شیائومی ردمی نوت 5 و ردمی نوت 5 پلاس تا روز 11 نوامبر از راه می‌رسند

کمپانی شیائومی چند وقت پیش از گوشی ردمی نوت 5A با سخت‌افزاری متوسط رونمایی کرد. با این‌حال، طرفداران این برند منتظر گوشی شیائومی ردمی نوت 5 هستند تا با سخت‌افزاری بهتر عرضه شود. اطلاعات جدید حکایت از آن دارند که شاهد سه مدل متفاوت از شیائومی ردمی نوت 5 و ردمی نوت 5 پلاس قبل از تاریخ 11 نوامبر خواهیم بود.

از آن‌جایی‌که به تاریخ 11 نوامبر و برگزاری سالانه بزرگ‌ترین جشنواره خرید آنلاین در چین نزدیک می‌شویم، منطقی به‌نظر می‌رسد که کمپانی شیائومی قصد داشته باشد تا قبل از این تاریخ، از گوشی‌های ردمی نوت 5 پرده‌برداری کند.

نسخه استاندارد ردمی نوت 5 با چیپست هلیو P25 همراهی می‌شود. شیائومی برای این اسمارت‌فون دو نسخه با ظرفیت‌های متفاوت 16 و 32 گیگابایتی درنظر گرفته که هر کدام از 3 گیگابایت حافظه رم برخوردار هستند. قیمت این دو نسخه به ترتیب 150 و 195 دلار خواهد بود. ظاهرا مدل قدرتمندتر ردمی نوت 5 توسط چیپست اسنپدراگون 630 قدرت می‌گیرد؛ هرچند اخیرا نسخه‌ای از این اسمارت‌فون با تراشه اسنپدراگون 617 در گیک‌بنچ رویت شد که احتمالا در ثبت مشخصات آن اشتباهی صورت گرفته است. به‌نظر می‌رسد این مدل به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شود. قیمت این نمونه نیز حدود 240 دلار خواهد بود.

اگر به شایعات قبلی اعتماد کنیم، باید بگوییم که مدل‌های ردمی نوت 5 به یک صفحه نمایش تمام صفحه با اندازه‌ای 5.65 اینچی و با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس مجهز خواهند شد که دارای نسبت تصویر 18 به 9 است. ویژگی‌های این سری به همین جا ختم نمی‌شود و ظاهرا این سری قرار است به دوربین دوگانه‌ای مزین شوند که سنسورهای آن 16 و 5 مگاپیکسلی است. اسکنر اثر انگشت نیز زیر این دوربین‌ها قرار خواهد گرفت.

علاوه‌بر این، شایعه شده که شیائومی نسخه‌ تمام صفحه دیگری از این سری را با نام ردمی نوت 5 پلاس تا قبل از 11 نوامبر معرفی خواهد کرد که قیمت کم‌تری در مقایسه با مدل‌های ذکر شده در بالا دارد. این نسخه به صفحه نمایش 5.7 اینچی با رزولوشن اچ‌دی مجهز شده و ممکن است چیپست اسنپدراگون 450 در آن انجام وظیفه کند. با توجه به مشخصات ضعیف‌تری که این نسخه دارد، برچسب قیمتی 120 دلاری برای این مدل در نظر گرفته شده است. قطعا در هفته‌های آتی شاهد انتشار اطلاعات بیش‌تری در خصوص این گوشی‌ها خواهیم بود.

اسکرول به بالا
TCH