گوشی‌های شیائومی به صورت رسمی در ایران رونمایی شد

شب گذشته و در سمیناری که در هتل پارسیان اوین برگزار گردید، شیائومی حضور خودش را به صورت رسمی در ایران اعلام و همچنین از طرح همکاری با همراه اول در عرضه محصولاتش مجددا رونمایی کرد (اعلام رسمی این امر در نمایشگاه تلکام صورت گرفته بود).

xiaomi 1

در ابتدای این مراسم نه‌چندان منظم، علی ملکی مدیر عامل شرکت آسوشید، نماینده رسمی محصولات شیائومی بر روی صحنه آمد و به ایراد سخنانی پرداخت. وی گفت: معرفی برند شیائومی هم‌زمان با برداشتن تحریم‌ها زمینه خوبی را برای کار ما فراهم آورده است. موج تغییرات فناوری موجب شکل گیری تغیرات بنیادین شده است. برخی بزرگان با اتکا به خلاقیت‌های فردی، اعتماد به نفس، سختکوشی و پیگیری توانستند نوآوری‌های جدیدی در صنعت آی‌تی و موبایل ایجاد کنند. موبایل تنها یک وسیله ارتباطی بین ۲ فرد نیست بلکه فرهنگی ارتباطی با آخرین پدیده‌های تکنولوژی در همه زمینه‌هاست. در همین راستا شرکت شیائومی چند سال پیش با چند تن از بهترین متخصصان تاسیس و اولین محصول خود را در آگوست ۲۰۱۰ معرفی کرد.

به‌دلیل امکانات ویژه نرم‌افزاری و قیمت بسیار مناسب که تا نصف رقبا بود، با استقبال بسیار خوب کاربران به‌خصوص در چین و آسیا، توانست جزء ۳ کمپانی ویژه تلفن هوشمند در جهان بشود.

حال شرکت آسوشید را به عنوان نماینده ویژه شیائومی در ایران معرفی می‌کنم که هدف ما در آن رسیدن به رضایت مشتریان است. در ادامه برنامه راوی مچ، مدیرعامل شرکت تسک که نماینده انخصاری شرکت شیائومی در کل خاورمیانه و شمال آفریقا است، برای سخنرانی بر روی صحنه آمد و به ایراد سخنان کوتاهی درباره شرکت شیائومی پرداخت (جالب اینجا بود که هیچ مقام رسمی از کمپانی شیائومی در این مراسم نبود و یا حداقل معرفی نشد).

xiaomi 2

پس از وی عطوفی، معاونت همراه اول بر روی صحنه آمد و گفت: همکاری ما با شیائومی در واقع یک تلاش ۴ ساله است که امشب به نتیجه رسید. ما از ۴ سال پیش برای مشترکین همراه اول به دنبال یک برند مناسب جهت ارایه خدمات بودیم. مذاکرات مختلفی انجام شد و با توجه به تحریم و برخی سنگ‌اندازی‌هایی که وجود داشت، خوشبختانه توانستیم تمام موانع را برطرف کنیم و امشب رونمایی همکاری با همراه اول را خواهیم داشت و تا فاصله ماکسیمم ۱ ماهه باندل‌های همراه اول و شیائومی را در کشور داریم. با توجه به مشترکین بسیار زیادی که امروزه به ۴۸ میلیون نفر رسیده و مشترک رجیستر شده که ۷۶ میلیون نفر است، امیدواریم تا بتوانیم با عرضه این گوشی‌ها رضایت مشترکین خودمان را به‌دست بیاوریم.

xiaomi 3

شیائومی دو ویژگی خاص دارد، کیفیت گوشی‌های اپل را دارد و از انعطاف‌پذیری مدل‌های اندروید بهره می‌گیرد. امیدواریم اپ‌استورهای مناسب این گوشی‌ها را با هماهنگی شرکای خودمان با یک سیستم خدماتی ارایه دهیم که گوشی یک قسمت این اکوسیستم است و تنها محدود به این بخش نخواهد شد؛ منتظر باشید تا سرویس‌های متنوعی را برای‌تان عرضه کنیم.

پس از آن بیژن خیابانی، یکی از مدیران ارشد شرکت آسوشید بر روی صحنه آمد تا در ادامه کار به همراه دو همکار دیگرش، برند شیائومی را بهتر معرفی کنند؛ وی صحبت‌هایش را این گونه آغاز کرد: شیائومی دومین استارتاپ موفق در دنیا بوده، شعاری که می‌دهد این است: متفاوت بودن گران نیست. امشب می‌خواهیم موضوع متفاوتی را نگاه کنیم. آن چیزی که شیائومی را متفاوت می‌کند این است که در زیر یک سقف، نرم‌افزار و خدمات اینترنتی را فراهم می‌کند. همچنین بهترین کیفیت را با قیمت ارزان‌تر ارایه می‌کند و اینترفیس MiUi باعث می‌شود که کرش کردن بر روی اندروید بسیار کم‌تر اتفاق بیفتد. همیشه ما داریم از بازار تلفن همراه صحبت می‌کنیم و این نگاه بایستی عوض شود. حال باید درباره صنعت تلفن همراه صحبت کنیم.

xiaomi 5

(در این هنگام یک کلیپ مبتدیانه از مقایسه گوشی شیائومی با آی‌فون6 (حتی 6s هم نه!) پخش شد که تا حد زیادی تعجب برانگیز بود! اینکه چرا تا این حد این کمپانی اصرار به چنین مقایسه‌ای با یک گوشی iOS دارد در نوع خودش عجیب است، کاری که بهتر بود به صورت حرفه‌ای‌تر و حداقل با محصولات اندرویدی انجام می‌شد. دیگر همه می‌دانند که آی‌فون گران است و برای همین تاکید بسیار زیاد بر ارزان‌تر بودن نسبت به گوشی اپل، مزیتی برای گوشی شیائومی ایجاد نمی‌کند).

پس از پخش کلیپ، خیابانی گفت: امشب می‌خواهیم اولین فضای ابری ایرانی را اعلام کنیم که آماده استفاده است. یعنی همان نسخه ایرانی دراپ باکس! این قضیه برای ما افتخار است که اولین بودیم و اولین هم هستیم. اسم آن گنجه است که درونش هم خیلی از چیزهاست؛ بروید ثبت نام کنید و از آن بهره بگیرید.

قیمت کل گوشی‌های ما در تمام کشور یکسان است و وارانتی ۲ ساله ارایه می‌دهیم. به هر ایرانی فضای ۵ گیگابایتی داده می‌شود و امکان باندل با خدمات اپراتوری نیز وجود خواهد داشت.

پارسا، یکی دیگر از مدیران آسوشید گفت: روح یک گوشی همراه نرم‌افزاری است که روی آن نصب می‌شود و باعث می‌گردد نسبت به گوشی‌هایی که سخت‌افزار مشابه دارند، خیلی بهتر کار کند. شیائومی بر روی اینترفیسی کار کرده که عملکرد بهتری دارد. ۱۵۰ میلیون کاربر این اینترفیس را دانلود کردند که از تعداد فروش گوشی‌های این شرکت هم بالاتر است و دلیلش این است که از سایر نسخه‌های اینترفیس اندروید بسیار بهتر بوده و در ۱۵۶ کشور دنیا با ۳۲ زبان مختلف ترجمه شده است. ۳۷۲۰ طراح تم‌های آن را طراحی کردند که تم‌های تولیدی ۳.۷ میلیارد بار دانلود شده است.

xiaomi 6

در شیائومی اکثر گوشی‌ها با پردازنده اسنپدراگون تولید می‌شود که دارای مزایای بالاتری هستند. درباره توسعه زبان‌های مختلف نسخه MiUi باید اشاره کرد که در تمام کشورهای آسیایی و به همه زبان‌ها انجام شده و در ایران نیز این کار به خوبی انجام شده است.

سرعت اولین چیزی است که در MiUi7 شما می‌توانید دقیقا لمس کنید. سپس طول عمر باتری بیشتر است. رم قابلیت دسترسی بیشتری دارد و سپس تم‌های زیاد آن است.

در بخش پرسش و پاسخ، خیابانی به برخی از سوالات پاسخ داد و تعدادی از آن‌ها را هم یا بی‌پاسخ گذاشت و یا به آینده و گذشت زمان موکول نمود! وی اشاره کرد: ما به دنبال تغییر شیائومی نیستیم و علاقه نداریم به دلیل آنکه کسی گوشی‌اش مشکلی داشته باشد، از اتصالش به شبکه جا بماند. همچنین در نحوه فروش ما به صورت آنلاین نیز کار خواهیم کرد و قطعا سیاست کلان شیائومی را رعایت کرده و این تفاوت را بایستی بپذیریم و به همان روش نیز عمل کنیم (فروش در بازار سنتی).

xiaomi 8

در ادامه تصاویر بیشتری از این مراسم و همچنین برخی از محصولاتی که از طرف شیائومی برای نمایش گذاشته بود، مشاهده می‌کنید.

xiaomi 4 xiaomi 15 xiaomi 9 xiaomi 14 xiaomi 13 xiaomi 12 xiaomi 11 xiaomi 10

4 در مورد “گوشی‌های شیائومی به صورت رسمی در ایران رونمایی شد”

    1. پیمان گل‌کار

      منظور همون وارانتی بوده (معنی لغوی این کلمه با گارانتی متفاوته) و اشتباه نیست عزیز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH