجوی فایل‌های ذخیره شده از طریق اینترفیس خود نرم‌افزار

همچنین از طریق تنظیمات اپلیکیشن (قسمت Audio source) می‌توانید منبع ضبط صدا را تعیین کنید؛ این گزینه در حال پیش‌فرض بر روی Voice call قرار دارد و مکالمات دو طرفه را ضبط می‌کند.

از دیگر مزایای آن می‌توانیم رابط کاربری زیبا و ساده، ضبط مکالمات با کیفیت عالی و امکان قرار دادن ویجت بر روی صفحه اصلی تلفن را نام ببریم؛ از طریق این ویجت می‌توانید خیلی راحت به فایل‌های ضبط شده و ذخیره شده دسترسی داشته باشید و به سرعت به صفحه اصلی نرم‌افزار منتقل شوید. لازم به یادآوری است که Call Recorder بسیار خوب و روان کار می‌کند و در چند باری که از آن استفاده کردیم با هیچ مشکلی روبرو نشدیم.

همانطور که اشاره شد، این نرم افزار یک نسخه غیر رایگان هم دارد که امکاناتی مانند تنظیم لیست اختصاصی از مخاطبین برای ضبط کردن تماس و همچنین فعال کردن نرم‌افزار و ضبط مکالمات از طریق تکان دادن گوشی را به نسخه رایگان اضافه می‌کند و البته این نسخه برای کاربران کشور ما در دسترس قرار ندارد.

اگر تمایلی به استفاده همیشگی از نرم‌افزار ندارید می‌توانید به آسانی از طریق اولین گزینه در قسمت تنظیمات، کلید Record calls را در حالت خاموش قرار دهید؛ در این صورت مکالمات ضبط نمی‌شوند و هر گاه که نرم‌افزار را اجرا کنید پیامی در مورد غیرفعال بودن آن مشاهده خواهید کرد. اپلیکیشن Call Recorder با بیش از ۵۰۰ هزار نصب فعال در کافه بازار در دسترس است و می‌توانید آن را دانلود کنید.

اسکرول به بالا
TCH