سیستم عامل HarmonyOS 4 با ظاهری مدرن‌تر و گزینه‌های سفارشی‌سازی جدید معرفی شد

رویداد توسعه‌دهندگان 2023 کمپانی هواوی برگزار شد و در آن از سیستم عامل HarmonyOS 4 با ظاهری جدیدتر، گزینه‌های سفارشی‌سازی جذاب و دیگر قابلیت‌ها برای تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ و ساعت‌های هوشمند این شرکت رونمایی شد.

اکنون بیش از 700 میلیون دستگاه، از تلفن‌های هوشمند گرفته تا تلویزیون و اتومبیل، در سراسر جهان از اکوسیستم HarmonyOS استفاده می‌کنند.

شرکت هواوی درباره این تغییرات اینچنین گفت که اکنون کاربران می‌توانند فونت، رنگ، ساعت و سبک ویجت‌های سیستم را با ترکیب‌های متعدد و گزینه‌های سفارشی‌سازی تغییر دهند. کاربران همچنین می‌توانند با انتخاب ایموجی مورد علاقه خود، به سفارشی‌سازی صفحه اصلی و والپیپرها اقدام کنند.

علاوه بر موارد بالا، ایموجی‌ها به گزینه‌های متحرک مجهز می‌شوند. ویژگی آب و هوای پانوراما نیز به شما امکان می‌دهد تا پیش‌بینی روزانه هواشناسی را روی صفحه قفل خود مشاهده کنید.

کاربران می‌توانند در مرکز اعلان‌ها یا همان نوتیفیکیشن سنتر، اعلان‌های دریافتی را تقسیم‌بندی کرده، هشدار برنامه مورد نظر خود را پین کنند و یا بدون باز کردن برنامه، از بخش نوتیفیکیشن‌ها به‌ طور مستقیم از آن برنامه استفاده کنند.

ویژگی Live Window هواوی نیز مانند داینامیک آیلند اپل است. برنامه‌هایی که از قابلیت برخوردار هستند، می‌توانند اعلان‌ها را در یک نماد کپسول‌ مانند در گوشه دستگاه به کاربر نشان دهند. همچنین اگر روی آن ضربه بزنید، می‌توانید وارد برنامه شده و از آن استفاده کنید.

این قابلیت برای گوشی‌ها، تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند این شرکت عرضه خواهد شد. البته اکنون نیز چند اپلیکیشن هواوی و شخص ثالث نیز از ویژگی Live Window پشتیبانی می‌کنند.

هواوی ویجت‌های بیشتری را در این سیستم عامل عرضه کرده که کاربران می‌توانند از آنها با اندازه‌های مختلف برای برنامه‌های زیادی در صفحه اصلی دستگاه خود استفاده کنند.

ویژگی Super Transfer Station نیز در این سیستم عامل تعبیه شده که امکان جابجایی بین اپلیکیشن‌ها و حتی چند دستگاه مجهز به HarmonyOS 4 را فراهم می‌کند و به شما امکان می‌دهد چندین فایل، متن و تصویر را روی هم قرار دهید و از آنها در برنامه‌های مختلف استفاده کنید.

علاوه بر موارد فوق، قابلیت Continuity نیز به خودروهایی اضافه می‌شود که به سیستم‌عامل HarmonyOS مجهز شده‌اند. با این ویژگی، کاربران می‌توانند محتوای موردنظر و سایر برنامه‌های خود را روی نمایشگر خودروی خود به نمایش در بیاورند.

هواوی ادعا می‌کند که با عرضه این سیستم عامل و استفاده از نسخه جدید موتور Ark، عملکرد دستگاه‌ها 20 درصد بهتر می‌شوند. همچنین برنامه‌ها روان‌تر اجرا شده و می‌توانند انرژی کمتری نیز مصرف کنند.

سیستم عامل HarmonyOS 4 به چندین بهینه‌سازی امنیتی از جمله گزینه‌های بهبود یافته ردیابی، هشدارهای نصب برنامه و محدود کردن دسترسی به اطلاعات شخصی را ارائه می‌دهد.

نسخه بتای عمومی HarmonyOS 4 از امروز برای 34 دستگاه از جمله سری هواوی میت 50، سری P60 و میت X3 در دسترس است. قرار است 35 دستگاه دیگر نیز از جمله سری هواوی P40، میت 30، نوا 9 و نوا 10 بعدا به این برنامه بتا اضافه شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH