مایکروسافت یک کنترلر لامسه‌ای جدید می‌‌سازد!

مایکروسافت ریسرچ (Microsoft Research) اخیرا نتایج تحقیقی را درباره یک کنترلر لامسه‌ای جدید برای واقعیت مجازی منتشر کرده که استفاده از آن به کاربر اجازه خواهد داد تا اشیا مجازی قابل ارتجاع (مانند یک توپ پلاستیکی) را با انگشت لمس کند.

این کنترلر که TORC نام دارد، هیچ بخش متحرکی ندارد، اما از سنسورهای نیرو، محرک‌های صوتی و همچنین بازخورد بصری مناسبی استفاده می‌کند تا تجربه لامسه‌ای غنی و باکیفیتی را ایجاد کند.

مایکروسافت می‌گوید که تیم پروژه TORC، با عملیاتی کردن تئوری‌های یکپارچه‌سازی چندسنسوره در دنیای سخت‌افزار‌ها، تماس‌های لامسه‌ای طبیعی مانند فشار دادن یک توپ سلیکونی مجازی را فراهم ساخته‌اند. اصول کار TORC بر این حقیقت استوار است که انسان‌ها به تحریک‌های بصری‌لامسه‌ای دینامیک، بسیار حساس هستند. با اعمال نیرو از طرف کاربر بر روی کنترلر، Voice Coil Actuation پهن‌باند معادلی ایجاد خواهد شد که تاثیر آنی آن در واقعیت مجازی، تحریک‌های لازم جهت حس کردن لامسه‌ای شی مجازی را فراهم خواهد آورد.

طراحی ساده و بدون بخش‌های متحرک کنترلر مذکور، بدین معنی است که می‌توان آن را در سایر دستگاه‌ها مانند استایلوس‌ها، کنترلرهای بازی یا کنترلرهای سنتی واقعیت مجازی به کار برد. مایکروسافت این تحقیق را ماه مه امسال در کنفرانس CHI 2019 گلاسگو ارایه کرده بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH