آشنایی با دو بازی مخفی گوگل که در زمان بیکاری شما را سرگرم می‌کنند

فرض کنید در هنگام قطعی برق هیچ گونه راهی برای اتصال تلفن خود به اینترنت ندارید. یا در منطقه‌ای بدون سرویس و آنتن تلفن همراه گیر کرده‌اید و تلفنتان فقط به شما امکان می‌دهد از طریق ماهواره برای گزارش وضعیت اضطراری به شبکه متصل شوید.

تنها مشکلی که در آن مدت با آن روبه‌رو هستید بیکاری است. به گفته The U.S Sun، گوگل یک بازی مخفی در برنامه (و وب سایت) کروم ساخته است که ممکن است با آن تا زمانی که برق دوباره وصل شود یا به منطقه‌ای با اتصال همراه منتقل شوید، یک قاتل خوب برای زمان خود پیدا کنید.

رسیدن به بازی ساده است. بدون هیچ گونه اتصالی، به برنامه Chrome بروید و هر آدرسی را تایپ کنید. شما شبح یک دایناسور را می‌بینید که در زیر آن عبارت “بدون اینترنت” نوشته شده است. این صفحه چیزی بیش از یک اعلان با ظاهری جالب است که به شما می گوید در حال حاضر نمی‌توانید به هیچ وب سایتی دسترسی پیدا کنید. این صفحه در واقع نقطه شروع یک بازی است. در گوشی خود، روی دایناسور ضربه بزنید تا بازی شروع شود. در رایانه نیز روی دایناسور کلیک کنید.

سپس دایناسور شروع به حرکت و راه رفتن می‌کند و وقتی به یک کاکتوس نزدیک شد، روی صفحه ضربه بزنید تا “داینو” بپرد (در رایانه شخصی نیز کافیست که کلیک کنید). ایده کلی بازی این است از کاکتوس‌ها عبور کنید و با ظاهر شدن کاکتوس‌های بیشتر، بازی سخت‌تر می‌شود. بازی زمانی به پایان می‌رسد که دایناسور شما با یک کاکتوس برخورد کند. در سمت راست بالای صفحه، بالاترین امتیاز و رکورد خود را خواهید دید و سپس در کنار آن امتیاز آخرین بازی خود را مشاهده خواهید کرد.

همچنین اگر خواستید این بازی را بعدا تجربه کنید اما نمی‌خواهید اتصالات تلفن همراه یا Wi-Fi خود را غیرفعال کنید، همچنان می‌توانید با باز کردن برنامه Chrome و ضربه زدن روی chrome://dino در قسمت URL بازی را باز کنید. این بازی برای اندروید و iOS نیز در دسترس است. بازی دایناسور با مکانیک‌های دویدن و پریدن اولین بار در سال 2014 توسط گوگل به کروم اضافه شد بسیاری از ما با آن آشنایی داریم، اما نسل جدیدی از کاربران وجود دارند که از آن آگاه نیستند.

اما بازی دیگری هم در رایانه و هم در گوشی‌های هوشمند اندرویدی در گوگل مپ پنهان شده است. به جستجوی گوگل بروید و فیلد جستجو را با snake.googlemaps.com پر کنید. شما می‌توانید سپس بازی معروف Snake را در بالای شش شهر معروف (سان فرانسیسکو، قاهره، سائوپائولو، لندن، سیدنی، توکیو) یا در بالای جهان بازی کنید.

هر شهر شکل متفاوتی از “مار” را با ظاهر حمل‌و‌نقل عمومی مربوط به خود دارد. برای مثال، اگر لندن را انتخاب کنید، یک اتوبوس دو طبقه قرمز را کنترل خواهید کرد. سانفرانسیسکو را انتخاب کنید و یک تراموا را کنترل خواهید کرد. در رایانه، کلیدهای جهت “مار” را کنترل می‌کنند در حالی که کاربران گوشی‌های هوشمند با کشیدن انگشت به بالا، پایین، به چپ یا راست حرکت می‌کنند.

هدف بازی این است که مسافران را بدون برخورد با دیوار یا خودتان سوار کنید. “مار” هر بار که مسافری را سوار می‌کند، طویل‌تر می‌شود و بازی را دشوارتر می‌کند. شما همچنین می‌توانید بنا به مقصدی که انتخاب می‌کنید، نشانه‌هایی را جمع آوری کنید. این بازی را می‌توان تنها با اتصال سلولی و فعال بودن Wi-Fi انجام داد.

اسکرول به بالا
TCH