اپل احتمالا از مدیاتک چیپ‌های شارژ وایرلس می‌خرد!

بر اساس گزارش روزنامه Economic Daily News، اپل به مدیاتک درخواست چیپ‌های شارژ وایرلس برای تست داده است. بر اساس این گزارش، اپل به تولید شارژرهای وایرلس و جانبی آن برای آیفون دست می‌زند. علاوه بر مدیاتک، شرکت‌های NXP و IDT نیز نمونه‌هایی برای اپل می‌فرستند.

تکنولوژی شارژ وایرلس مدیاتک، شارژ وایرلس چند حالته را پشتیبانی می‌کند. این کار با استفاده از یک پیچه، یک شبکه تطبیق‌دهنده و یک مدار مجتمع، شارژ را از تمام استانداردهای کنونی مانند A4WP Rezence ،Qi و PMA دریافت می‌کند. این تکنولوژی به سازندگانی همچون اپل اجازه می‌دهد که بدون نگرانی از تطابق بین استانداردهای کنونی، شارژ وایرلس را اجرا کنند.

تکنولوژی A4WP از دستگاه‌هایی با شکل‌های مختلف (مانند لپ‌تاپ، تبلت، گوشی و … ) پشتیبانی می‌کند و این قابلیت را دارد که بتوان از فاصله نه چندان دور نیز به شارژ محصول پرداخت. تکنولوژی Qi و PMA مبتنی بر القا هستند. این تکنولوژی‌ها یک به یک کار می‌کنند و در برخی از گوشی‌ها وجود دارند. اما این دو تکنولوژی گران هستند، چون باید به ازای هر دستگاه یک شارژر داشته باشید. از طرف دیگر، محصولات مختلف با نیازهای مختلف به انرژی مانند اسمارت‌فون، تبلت، لپ‌تاپ و گجت‌های پوشیدنی را پشتیبانی نمی‌کنند.

همه این تکنولوژی‌ها مزایای خود را دارند و از بازار حذف نخواهند شد. تکنولوژی شارژ وایرلس MT3188 مدیاتک، گپ بین این تکنولوژی‌ها را پر کرده و راه را برای استفاده عموم هموار میکند.

هم‌اکنون شارژرهای وایرلس از طرف توسعه‌دهندگان سوم شخص برای آیفون وجود دارد که مبتنی بر تکنولوژی‌های Qi و PMA هستند. بدون هیچ شکی، قابلیت شارژ وایرلس اگر به خوبی اجرا شود، کاربرد آیفون را متفاوت می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH