آیفون 16 پرو مکس اپل در تست عملکرد شارژ ناامیدکننده ظاهر شد!

اپل گوشی‌های سری آیفون 16 خود را با باتری‌های بزرگ‌تر و فناوری شارژ سریع‌تر رونمایی کرد. اگرچه اپل به ظرفیت دقیق باتری و سرعت شارژ آیفون‌های جدید خود هیج اشاره‌ای نکرده است؛ اما اسناد ثبت شده در یکی از آژانس‌های چینی صدور گواهینامه نشان می‌دهند که تمامی مدل‌های سری آیفون 16 از فناوری شارژ حداکثر 45 واتی پشتیبانی خواهند کرد.

به لحاظ تئوری، سرعت شارژ آیفون‌های جدید بایستی نسبت به مدل‌های پیشین به میزان قابل‌توجهی بیش‌تر باشد. با این‌حال اکنون می‌دانیم که توان آداپتور شارژ یا سرعت نامی شارژ گوشی در برابر تنظیمات خاص آن به ندرت حائز اهمیت است.

آزمایشگاه ChargerLAB به منظور درک سرعت شارژ جدیدترین و بهترین آیفون اپل اقدام به اجرای یک تست جامع با چندین شارژر سازگار نموده است. بایستی اعلام کرد که نتایج این تست‌ها حداقل ناامیدکننده به‌نظر می‌رسند.

تست ChargerLAB در وهله نخست نشان می‌دهد که این گوشی دارای تراشه نشانگر E (تراشه نشانگر الکترونیکی) نخواهد بود. این تراشه یک کنترلر پروتکل با قابلیت مدیریت انتقال نیرو و ارتباط داده محسوب می‌شود. شارژرهای USB-PD با پشتیبانی از جریان خروجی بالا و انتقال سریع‌تر داده از این فناوری استفاده می‌کنند.

اجرای تست با استفاده از شارژر رسمی 140 واتی اپل و کابل اورجینال موجود در جعبه نشان می‌دهد که آیفون 16 پرو مکس تنها با توان 30.19 وات شارژ می‌شود. این رقم در مقایسه با سرعت 45 واتی گزارش شده بسیار کندتر است. بنابراین می‌توان ادعا کرد که سرعت شارژ آیفون 16 پرو مکس تقریبا برابر با 30 وات است.

در نتیجه توان شارژ باتری در مقایسه با سرعت شارژ 27 واتی آیفون 15 پرو مکس صرفا اندکی افزایش یافته است. اگرچه این موضوع به خودی خود یک پیشرفت محسوب می‌شود؛ اما سرعت شارژ 45 واتی برای آن دسته از افرادی که به‌دنبال ارتقاء گوشی خود به یکی از جدیدترین مدل‌های آیفون هستند؛ احتمالا گمراه‌کننده خواهد بود.

شایان به ذکر است که وبسایت ChargerLAB گوشی را با چند شارژر متفرقه نیز تست کرد و در این‌ حالت حداکثر سرعت شارژ آیفون 16 پرو مکس به31.86 وات رسید. این رقم به سرعت شارژ آداپتورهای رسمی اپل بسیار نزدیک است. بر اساس نتایج تست‌ها می‌توان اعلام کرد که حداکثر سرعت شارژ آیفون 16 پرو مکس به حدودا 30 وات محدود شده و این رقم در مقایسه با سرعت 27 واتی شارژ در مدل نسل قبلی پیشرفتی جزئی قلمداد می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH