5 دلیل برای آنکه بدانید بیت کوین یک ارز قابل اعتماد نیست!

توسعه تجارت الکترونیک و بازارهای الکترونیکی سرعت پرشتابی را در چند سال گذشته داشته است، در بازارهای مالی از مدل‌های مختلفی برای توسعه استفاده می‌گردد که دربسیاری از کشورها از مدل های سنتی در تجارت جهانی استفاده می‌شود و این در حالی است که یکی از لازمه‌های موفقیت در تجارت بین المللی، موفقیت در توسعه تجارت الکترونیک است.

بیت کوین یک نوع ارز دیجتالی و ابزار مالی در جابجایی پول بوده که در اختیار مصرف کننده است و می‌تواند مدل مذکور را تغییر دهد. اما آیا تغییر مدل سنتی و حرکت به سمت این نوع ارز دیجیتالی هوشمندانه است یا یک ریسک پرخطر را به همراه خواهد داشت؟ با آی‌تی‌رسان در ادامه همراه باشید تا به بررسی 5 دلیل عمده در جهت عدم استفاده از ارز دیجیتالی بیت کویین و معایب آن بپردازیم.

بیت کوین به طور گسترده پذیرفته نمی‌شود

بیت کوین در حال حاضر توسط گروه اندکی از فروشندگان آنلاین پذیرفته شده است و این باعث می‌شود که این ارز هنوز به عنوان یک ارز متکی قلمداد شود. این بدان معنی‌ست که برای استفاده از آن و یا حتی خرید نامتقارن از فروشگاه‌هایی که طرف قرار داد نیستند، می‌بایست به صرافی‌های بیت کوین مراجعه و در قبال تبدیل ارز مبلغی پرداخت کنید.

به راحتی ورشکست می‌شوید

به دلیل سیستم‌های امنیتی و کدگذاری شده بیت کویین اگر هارد دیسک شما خراب شود یا به واسطه یک ویروس فایل اطلاعات کیف پول‌تان از بین برود، هیچ راهی جهت بازیابی اطلاعات و برگشت سرمایه شما وجود نخواهد داشت. این عیب می‌تواند در عرض چند ثانیه یک سرمایه‌دار بزرگ را ورشکسته کند.

نوسان شدیدی دارد

ارزش بیت کویین به طور مداوم با توجه به تقاضا تغییر می‌کند. ارزش هر بیت در ابتدا کمتر از یک دلار بود اما امروز 5 اسفند قیمت هر بیت کویین بیش از 10109 دلار است. نمودار زیر تغییرات این ارز را بر حسب دلار در هفت روز گذشته نشان می‌دهد.

ضمانت خریدی وجود ندارد

هنگامی که کالاها با استفاده از بیت کوین خریداری می‌شوند و توسط فروشنده تحویل داده نمی‌شود، هیچ تلاشی برای معکوس کردن معامله نمی‌توان انجام داد. این مشکل را می‌توان با استفاده از خدمات سپرده‌های شخص ثالث مانند ClearCoin حل کرد، اما پس از آن، خدمات سپرده‌ها نقش بانک‌ها را بر عهده خواهند داشت که باعث می‌شود بیت کوین‌ها با یک ارز سنتی مشابه باشند.

هنوز ناقص است

سیستم بیت کویین می‌تواند شامل معایبی باشد که استفاده از آن را  مختل کند. با توجه به این‌که این سیستم نسبتا جدید است، اگر بیت کوین‌ها به طور گسترده ای به تصویب برسد و نقصی در سیستم پیدا شود، می‌تواند ثروت فوق‌العاده‌ای به شخص مخرب برساند و  به همراه آن باعث از بین بردن اقتصاد یک شرکت یا یک شخص شود.

در نهایت علاوه بر معایب گفته شده گاهی این نوع ارز به علت عدم قابلیت ردیابی، جهت انجام معاملات غیرقانونی و توسط افراد سودجو صورت می‌گیرد. قطعا این تاریخچه ذهنی نسبت به بیت کویین تاثیر زیادی در سیر رشد و نفوذ آن به بازارهای اقتصادی خواهد داشت و سبب عدم اطمینان بسیاری از کسب و کارها به آن خواهد گردید.

با توجه به موارد گفته شده نظر شما در مورد ارز بیت کویین چیست؟ آیا این ارز باعث انقلاب تجاری در آینده خواهد شد یا پس از یک دوران شکوفایی رو به نزول و افول خواهد رفت؟ نظرات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید.

7 در مورد “5 دلیل برای آنکه بدانید بیت کوین یک ارز قابل اعتماد نیست!”

  1. اصلا ما ایرانی ها انگاری با پیشرفت و تکنولوژی مخالفیم، ارزهای مجازی آینده دنیای اقتصاد هستن،
    خب هررر اختراعی نوینی اوایلش مشکلاتی داره و به مرور و گذشت زمان اصلاح و درست میشه

  2. کسی میدونه که میشه از این پول برای دور زدن تحریم دلار و تحریم مبادلات بانکی استفاده کرد یا نه؟
    ظاهراً بر پایه اینترنت منتقل میشه و نیازمند سوئیفت نیست.
    مثلاً یکی از صرافی های کشور یه شعبه تو کشور مقصد بزنه و برای جابجایی پول از داخل به خارج از بیت کوین استفاده کنه.

  3. 6. در مورد ششم باید بگم دولت ایران در ابتدا

    کلا با هر مورد پیشرفت..نوآوری…و غیره
    مخالفه

    بعد که اون موارد حسابی رشد کرد و فهمید که از همه عقب افتاده تازه جوون میکنه بهشون برسه

    و چون مثل بچه ادم از اول قبول نکرده برای اینکه به بقیه برسه
    هزار نوع کلاهبرداری و فساد و رانتخواری ایجاد میکنه

    این مساله همیشه بوده و خواهد بود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH