مشخصات فنی گوشی آنر X60 در فضای مجازی منتشر شد

آنر طی ماه جولای پارسال از گوشی هوشمند X50 خود رونمایی کرد. اکنون پس از گذشت بیش از یک سال به‌نظر می‌رسد که این شرکت بالاخره آماده عرضه مدل جانشین آنر X50 است. اخیرا مشخصات کلیدی و جزئیات مربوط به طراحی جلویی آنر X60 در فضای مجازی فاش شده است.

این اطلاعات توسط یکی از کاربران شبکه اجتماعی Weibo به اشتراک گذاشته شده و شامل تصویری از صفحه About phone در گوشی آنر X60 هستند. آنر X50 از نمایشگری با طراحی خمیده استفاده می‌کند؛ اما بر اساس تصویر اخیرا لو رفته به‌نظر می‌رسد که آنر X60 مجهز به یک نمایشگر تخت بوده و حفره کروی‌شکل در قسمت جلویی گوشی نیز از اندازه بزرگ‌تری برخوردار است.

آنر X60 مجهز به یک نمایشگر 6.8 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 120 هرتزی است. توان پردازشی این گوشی از طریق تراشه Dimensity 7025 ساخت شرکت مدیاتک تامین خواهد شد. این در حالیست که مدل نسل قبلی یعنی آنر X50 از تراشه اسنپدراگون 6 نسل 1 کوالکام بهره می‌گیرد.

پردازنده مورد استفاده در هر دو تراشه شامل ترکیبی از هسته‌های کورتکس A78 و کورتکس A55 است. تراشه Dimensity 7025 مجهز به 2 هسته کورتکس A78 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و 6 هسته کورتکس A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز است؛ در حالی‌که اسنپدراگون 6 نسل 1 از 4 هسته کورتکس A78 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و 4 هسته کورتکس A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز استفاده می‌کند. تراشه مدیاتک با استفاده از فرآیند 6 نانومتری تولید شده و برای ساخت تراشه کوالکام نیز از فرآیند 4 نانومتری استفاده شده است.

به لحاظ تئوری بایستی تراشه کوالکام اندکی قدرتمندتر بوده و از بهره‌وری انرژی بالاتری برخوردار باشد. این دستگاه با حافظه رم 12 گیگابایتی عرضه خواهد شد؛ اگرچه ارتقاء ظرفیت رم گوشی تا حداکثر 12 گیگابایت به‌صورت مجازی امکان‌پذیر خواهد بود. ظرفیت حافظه داخلی گوشی برابر با 256 گیگابایت بوده و از جنبه نرم‌افزاری نیز شاهد به‌کارگیری رابط کاربری MagicOS 8 مبتنی بر اندروید 14 خواهیم بود.

اطلاعات صفحه About phone صرفا به وجود دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.75 اشاره می‌کند؛ اما در رابطه با سایر لنزهای دوربین هیچ‌گونه جزئیاتی ارائه نشده است.

دوربین جلویی نیز مجهز به یک سنسور 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 خواهد بود. انرژی مورد نیاز گوشی از طریق باتری قدرتمند 5800 میلی‌آمپرساعتی تامین شده و شارژ دستگاه از طریق یک شارژر 35 واتی انجام می‌شود.

ظرفیت باتری و سرعت شارژ آن مشابه با گوشی آنر X50 است؛ بنابراین انتظار می‌رود که با اتصال گوشی به شارژر ظرف مدت تنها 30 دقیقه میزان شارژ باتری از 0 به 50 درصد برسد. آنر X60 علیرغم وجود باتری قدرتمند کماکان دستگاهی جمع‌وجور و سبک‌وزن قلمداد می‌شود. این گوشی هوشمند تنها 8 میلی‌متر ضخامت داشته و وزن آن برابر با 189 گرم خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH