اپل پتنت مربوط به یک کنترل تلویزیون دارای Touch ID را به ثبت رساند

ریموت‌های کنترل چیزی نیستند که ما زیاد درباره‌شان فکر کنیم و به فکر ارتقاء آن‌ها باشیم. ما از آن‌ها برای تغییر کانال‌های تلویزیون، افزایش یا کاهش میزان صدا، روشن و خاموش کردن چراغ‌های روشنایی، تنظیم دستگاه تهویه هوا و بخاری، باز کردن درب گاراژ و … استفاده می‌کنیم. در واقع ما یک ریموت کنترل را در طول روز چهار- پنج بار استفاده می‌کنیم، آن‌هم خیلی سریع و در مدتی کوتاه. سپس آن را روی میز می‌گذاریم و دیگر با آن هیچ کاری نداریم و به آن فکر هم نمی‌کنیم.
اما گویا این قضیه در مورد یک کمپانی خاص فرق می‌کند. ظاهرا اپل تنها شرکتی است که به این دستگاه‌های کوچک اهمیت داده و در موردشان فکر می‌کند. با توجه به مطلبی که سایت PatentlyApple منتشر کرده، کوپرتینویی‌ها در حال حاضر سرگرم کار بر روی اید‌ه‌ای هستند که مربوط به ساخت یک کنترل تلویزیون جدید و دارای Touch ID است. خب لابد ممکن است شما هم دقیقا مثل بنده از خود بپرسید که آخر یک کنترل تلویزیون ناقابل مگر چه ارزشی دارد که بخواهیم برای حفاظت از آن برایش سنسور Touch ID بگذاریم؟ مگر آی‌فون است؟ چطور اپل برای آی‌پاد تاچ نسل ششم از قرار دادن یک سنسور 10 دلاری تاچ آی‌دی دریغ کرده‌است، اما حالا می‌خواهد روی یک کنترل تلویزیون تاچ آی‌دی قرار دهد؟ و اما جواب: اپل است دیگر! دلش می‌خواهد!
اما پس از اندکی تفکر متوجه شدم که این سنسور برای محافظت از حریم خصوصی و اطلاعات نیست. آخر یک ریموت کنترل مگر چه اسناد مهمی در خود دارد؟ هیچ! این سنسور برای شخصی‌سازی بیشتر در درون کنترل تلویزیون قرار می‌گیرد.
touch_id_remote_patent-640x525همان‌طور که پتنت اشاره می‌کند، استفاده از سنسور تاچ آی‌دی موجب می‌گردد که دستگاه، فرد استفاده کننده را با استفاده از اسکن اثر انگشت وی شناسایی کند و سپس تنظیمات شخصی و مورد علاقه او را که قبلا روی Apple TV اعمال کرده‌است، مجددا بارگذاری کند، یا حتی کانال‌های مورد علاقه او را پخش کند. منبع مورد نظر همچنین تایید کرده که این دستگاه می‌تواند با سیستم هوشمند خانه همراه و هماهنگ شود و می‌توان از آن برای باز کردن درب گاراژ و یا کنترل دمای هوای درون خانه استفاده کرد، البته فقط با اثر انگشت تعریف شده برای آن، که معمولا اثر انگشت والدین است. این گونه می‌توان از دست‌کاری بچه‌ها در سیستم خانه جلوگیری کرده و امنیت بیشتری برای خانه هوشمند خود تامین کرد. حالا بماند که ما در خانه یک کولر آبی داریم که کلید حالت کندش خراب شده و فقط روی حالت تند کار می‌کند(!) این هم یک نوع خانه هوشمند است دیگر!
این‌ پتنت اگر تبدیل به واقعیت شود، عالی است، اما معلوم نیست که چه زمانی این اتفاق می‌افتد. حتی بعید نیست که اپل فقط برای عدم استفاده رقبا و به قول معروف برای جلوگیری از شاخ شدن آن‌ها در آینده، آن را پتنت کرده‌باشد و هرگز از آن استفاده نکند! اما به احتمال بسیار زیاد، در یکی دو سال آینده، اپل این تکنولوژی را در دستگاه‌هایش استفاده خواهد کرد، چرا که از طرفی اپل با ارایه HomeKit، نشان داده که به اتوماسیون خانگی و مبحث خانه‌های هوشمند بسیار علاقه‌مند است و از طرفی دیگر شایعه ارایه مدل جدید Apple TV نیز به گوش می‌رسد.
بنابراین، تحقق این ایده چندان دور از انتظار هم نیست.
شما چه فکر می‌کنید؟ آیا شما هم معتقدید که بعد از مرگ استیو جابز نوآوری از اپل رخت بر بسته؟ یا این که اپل توانست با این ایده نوآورانه نظر شما را جلب کند؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH