سهم جهانی اسمارت‌فون‌های اپل، به سامسونگ نزدیک‌تر می‌شود!

گزارش‌های مالی سه ماهه دوم شرکت‌ها یکی پس از دیگری ارایه شد. در طول سه ماهه دوم امسال، اپل در نبرد برای کسب سهم بیشتری در بازار جهانی اسمارتفون‌ها، برتری سامسونگ در این حوزه را به چالش کشید. آخرین آمارهای ارائه شده توسط Strategy Analytics نشان از کاهش فاصله اپل و سامسونگ از 14.1درصد ، به 9.6درصد از آوریل تا ژوئن دارد. البته اشتباه نکنید! سامسونگ هنوز با در اختیار داشتن 20.5درصد از بازار، یکه‌تاز این سه ماهه است، و اپل با داشتن سهمی 10.9 درصدی توانسته اندکی به آن نزدیک شود. سامسونگ 89 میلیون تلفن همراه را در 3 ماهه دوم سال صادر کرده‌ است، که کاهشی 7 درصدی را در مقایسه با آمار 95 میلیونی سال گذشته نشان می‌دهد.
Samsung-ships-7-fewer-phones-in-this-years-second-quarterApple-picks-up-4.5-percentage-points-on-Samsung-during-the-three-monthsاما اوضاع برای سیب‌گستران کوپرتینو کاملا برعکس سامسونگ است. اپل بخاطر پاسخ دادن به نیاز بازار و ارائه آی‌فون‌هایی با صفحه نمایش 4.7 و 5.5 اینچی، توانست 35درصد فروش بیشتر را نسبت به آی‌فون 5s تجربه کند که این خود یک پیروزی بسیار بزرگ محسوب می‌شود. در کل اپل توانست 47.5 میلیون آی‌فون را در 3 ماهه دوم سال گذشته به بازار عرضه کند. هوآوی، غول گوشی‌سازی چین هم با افزایشی 49 درصدی در میزان تولید خود، توانست 30.6 میلیون گوشی هوشمند به بازار عرضه کند که آماری خیره‌کننده برای یک کمپانی تازه‌ وارد است. پاداش این موفقیت هوآوی هم اعتماد غول نرم‌افزاری جهان یعنی گوگل به اوست، زیرا همان‌طور که می‌دانید، گوگل تصمیم گرفته برای ساخت نکسوس بعدی خود، با هوآوی همکاری کند.
سهم مایکروسافت نیز در حال سقوط آزاد است! این کمپانی کاهشی 45 درصدی را نسبت به 3 ماهه دوم سال 2014 تجربه و تنها 27.8 میلیون گوشی به بازار عرضه کرده‌ است.
windows-10-mobile-11_story تحلیلگران معتقدند که نبود یک گوشی بالارده در بین گوشی‌های ویندوزفونی موجب این افت شدید ردموندی‌ها شده‌ است. مایکروسافت می‌خواهد با عرضه رسمی ویندوز 10 موبایل، از پرچمداران خود تحت عنوان لومیا 950 و لومیا 950XL رونمایی کند. در واقع مایکروسافت می‌خواهد همه برگ‌های برنده خود را در یک لحظه رو کند، تا توجه کاربران جهان را هرچه بیشتر به خود جلب نماید.
و اما بپردازیم به شیائومی! شرکتی که با افزایشی 31 درصدی در میزان فروش، به رقم 19.8 میلیون گوشی رسیده که آماری چندان جالب محسوب نمی‌شود. چرا؟ چون شیائومی در دوره‌های گذشته با روندی بسیار سریع‌تر رشد می‌کرد، اما حالا ظاهرا با هوشیار شدن هم‌وطنانی همچون میزو، و ارائه موبایل‌های ارزان‌ قیمت بسیار به بازار، سرعت رشد تولید شیائومی هم کمتر و کمتر می‌شود. کمپانی تازه وارد شیائومی حالا 4.6درصد از بازار جهان را در اختیار دارد، اگر تولیدکننده مورد علاقه شما در لیست 5تای برتر نبود، بدین معناست که با دیگر کمپانی‌ها در لیست “سایر تولیدکنندگان” قرار دارد. کمپانی‌های بزرگی همچون بلک‌بری، سونی، ال‌جی، موتورولا، اچ‌تی‌سی و جی‌ال‌ایکس (!) … همگی با هم در این گروه قرار می‌گیرند. این عزیزان روی هم رفته 50.6 درصد سهم جهانی را در اختیار دارند.
به طور کلی 434.6 میلیون گوشی هوشمند در 3ماهه دوم سال 2015 به فروش رفته‌اند، که رشد ناچیز 1.5 درصدی را نسبت به 3 ماهه دوم سال 2014 نشان می‌دهد.

1 در مورد “سهم جهانی اسمارت‌فون‌های اپل، به سامسونگ نزدیک‌تر می‌شود!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH