شیائومی Mi5 با فوکوس لیزری و سنسور مادون‌قرمز معرفی می‌شود

xiaomi-mi-5-800x420

هرساله ده‌ها و یا صدها مدل اسمارت‌فون در چین تولید و روانه بازار می‌شود اما تنها تعداد انگشت شماری می‌تواند به سطح بین‌المللی برسد، حتی اگر به طور بین‌المللی عرضه نشود. شیائومی نام کمپانی چینی است که اسمارت‌فون‌هایی بالارده را تولید و با قیمتی مناسب به فروش می‌رساند. سیر پیشرفت این کمپانی به گونه‌ای است که هرساله پرچم‌دارانی قوی‌تر از گذشته و با مشخصاتی حرفه‌ای‌تر را روانه بازار می‌کند. پرچم‌دار بعدی این کمپانی با نام Mi 5 عرضه خواهد شد و علاوه بر بهبود مشخصات، مطمئنا با قیمتی نزدیک‌تر به پرچم‌داران کمپانی‌های مطرح عرضه خواهد شد، امری که ممکن است موجب ناراحتی کاربران شود.

به‌تازگی تصاویری از شیائومی Mi5 منتشر شده که چند ویژگی‌ را در این تلفن‌همراه نشان می‌دهد که پیش‌تر به آن اشاره نشده است، یکی از آن‌ها سیستم فوکوس لیزری است که در گذشته در پرچم‌داران ال‌جی آن را مشاهده کرده‌ایم و دیگر ویژگی Mi5 پشتیبانی از اینفرارد است که در گذشته پای ثابت اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار بود اما امروزه در کم‌تر اسمارت‌فونی وجود دارد.

شیائومی در طراحی Mi4 به علت شباهت بیش از حد به آی‌فون مورد انتقاد قرار گرفت، در Mi5 باز هم شاهد شباهت‌هایی به آی‌فون هستیم اما این‌بار انحنای بخش پشتی دستگاه کمی بیش‌تر شده است، با این حال جای‌گیری بقیه اجزا و همین‌طور گوشه‌های این تلفن‌همراه بسیار شبیه به آی‌فون است. در بخش جلو نیز شاهد استفاده از کلید سخت‌افزاری خانه هستیم که بیش‌تر کپی شده از محصولات سامسونگ است.

682e8e0caa30423984616ff4f422fead-675x383

بنچمارک Geekbench نیز برخی از مشخصات این اسمارت‌فون را منتشر کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به اسنپدراگون 820 و سه گیگابایت رم اشاره کرد. این بنچمارک در بخش تک هسته‌ای امتیاز 2320 را به این تلفن‌همراه اعطا کرد و دست‌آورد Mi5 در بخش پردازش چند هسته‌ای امتیاز 5347 بوده است.

شیائومی در رابطه با قیمت این تلفن‌همراه هنوز چیزی را به صورت رسمی منتشر نکرده اما شایعات می‌گویند این اسمارت‌فون حدود 456 دلار قیمت خواهد داشت، به این ترتیب این محصول شیائومی خود را بیش‌تر از قبل به سایر کمپانی‌ها حداقل از نظر قیمتی نزدیک کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH