جنگ هسته‌ای! کوالکام مدیا تک را به سخره می‌گیرد

qualcommchip

کوالکام با عرضه یک ویدیویی تبلیغاتی سیلی محکمی بر صورت مدیا تک و فاسفه‌اش برای اضافه کردن هسته‌های بیشتر در جهت بالا بردن کارایی زده است.

جنگ پردازشگرها روز به روز بیشتر می‌شود. در این جنگ و رقابت کمپانی‌ها در تلاشند تا کارایی خود را بیشتر از پیش کرده و از دیگر رقبا سبقت بگیرند. برخی از این کمپانی‌ها برای پیشی گرفتن روش اضافه کردن هسته‌ها را برگزیده‌اند و برخی دیگر به سفت و سختی تمام ترجیح می‌دهند کیفیت را بر کمیت اولویت بدانند.

مدیا تک جز دسته اول است. این کمپانی تایوانی اخیرا اعلام کرده است که در حال ساخت یک پردازشگر 8 هسته‌ای است. کوالکام هم با ساختن یک ویدیوی تبلیغاتی حریف را به چالش کشیده و درواقع خواسته است که بگوید همه چیز تعداد هسته‌های بیشتر نیست.

کوالکام که شمشیرش را در برابر مدیا تک از رو بسته است؟، در این ویدیو قصد دارد به همگان نشان دهد که هسته‌های بیشتر باعث کارایی بهتر نیست و این سرعت کلاک است که مهمتر است.

این کمپانی برای اثبات حرفش نیز از 20 برنامه برتر پلی استور استفاده کرده که برای 85 درصد آنها دو هسته کافی است و 15 درصد باقی به سه هسته یا 4 هسته نیاز پیدا می‌کنند.

در واقع اینکه کمپانی به عظمت کوالکام بخواهد برای اثبات حرفش چنین کند کمی عجیب است. مدیا تک بیشتر در چین و کشورهایی با سازندگان ارزانقیمت‌تر شهرت دارد. تلاش کوالکام  برای کم جلوه دادن کار این کمپانی احتمالا ریشه در نگرانی این کمپانی بزرگ از موفقیت‌های اخیرمدیا تک در چین دارد.

اینکه بالاخره حق با کدام گروه است چیزی است که تنها با مرور زمان و آزمودن کارایی پردازشگرهای مختلف مشخص می‌شود، اما در حال حاضر و با توجه به پردازشگر های موجود کوالکام هم کم راست نمی‌گوید. نظر شما چیست؟ شما کدام را انتخاب می‌کنید؟

3 در مورد “جنگ هسته‌ای! کوالکام مدیا تک را به سخره می‌گیرد”

  1. واقعا کانفیگ دستگاه هایی مثل سونی اکسپریا اس ال /
    موتورولا موتو ایکس /
    موتورولا درویید مینی /
    اکسپریا اس پی /
    سامسونگ اس 4 مینی / کافی و مناسب هست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH