مصرف برق گیمر ها و ماینر ها

گیمرها یا ماینرها؟ کدام یک برق بیشتری مصرف می‌کنند؟

در این مقاله نگاهی به مجموع میزان مصرف برق گیمر ها و ماینر ها می‌اندازیم تا بفهمیم کدام یک برق بیشتری مصرف می‌کنند؟ با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

بیت کوین و به طور کل صنعت ارز دیجیتال در چند سال اخیر به شدت رشد داشتند و سر و صدای زیادی به پا کردند. این صنعت با رشد چشم‌گیری که داشت، توانست تعداد افراد بسیار زیادی را جذب خود کند و جای خود را در زندگی اکثر ماها پیدا کند.

البته این رشد جدا از مزایای زیادی که دارد، معایب خود را نیز دارد که باعث شده بسیاری از مردم جزو منتقدین جدی بیت کوین قرار گیرند. دلیل این اعتراضات، نحوه تولید بیت کوین است. بیت کوین از روش استخراج ارز دیجیتال وارد بازار می‌شود که در نتیجه آن، دستگاه‌های بسیار قدرتمندی باید به استخراج بیت کوین بپردازند.

به دلیل رشد بسیار گسترده بیت کوین، تعداد دستگاه‌هایی که به تولید بیت کوین می‌پردازند، بسیار زیاد شده است. هر دستگاه به دلیل سختی بالای کاری که انجام می‌دهد، برق بسیار زیادی مصرف می‌کند، همچنین تعداد بسیار بالای این دستگاه‌ها باعث شده تا شاهد مصرف برق بسیار زیادی برای استخراج بیت کوین باشیم.

استخراج رمز ارز گیمرها و مانرها

مصرف برق زیاد، مطلوب هیچ کس نیست و همه در تلاشند تا مصرف برق و انرژی را تا جای ممکن کاهش دهند، اما در حال حاضر، این میزان مصرف انرژی بسیار بالاست. به همین دلیل بیت کوین منتقدین زیادی دارد که نحوه استخراج و تولید آن را زیر سوال می‌برند.

مصرف برق گیمر ها بیشتر است یا ماینر ها؟

گرچه مصرف برق هر دستگاه استخراج بیت کوین بسیار بالاست اما از طرفی تعداد ماینرها اصلا قابل قیاس با تعداد گیمرهای دنیا نیست. در حال حاضر طبق آخرین گزارشات، 2.7 میلیارد نفر در دنیا وجود دارند که جزو جامعه گیمرها به حساب می‌آیند. همین دو دلیل باعث می‌شود که نتوان به راحتی گفت که کدام گروه برق بیشتری مصرف می‌کند.

اخیرا یک گزارش منتشر شده است که میزان مصرف برق کل صنعت استخراج بیت کوین را اندازه‌گیری کرده و آن را با بقیه صنعت‌ها مقایسه می‌کند.

مصرف برق گیمر ها و ماینر ها

همان‌طور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید، مصرف برق سالیانه گیمر ها و ماینر ها بسیار نزدیک بهم هستند و تنها با 5 درصد اختلاف، گیمرها برق بیشتری مصرف می‌کنند. در نمودار، دو صنعت استخراج طلا و تولیدات کاغذ نیز قرار داده شده تا یک حس دقیق‌تر و بهتری نسبت به این اعداد و ارقام داشته باشید.

البته لازم به ذکر است که این حرف “ماینرها برق بسیار زیادی مصرف می‌کنند” کاملا درست است! جامعه گیمرها چند برابر ماینرها هستند و اگر میزان مصرف برق هر صنعت را تقسیم بر تعداد افراد حاضر در آن صنعت کنیم، ماینرها با اختلاف چندین برابری، مصرف برق بیشتری خواهند داشت.

بنابراین، نقد مردم مبنی بر میزان مصرف برق ماینرها کاملا به‌جا و صحیح است ولی با نوشتن این مقاله قصد داشتیم که با احتساب اعداد و نمودار، حس بهتری نسبت به ابعاد این ماجرا داشته باشید.

توجه داشته باشید که تمام ارزهای دیجیتال از روش استخراج استفاده نمی‌کنند و حتی برخی از ارزها مانند اتریوم در حال کنار گذاشتن استخراج هستند و به روش‌های دیگری مانند Proof-of-Stake روی آورده‌اند.

 

اسکرول به بالا
TCH