مایکروسافت حداقل مشخصات سخت‌افزاری مورد نیاز برای ویندوز 10 را اعلام کرد!

windows-10-for-phones-leaked-build

برخلاف سیستم‌عامل اندروید، مایکروسافت قوانین سفت و سختی برای حداقل سخت‌افزار تلفن‌های هوشمندش دارد که به تولیدکنندگان اجازه نمی‌دهد از سیستم‌عاملش بر روی تلفن‌های هوشمند بسیار ضعیف‌ استفاده کنند و همه گوشی‌های ویندوزی در بدترین حالت باید حداقل سخت‌افزار اعلام شده توسط مایکروسافت را داشته باشند. شاید برخی معتقد باشند این همه سخت‌گیری لازم نیست و کاربران خودشان می‌توانند تلفن مناسب نیاز خود را انتخاب نمایند، اما اجرای این طرح باعث می‌شود تا همه کاربران تجربه خوبی را از کار با سیستم‌عامل ویندوز داشته باشند.

در حالی که به‌سرعت به زمان عرضه رسمی سیستم‌عامل ویندوز 10 برای تلفن‌های هوشمند نزدیک می‌شویم؛ مطمئن هستیم خیلی از کاربران منتظر هستند ببینند مایکروسافت این بار چه حداقل‌هایی را برای تلفن‌های تحت سیستم‌عاملش اعلام خواهد کرد. خوشبختانه ردموندی‌ها بالاخره این اطلاعات را بر روی وب‌سایت رسمی خود منتشر کردند.

بنابر این اطلاعات، مایکروسافت به همه تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمندی که قصد استفاده از سیستم‌عامل این کمپانی را دارند، دستور داده است تا این حداقل‌ها را در تولیداتشان رعایت کنند: حداقل رزولوشن نمایشگر 800 در 480 پیکسل باشد و کم‌ترین حافظه رم برابر 512 مگابایت و حداقل حافظه داخلی تلفن 4 گیگابایت باشد. در بدترین حالت، یک دوربین با کیفیت VGA نیز باید در تلفن هوشمند موجود باشد. البته نداشتن دوربین سلفی مشکلی ندارد. همچنین داشتن امکاناتی نظیر بلوتوث نیز الزامی نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH