بررسی و خرید بهترین دوربین‌های کانن

اگر به فکر تهیه یک دوربین باشید ناخودآگاه برند کانن یکی از نام‌هایی است که در ذهن شما نقش می‌بندد. این شرکت ژاپنی سال‌هاست دنیای دوربین‌های دیجیتال را مال خود کرده‌‌است. اگر قصد خرید دوربین عکاسی کانن را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

امروزه بسیاری به دوربین گوشی خود متکی هستند اما آیا این دوربین‌ها می‌توانند جایگزین کاملی برای دوربین حرفه‌ای باشند؟ قطعاً نه. ابتدا باید ببینیم چه نوع دوربینی نیاز ما را برطرف خواهد کرد؟ دوربین‌های خانگی یا دوربین‌های DSLR ؟ دوربین‌های DSLR برای هر امکانات اضافی مانند زوم، پرتره و غیره نیاز به لنز دارد. اما دوربین‌های خانگی نیاز به لنز اضافی ندارد. دوربین خانگی بیشتر امکانات عکاسی را در حد متوسط در اختیار کاربر می‌گذارد. البته لازم به ذکر است که کیفیت دوربین‌های خانگی و DSLR به هیچ وجه قابل قیاس نیست.

اگر قصد خرید دوربین عکاسی کانن را دارید با تنوع بسیار وسیعی در بازار مواجه خواهید شد. هر دوربین به نسبت نوع کاربری دارای تنوع قیمتی بالایی است دوربین‌های کانون به دودسته اصلی خانگی و حرفه‌ای تقسیم می‌شود. هرکدام از این دو مدل طیف قیمتی متفاوتی دارند به همین جهت به پرفروش‌ترین مدل‌های این دوربین می‌پردازیم

مشخصات مهم قبل از خرید دوربین عکاسی کانن: اندازه لنز بر حسب میلیمتر، دیافراگم، تعداد نقاط فوکوس، میزان پیکسل سنسور، سرعت شاتر.

تفاوت دوربین‌های خانگی و حرفه‌ای در چیست؟

تفاوت اصلی این دو دوربین به میزان مگاپیکسل آنها بازمی‌گردد البته کاربرد این دو دوربین نیز کاملاً متفاوت است. برای مثال از دوربین‌های حرفه‌ای اصطلاحاً استفاده‌های بازرگانی و یا بیلبوردی می‌شود و قدرت بین ۲۰ تا ۵۰ مگاپیکسلی دارد این در حالی است که دوربین‌های خانگی برای استفاده‌های مبتدی است و قدرتی نهایتاً تا ۲۰ مگاپیکسل دارند.

دلایل خرید دوربین عکاسی کانن

این برند محبوب جهانی توانسته به دنیای عکاسی روح جدیدی ببخشد اگر قصد خرید دوربین DSLR دارید مطمئن باشید کانون بهترین دوربین DSLR است. البته کیفیت دوربین ها با توجه به نوع آن که کامپکت،  DSLR یا EMOS دارای قیمت‌های متفاوتی است با توجه به نیاز شما شرکت کانون دوربین های گسترده و متنوعی دارند .

در دسته بندی دوربین های حرفه ای دو دسته بدون آینه و DSLR در بازار موجود است. از بهترین مدل های این دو دسته می توان به EOS R5,EOSR6  اشاره نمود . البته مدل EOS RP به قیمت متعادل و مناسبی رسیده است .

بهترین مدل های شرکت کانن

بهترین‌های DSLR

بسیاری عقیده دارند عمر دوربین‌های DSLR به پایان رسیده اما همچنان دوربین‌های DSLR بهترین امکانات و قابلیت‌ها را در خود دارند. از این قابلیت‌ها می‌توان به خوش دستی دستگاه، منظره‌یاب اپتیکال شفاف، طول عمر باتری بسیار مناسب اشاره کرد. دوربین‌های DSLR در شرکت کانن به دودسته اصلی APS-C تقسیم می شود. APS-C برای افراد آماتور و علاقه‌مند به عکاسی بسیار کاربردی و مدل فول فریم برای افراد حرفه‌ای کارایی بسیار دارد. به بررسی چند مدل از بهترین دوربین‌های کانن خواهیم پرداخت:

EOS 250D

 

مدل  ۲۰۰D از پرفروش ترین مدل‌های کانن بود. نسخه به روز شده و پخته تر آن یعنی مدل ۲۵۰ D مدل پیشرفته‌تر D200 می باشد. این دوربین تمامی ایرادات نسخه قبلی را برطرف نموده است. این موضوع باعث می‌شود این دوربین جز بهترین دوربین های کانن باشد. این دوربین یک سنسور APS-C که جزو سنسورهای بسیار باکیفیت می باشد و قدرتی برابر ۲۴.۱ مگاپیکسل دارد را در اختیار کاربر می‌گذارد. این سنسور بهترین و بالاترین کیفیت ممکن را تضمین میکند. این دوربین به عکاسی حالت لایو ویو مجهز شده که عکاسی با این حالت را بسیار لذت بخش می‌کند این دوربین همچنین توانایی فیلم برداری 4K را دارد. در مدل قبلی از کیفیت فول اچ دی پشتیبانی می شد. اندازه سنسور این دوربین از کوچکترین دوربین های DSLRدر بازار می باشد. از معایب این دوربین نیز می توان به سایز بزرگتر نسبت به رقبای بدون آینه و همچنین  نقاط اتوفوکوس نسبتاً کم اشاره کرد. قیمت خرید دوربین عکاسی کانن مدل 250D چیزی حدود 16 میلیون تومان می‌باشد.

 EOS 90D

این دوربین کانن یک دوربین APS-C  بسیار قوی است که نسبت به مدل رقبای خود قیمت مناسب‌تری نیز دارد. سنسور این دوربین کیفیت بالای ۳۲.۵ مگاپیکسل را ارائه می‌دهد که می‌توان گفت بیشترین رزولوشن در قیاس با رقبای خود است. دوربین 90D توانایی فیلم‌برداری ده فریم و همچنین ویدئو 4K را دارد . این دوربین از لحاظ ارگونومی بسیار فوق العاده است یکی از خوش دست ترین دوربین های بازار است. از امکانات دیگر این دوربین وجود منظره یاب اپتیکال است. قیمت خرید دوربین عکاسی کانن مدل 90D چیزی در حدود 40 میلیون تومان است.

EOS-1DX MARK3

این مدل کانون به نسبت نسل قبل خود یعنی مدل DX1 بهبودهای بسیاری داشته است. در این دوربین از سیستم فوکوس DEEP LEARNING برای فیلمبرداری فورکی برش نشده استفاده شده و امکانات آن از نو طراحی شده است. کانن مورد بحث برای کسانی که به عکاسی سریع با دوربین و همچنین عکاسی پشت سر هم با سرعت بالا نیاز دارند یکی از بهترین انتخاب هاست البته نمی‌توان از قیمت بالای آن و صفحه نمایش ثابت به عنوان ایراد یاد نکرد. این دستگاه قیمت 190 میلیونی در بازار دارد.

بهترین دوربین‌های بدون آینه

EOS M6 MARK2

‌EOS M6 از یک سنسور قدرتمند ۳۲.۵ مگاپیکسلی از نوع APS-C استفاده می‌کند و می تواند تا سرعت ۱۴ فریم بر ثانیه و حداکثر ۳۰ فریم در فرمت اصلی RAW تصویر برداری کند. ماکسیموم ISO قابل ثبت در این دوربین ۵۱ هزار و دویست می‌باشد همچنین یک صفحه نمایش با کیفیت فوق العاده نیز در دسترس کاربر قرار دارد .  البته این دوربین معایبی نیز دارد که می‌توان به نداشتن منظره یاب داخلی و محدودیت‌های لنز EF-M اشاره کرد  قیمت دوربین عکاسی کانن حدود 19 میلیون تومان به‌فروش می‌رسد..

EOS RP

این دوربین از محصولات خوش‌قیمت کانن می‌باشد. فیلم‌برداری 4K با این دوربین بسیار لذت‌بخش است. نکته‌ای که برای فیلم‌برداری وجود دارد این است که برای استفاده از سیستم اتوفوکوس یا DUAL PIXEL باید کیفیت فیلم برداری را به فول اچ دی کاهش دهید همچنین این دوربین به یک صفحه نمایش با قابلیت تنظیم جهت برخوردار می‌باشد. استفاده از آداپتور EF این امکان را برای شما به وجود می‌آورد که از لنزهای فعلی کانن و همچنین لنز های در حال گسترش RF استفاده کنید. از معایب این دوربین هم می‌توان به باتری با عمر متوسط،  کراپ ۶ برابر و عدم پشتیبانی از DUALPIXEL در کیفیت فورکی اشاره نمود. برای خرید این دستگاه چیزی در حدود 28 میلیون تومان باید هزینه کنید.

EOS R

این دوربین به امکانات بالا، کیفیت ساخت بالای بدنه و همچنین قیمت مقرون‌به‌صرفه آن معروف است. این دوربین فوکوس فوق‌العاده‌ای دارد که با 5655 عدد نقطه برای فوکوس کیفیت این دوربین را تضمین می‌کند. این دوربین اجازه استفاده از لنزهای EF و EF-S را به کاربر می دهد که یکی از فوق العاده ترین امکانات این دوربین است همچنین این دوربین ۲ ایراد دارد یکی نداشتن لرزشگیر و همچنین قرارگیری فقط یک کارت حافظه در دوربین می‌باشد. قیمت خرید این دستگاه در بازار حدود 45 میلیون تومان می‌باشد.

پیشنهاد میکنیم حتما  تاریخچه دوربین های کانن را مطالعه نمایید .

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH