بنچمارک گوشی اکسپریا زد 3 منتشر شد!

چندی پیش شاهد معرفی گوشی اکسپریا زد 2 از سوی کمپانی سونی بودیم؛ اسمارت فونی که توانست رقیب سرسختی برای سایر پرچم‌دارها نظیر اچ‌تی‌سی وان m8 و گلکسی اس 5 باشد. طبق سیاست سونی که هر سال دو پرچم‌دار به دلیل همگام بودن با دنیای تکنولوژی را روانه بازار می‌کند، پس باید منتظر گوشی جدیدی از سوی سونی با نام اکسپریا زد 3 باشیم. همان طور که چندی پیش در آی‌تی‌رسان مطالعه کردید تصاویر و مشخصات سخت افزاری این گوشی نیز به بیرون درز کرده بود. اما حال زمان فهمیدن قدرت و رتبه این اسمارت فون در میان سایر گوشی‌ها رسیده است.

طبق تصویری که منتشر شده، بنچمارک AnTuTu میزبان اکسپریا زد 3 بوده است و الحق و الانصاف این گوشی با دست پر به این میهمانی رفته بود.

طبق اطلاعاتی که از تصویر بنچمارک می‌توان دریافت کرد، سیستم عامل گوشی مورد نظر نسخه 4.4.4 از سیستم عامل اندروید بوده و قدرت و کیفیت گوشی در زمینه پردازنده، رم، مالتی تسکینگ و… عالی بوده است. در این بنچمارک، گوشی نمره 37169 را نصیب خود کرده است. تا اینجا کار که نمره خوبی به شمار می‌آید، بهتر است این نمره را با سایر پرچم‌دار‌های بازار مقایسه کنیم تا بهتر متوجه قدرت این گوشی شویم. طبق اطلاعات قبلی و بنچمارک ذکر شده، کد نسل سوم از سری زد سونی D6653 است.

xperia-z3-benchmark

طبق تست بنچمارک AnTuTu که در آزمایشگاه آی‌تی‌رسان بر روی گوشی‌های گلکسی اس 5، اکسپریا زد 2 و اچ‌تی‌سی وان m8 انجام شده بود، نمره این گوشی را نزد آن‌ها قرار می‌دهیم تا قدرت اکسپریا زد 3 را بهتر متوجه شویم.

antutu-benchmark

خوب تا اینجای کار گلکسی اس 5 با نمره حدودی 3600 صدر نشین است، با قرار دادن نمره حدودی 37000 برای اکسپریا زد 3 در کنار این گوشی، متوجه می‌شویم که این اسمارت فون، از همه پرچم‌دار‌های بازار یک سر و گردن بالا‌تر است. البته انتظار می‌رود که رقیب‌های قدرتمندی نیز برای این گوشی وارد بازار شوند. زیرا مقایسه‌ای که ما انجام دادیم مربوط به نسل قبلی این گوشی‌ها بود.

طبق اطلاعاتی که در دست داریم، اکسپریا زد 3 از پردازنده Snapdragon 801 به همراه صفحه نمایش فول اچ‌دی بهره می‌برد. اما در مورد دوربین این گوشی هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است.

به هر حال باید تا زمان معرفی رسمی این گوشی منتظر ماند تا ببینیم که این اطلاعات تا چه میزان جامه عمل به خود خواهند پوشید. از زمان معرفی اکسپریا زد 3 اطلاعات دقیقی در دسترس نیست اما این گوشی یا در ماه آینده و یا در ماه سپتامبر معرفی خواهد شد.

به‌نظر شما آیا اکسپریا زد 3 خواهد توانست برای گوشی‌های نسل بعد، رقیبی سرسخت باشد؟

5 در مورد “بنچمارک گوشی اکسپریا زد 3 منتشر شد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH