سامسونگ گلکسی S23 اولترا احتمالا مجهز به ماژول پریسکوپی 10 مگاپیکسلی خواهد بود

بر اساس اعلام انجمن Galaxy Club، ماه قبل شایعه‌ای منتشر شد که نشان می‌داد اسمارت‌فون‌های گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس مجهز به دوربین‌های تله‌فوتو مشابه با مدل‌های نسل قبلی خود (با رزولوشن 10 مگاپیکسلی و قابلیت بزرگنمایی 3 برابری) خواهند بود. اکنون مشخص شده که گلکسی S23 اولترا نیز همانند گلکسی S22 اولترا از یک ماژول پریسکوپی 10 مگاپیکسلی با قابلیت بزرگنمایی 10 برابری بهره خواهد برد.

یک گزارش تائید نشده ادعا می‌کند که سامسونگ گلکسی S23 اولترا مجهز به یک دوربین پریسکوپی با بزرگنمایی 10 برابری و رزولوشن 10 مگاپیکسل خواهد بود. این موارد همان مشخصات پایه برای اسمارت‌فون‌های گلکسی S21 اولترا و گلکسی S22 اولترا محسوب می‌شوند. گلکسی S20 اولترا مجهز به یک دوربین پریسکوپی 48 مگاپیکسلی با قابلیت زوم 4 برابری است.

با این‌حال برای ارتقاء کیفیت تصاویر کماکان فضای کافی وجود دارد. بنابراین سامسونگ می‌تواند از لنزی با قابلیت‌های اپتیکی بهتر یا یک سنسور با اندازه بزرگ‌تر استفاده کند؛ پدیده‌ای که بی‌تردید پردازش هرچه بهتر تصاویر را به‌دنبال خواهد داشت.

همچنین در رابطه با دوربین دوم تله‌فوتو نیز ابهاماتی وجود دارد. در حال حاضر مشخص نیست که آیا این ماژول همانند نمونه به‌کارگیری شده در هندست‌های 2 نسل قبلی از رزولوشن 10 مگاپیکسلی و قابلیت بزرگنمایی 3 برابری برخوردار بوده یا در این حوزه نیز شاهد اعمال پیشرفت‌هایی خواهیم بود.

پیکره‌بندی دوربین پشتی در سامسونگ گلکسی S22 اولترا 

پیشرفت عمده دوربین در گلکسی S23 اولترا احتمالا به ماژول دوربین اصلی مربوط خواهد شد. بر اساس گمانه‌زنی‌ها سنسور 108 مگاپیکسلی ISOCELL HM3 در گلکسی S22 اولترا با اندازه 1/1.33 اینچی و پیکسل‌های 0.8 میکرونی با یک حسگر 200 مگاپیکسلی جایگزین خواهد شد.

این سنسور احتمالا از نوع ISOCELL HP1 با اندازه 1/1.22 اینچ و پیکسل‌های 0.64 میکرونی خواهد بود. البته تا موعد رونمایی از اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S23 حدودا 6 ماه دیگر زمان باقی مانده است؛ بنابراین در مقطع کنونی، جزئیات منتشر شده پیرامون این هندست‌ها کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH