گوشی 5 اینچی وان‌پلاس ایکس رسما معرفی شد

1495368577617966660

امروز کمپانی وان‌پلاس، گوشی جدید خود را با نام وان‌پلاس X معرفی کرد. این گوشی، اولین تلاش وان‌پلاس برای تنوع بخشیدن به بخش اسمارت فون‌هایش محسوب می‌شود. در ادامه قصد داریم تا شما را با این مدل، بیشتر آشنا نماییم. همراه آی‌تی‌رسان باشید.

هنگامی‌که وان‌پلاس One برای اولین بار معرفی شد، با عنوان بهترین گوشی در ازای مبلغ پرداختی توانست مخاطبان زیادی را به‌خود جذب نماید؛ حتی در عمل نیز، این موضوع را ثابت کرد. سیستم دعوت‌نامه که انتظار طولانی کاربران را برای خرید وان‌پلاس One در پی داشت به‌همراه محدودیت‌های جغرافیایی و اشکالات بسیار این طرح، باعث تغییراتی هرچند اندک در شیوه فروش گوشی‌های هوشمند وان‌پلاس شد. معرفی گوشی‌های جدید، باعث شد تا کمپانی تازه‌کار وان‌پلاس از نسخه بعدی این گوشی با نام وان‌پلاس 2 رونمایی کند. وان‌پلاس 2، یکی از گوشی‌های خوش‌قیمتی است که می‌تواند روند فروش گوشی‌های پرچم‌‎دار دیگر را تغییر دهد. اما آیا وان‌پلاس X می‌تواند موفقیت نسل قبل خود را تکرار نماید؟

طراحی

oneplus-x-alert-slider

طراحی وان‌پلاس X در واقع، یکی از نقاط قوت این گوشی برای فروش است. این گوشی در دو نسخه ارایه خواهد شد؛ عقیق و سرامیکی. البته قرار است از نسخه سرامیکی، تنها تعداد محدودی به‌تولید برسد. این شیوه نام‌گذاری، به رنگ‌بندی وان‌پلاس ایکس ارتباطی نداشته و به جنس مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها مربوط است. نسخه عقیق یا Onyx وان‌پلاس X، از شیشه و فریم فلزی تشکیل می‌شود که ساختار بسیار خوبی دارد.

نسخه سرامیکی وان‌پلاس X، جذاب‌تر است؛ زیرا در برابر خراش با سختی 8.5H در مقایس موس می‌تواند مقاومت نماید (رقم خارق‌العاده‌ای است!). روش تولید مدل سرامیکی وان‌پلاس X، این‌گونه است که ابتدا صفحات در قالب زیرکون تا دمای 2700 فارنهایت (1482 سلسیوس) پخته شده و سپس تا 2 روز برای سردشدن، نگه‌داری می‌شوند. این، باعث خواهد شد تا ماده‌ سفتی با سختی بسیار حاصل شود. به‌ هرحال، شکنندگی نسخه سرامیکی وان‌پلاس X احتمالا با شکنندگی یک سرامیک برابر است؛ البته باید برای بررسی، مدتی منتظر ماند. در هرصورت، ماده تشکیل‌دهنده نسخه سرامیکی وان‌پلاس X، در مقایسه با مواد استفاده‌شده در دیگر گوشی‌های هوشمند بسیار مقاوم و جالب توجه است. هردو نسخه سرامیکی و عقیق وان‌پلاس X، تحت فرآیندهای متعدد جهت آماده‌شدن قرار می‌گیرند. تیم طراحی حتی به لبه‌های وان‌پلاس X اهمیت داده‌اند؛ زیرا از فریم فلزی آنیودیزه استفاده شده است. بنابراین از نظر طراحی، وان‌پلاس ایکس در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد.

در اطراف این گوشی، هم‌چنین یک اسلایدر هشدار دیده می‌شود که برای جابه‌جایی بین پروفایل‌های صدا و هشدار، مفید است. ابعاد 140 در 69 در 6.9 میلی‌متری نسخه Onyx یا عقیق وان‌پلاس ایکس، از کم‌حجم بودن این گوشی حکایت دارد. وزن وان‌پلاس ایکس، تنها 138 گرم است که برای استفاده با یک‌دست، بسیار مناسب خواهد بود. برای مقایسه، گوشی جدید اچ‌تی‌سی One A9 با نمایشگر 5 اینچی نسبت به وان‌پلاس X، عریض‌تر،ضخیم‌تر و بلندتر است.

صفحه‌نمایش

Oneplus-X-screen

وان‌پلاس X از یک صفحه‌نمایش Active Matrix OLED بهره می‌برد که پیش‌تر، محل جولان سامسونگ بوده است. نمایشگر 5 اینچی این گوشی، وضوح Full HD و چگالی پیکسلی 441ppi دارد که این‌مقدار تراکم‌پیکسلی، جای شکایت باقی نخواهد گذاشت!

سازنده مدعی است که نمایشگر وان‌پلاس X، روشنایی بسیار زیادی دارد که به دیده‌شدن صفحه‌نمایش زیر نور خورشید کمک خواهد کرد. البته در حال‌حاضر، صحت این ادعا مشخص نیست.

پردازنده و حافظه

oneplus-x-alert-battery

پردازنده نسبتا قدیمی اسنپ‌دراگون 801، پردازش وظایف را در وان‌پلاس X برعهده دارد. به‌علت 64 بیتی نبودن این پردازنده، انتظار عملکرد نسبتا خارق‌العاده‌ای را نمی‌توان از وان‌پلاس X برای اجرای رابط‌کاربری Oxygen و نسخه 5.1.1 اندروید لالی‌پاپ داشت. (اندروید مارشمالو، هنوز برای این مدل عرضه نشده است) جهت آشنایی بیشتر با پردازنده‌های موبایل، این مقاله را مطالعه کنید.

از طرف‌دیگر، وان‌پلاس ایکس به یک رم 3 گیگابایتی و 16 گیگابایت حافظه‌داخلی قابل ارتقا مجهز شده است که می‌توانید با یک کارت‌حافظه میکرو SD، این مقدار را ارتقا دهید. این گوشی، یک مدل دو سیم‌کارته است که تنها با سیم‎‌کارت نانو، می‌توانید از آن استفاده نمایید. همانند برخی گوشی‌های دیگر در صورت استفاده از کارت‌حافظه، یکی از اسلات‌های سیم‌کارت را از دست خواهید داد.

دوربین

oneplus-x-alert-camera

وان‌پلاس ایکس با یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی همراه شده است که یک لنز 8 مگاپیکسلی، وظیفه ثبت تصاویر سلفی را برعهده دارد. سنسور ISOCELL دوربین عقب، توسط سامسونگ ساخته شده و از قابلیت‌‌های جالبی نظیر فوکوس خودکار تشخیص فاز که تنها 0.2 ثانیه زمان لازم دارد، بهره می‌برد. گشودگی لنز آن، f/2.2 است که برای یک گوشی‌هوشمند، بسیار مناسب خواهد بود.

به‌علاوه، وان‌پلاس ایکس می‌تواند فیلم‎هایی با حداکثر وضوح Full HD ضبط نماید زیرا دوربین، توانایی فیلم‌برداری با وضوح 4K را ندارد. در بخش فیلم‌برداری، این گوشی از امکانات جذاب دیگری نظیر فیلم‌برداری صحنه‌آهسته با وضوح HD نیز بهره می‌برد.


در نهایت، یک باتری 2525 میلی‌آمپر ساعتی، وظیفه انرژی‌رسانی به دستگاه را برعهده دارد که احتمالا باید برای یک روز استفاده عادی مناسب باشد. نسخه استاندارد Onyx وان‌پلاس ایکس در تاریخ 5 نوامبر (14 آبان) با قیمت 269 یورو در اروپا و از تاریخ 19 نوامبر (28 آبان) در آمریکا با قیمت 249 دلار در دسترس خواهد بود. مدل سرامیکی این گوشی، دارای دعوت‌نامه مجزایی است که عرضه آن در اروپا و هند از تاریخ 24 نوامبر (3 آذر) با قیمت 369 یورو آغاز خواهد شد. البته قرار است تولید انبوه نسخه سرامیکی وان‌پلاس ایکس به 10 هزار نسخه محدود شود. درباره مشخصات این گوشی، چه‌نظری دارید؟

2 در مورد “گوشی 5 اینچی وان‌پلاس ایکس رسما معرفی شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH