عارف: حملات سایبری مکرر به سیستم توزیع بنزین، زنگ خطر را به صدا درآورد

محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهور، در مراسم تکریم و معارفه وزیر نفت، نسبت به وقوع مکرر حملات سایبری به سیستم توزیع بنزین کشور ابراز نگرانی کرد. وی با اشاره به دو حمله سایبری مشابه در سال گذشته، این مسئله را نشانه‌ای از ضعف در زیرساخت‌های سایبری کشور دانست و از وزیر نفت خواست تا مقابله با این تهدیدات را در اولویت قرار دهد.

عارف با بیان اینکه “به سیستم توزیع بنزین کشور حمله شد و ضربه خورد، حمله سال دوم مثل سال اول بود، چه کسی باید پاسخگو باشد؟”، تاکید کرد که در این زمینه غفلت شده است. وی همچنین خاطرنشان کرد که کشور دارای ظرفیت‌های لازم برای مقابله با حملات سایبری است و با همکاری بخش‌های مختلف، می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

گفتنی است که در سال گذشته، گروه هکری “گنجشک درنده” مسئولیت دو حمله سایبری گسترده به سیستم توزیع بنزین کشور را بر عهده گرفت. این حملات منجر به اختلال در سوخت‌رسانی و ایجاد صف‌های طولانی در جایگاه‌های سوخت در سراسر کشور شد.

عارف در سخنان خود به اهمیت مقابله با حملات سایبری در صنعت نفت تاکید کرد و از وزیر نفت خواست تا با جدیت بیشتری به این موضوع بپردازد. وی همچنین بر لزوم تقویت زیرساخت‌های سایبری و آموزش نیروهای متخصص در این حوزه تاکید کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH