زمان معرفی تراشه Dimensity 9400 مدیاتک رسما اعلام شد

شرکت مدیاتک به‌طور رسمی اعلام کرده که تراشه پرچمدار Dimensity 9400 خود را در روز 9 اکتبر (18 مهر ماه) معرفی خواهد کرد. به‌کارگیری شعار “AI Chip Leap” برای این نیمه‌هادی نشان می‌دهد که گوشی‌های پرچمدار آینده مانند اوپو فایند ایکس 8 و فایند ایکس 8 پرو از قابلیت‌های قدرتمندتر هوش مصنوعی بهره‌مند خواهند شد.

تراشه Dimensity 9400 همانند مدل نسل قبلی خود از پردازنده مرکزی با هسته‌های تماما بزرگ بهره گرفته و به لطف استفاده از معماری BlackHawk شرکت ARM برای CPU عملکرد بهتری را ارائه خواهد داد. ظاهرا مدیاتک برای تولید این تراشه از گره فرآیندی 3 نانومتری کمپانی TSMC موسوم به N3E استفاده خواهد کرد.

تراشه پرچمدار جدید مدیاتک از یک هسته بسیار پرقدرت کورتکس X925 با فرکانس 3.63 گیگاهرتز، سه هسته بزرگ کورتکس X4 با فرکانس 2.80 گیگاهرتز و چهار هسته کورتکس A725 با فرکانس 2.10 گیگاهرتز بهره خواهد برد. پردازنده گرافیکی تراشه نیز از نوع Mali-G925 Immortalis MC12 خواهد بود.

بر اساس گزارش‌ها این تراشه از سریع‌ترین حافظه‌های LPDDR5X در صنعت با پهنای باند 10.7 گیگابیت برثانیه پشتیبانی نموده و این موضوع امکان بارگذاری سریع‌تر برنامه‌ها و بازی‌های سنگین روی گوشی‌های هوشمند را فراهم می‌کند.

به گفته وبسایت NanoReview این تراشه در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب امتیازات 2874 و 8969 را کسب کرده است. از نظر گرافیکی نیز این نیمه‌هادی در تست GFX Aztec 1440P off-screen Vulkan موفق به کسب امتیاز 134 فریم برثانیه شد. این امتیاز در مقایسه با رکورد ثبت شده توسط تراشه A18 پرو اپل (موجود در گوشی‌های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس) 86 درصد بیش‌تر است. این موضوع نشان می‌دهد که تراشه آینده مدیاتک از پتانسیل ارائه بهبودی چشمگیر در زمینه عملکرد گیمینگ برخوردار خواهد بود.

شایان به ذکر است که این امتیاز در مقایسه با رکورد ثبت شده توسط تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام نیز 41 درصد بیش‌تر است. یک افشاگر با شناسه Digital Chat Station پیش‌تر ادعا کرد که GPU این تراشه در تست 3D Mark تقریبا 30 درصد قوی‌تر از اسنپدراگون 8 نسل 3 ظاهر شده و در عین‌حال میزان مصرف انرژی آن نیز 40 درصد کمتر است.

عملکرد ردیابی پرتوی نیز در مقایسه با نسل گذشته نزدیک به 20 درصد بهبود خواهد یافت. مدیاتک در سال گذشته عملکرد گرافیکی قدرتمندی را ارائه کرد و برای امسال نیز به‌نظر می‌رسد که همین رویه تداوم خواهد داشت. همچنین این شرکت سرگرم توسعه فناوری جدید ردیابی پرتوی برای تراشه‌های موبایلی خود است. بر اساس گزارش‌ها کارکرد این فناوری با تکنولوژی پیشرفته ردیابی پرتوی OMM روی کامپیوترهای شخصی قابل مقایسه خواهد بود.

ناگفته نماند که پتانسیل بالا این تراشه، شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند را قادر می‌کند تا کیفیت گرافیکی بازی‌ها را به سطح بالاتری ارتقاء دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH