هزینه تولید آیفون 16 پرو مکس اپل تقریبا یک سوم قیمت آن است!

موسسه تحقیقات بازار TD Cowen مجموع هزینه ساخت (صورتحساب مواد) نسخه 256 گیگابایتی آیفون 16 پرو مکس شامل قطعات، مونتاژ محصول و بسته‌بندی را فاش کرده است.

بر اساس نظرسنجی آنها هزینه ساخت نسخه 256 گیگابایتی آیفون 16 پرو مکس برابر با 485 دلار است. این رقم تقریبا یک سوم قیمت اعلام شده برای مدل مذکور است. ظاهرا نمایشگر و دوربین‌های پشتی گران‌قیمت‌ترین اجزای آیفون به‌شمار می‌روند.

برای درک بهتر موضوع بایستی خاطرنشان کرد که هزینه ساخت آیفون 15 پرو مکس برابر با 453 دلار است. این رقم در مقایسه با هزینه تولید آیفون 16 پرو مکس 32 دلار (معادل 7 درصد) کمتر است. پیکره‌بندی دوربین پشتی به تنهایی 16 درصد کل هزینه تولید آیفون 16 پرو مکس را به خود اختصاص می‌دهد. پنل نمایشگر و صفحه لمسی نیز از قیمتی مشابه با سیستم دوربین پشتی برخوردار هستند.

برای مقایسه جالب است بدانید که سیستم دوربین پشتی آیفون 15 پرو مکس 70 دلار هزینه دارد. این مبلغ معادل 15 درصد کل هزینه تولید گوشی است. این موضوع می‌تواند از قیمت ارزان‌تر ماژول فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی نسبت به نمونه 48 مگاپیکسلی موجود در آیفون 16 پرو مکس ناشی شده باشد.

از سوی دیگر تراشه بسیار توانمندتر A18 Pro موجود در آخرین نسل آیفون در مقایسه با تراشه A17 Pro موجود در مدل نسل قبلی تنها 5 دلار گران‌تر است. هزینه حافظه‌های رم و ذخیره‌سازی نیز هر کدام 5 دلار افزایش یافته است. بر اساس گزارش‌ها هزینه سایر پیشرفت‌های اعمال شده از جمله باتری بزرگ‌تر کماکان بدون تغییر باقی مانده و برابر با 15 دلار است. شایان به ذکر است که هزینه صورتحساب مواد اولیه مورد استفاده در مدل استاندارد آیفون 16 اپل نیز نسبت به نسخه نسل قبلی افزایش یافته و از 395 به 416 دلار رسیده است.

قیمت اعلام شده برای نسخه استاندارد آیفون 16 در وبسایت آمریکایی اپل نسبت به مدل معمولی آیفون 15 رشد 100 دلاری را تجربه کرده است. تمامی مدل‌های سری آیفون 16 دارای دکمه Capture بوده و این ویژگی امکان دسترسی آسان‌تر به دوربین را فراهم می‌کند. نکته جالب توجه اینکه در گزارش اخیر به هزینه دکمه جدید Capture هیچ اشاره‌ای نشده است. بر اساس گزارش‌ها تعویض این دکمه می‌تواند تا 750 دلار برای کاربران هزینه داشته باشد.

در حال حاضر Apple Intelligence نقطه قوت کلیدی برای فروش آیفون‌های جدید به‌شمار رفته و این ویژگی تنها در نسخه بتا قابل دسترس است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH