هواوی به‌طور هم‌زمان در شهرهای برلین و پکن از تراشه کایرین 990 رونمایی خواهد کرد

ریچارد یو؛ مدیرعامل هواوی، سخنران اصلی افتتاحیه نمایشگاه IFA 2019 خواهد بود و بر اساس پیش‌بینی‌ها از تراشه کایرین 990 رونمایی خواهد کرد (وی در سال گذشته از تراشه کایرین 980 رونمایی کرد). این مراسم در روز 6 سپتامبر و تنها چند ساعت قبل از سخنرانی اختصاصی کوالکام با محوریت فناوری 5G برگزار خواهد شد.

در این نمایشگاه، فضای رقابتی شدیدی به چشم می‌خورد و سخنرانی هواوی در شهر برلین نیز با شعار “Rethink Evolution” (تکامل بازنگری شده) آغاز خواهد شد. اما هواوی برای برگزاری یک مراسم مجزا به‌طور هم‌زمان در شهر پکن برنامه‌ریزی کرده است. شعار “Reconstruction” (نوسازی) به‌عنوان تم اصلی این رویداد در نظر گرفته شده است.

تراشه کایرین 990 در روز 6 سپتامبر و به‌طور هم‌زمان در شهرهای برلین و پکن معرفی خواهد شد

براساس پیش‌بینی‌ها تراشه کایرین 990 مجهز به مودم 5G یکپارچه خواهد بود. این موضوع بدان معناست که تراشه جدید هواوی برخلاف تراشه اسنپ‌دراگون 855 پلاس به یک تراشه خارجی متکی نخواهد بود. حتی در صورت عدم تحقق این شایعه نیز انتظار می‌رود که بخش کلیدی سخنرانی هواوی به فناوری 5G اختصاص پیدا کند.

کلیه این موارد، زمینه‌ساز معرفی پرچم‌داران سری میت 30 هواوی هستند. براساس برنامه‌ریزی‌ها، این رویداد طی روز 19 سپتامبر و در شهر دیگری از کشور آلمان یعنی مونیخ برگزار خواهد شد. هواوی این فرصت را مغتنم شمرده و در راستای ترغیب اتحادیه اروپا و سرویس‌دهندگان مخابراتی محلی به مشارکت در فرآیند راه‌اندازی شبکه 5G تلاش خواهد کرد.

تراشه کایرین 990 بر اساس فرآیند 7 نانومتری تولید خواهد شد و احتمالا نخستین تراشه مجهز به هسته‌های پردازشی کورتکس A77 با 20 درصد کارآیی بالاتر به‌شمار می‌رود. اطلاعات تاییدنشده نشان می‌دهند که بهره‌وری توان پردازنده گرافیکی جدید این تراشه 50 درصد بیش‌تر بوده و این موضوع، کایرین 990 را به نخستین تراشه کایرین با قابلیت ضبط ویدیویی 4K با نرخ 60 فریم‌برثانیه تبدیل خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH