برنامه‌های گوگل‌پلی دو برابر اپ‌استور دانلود می‌شوند اما در بخش درآمدزایی هنوز بازنده گوگل‌پلی است

googleplayvsappstore

مطابق آمارهایی که توسط وب‌سایت App Annie منتشر شده، رشد فروشگاه گوگل‌پلی به نسبت فروشگاه نرم‌افزاری اپل بسیار خوب است، بیش از نیمی از روند توسعه گوگل‌پلی در کشورهای در حال توسعه نظیر برزیل، هند، اندونزی، ترکیه و مکزیک اتفاق افتاده است.

googleplay vs appstore

فروشگاه نرم‌افزاری گوگل‌پلی در سال 2013 حدود 100 میلیون دانلود را تجربه کرده، این درحالی‌ست که در سال گذشته میلادی این رقم به دو برابر یعنی 200 میلیون دانلود افزایش یافته است، در سمت دیگر ماجرا اپ‌استور اپل قرار دارد که رشد خاصی را شاهد نبوده و روی 100 میلیون دانلود در سال ثابت مانده است.

googleplay vs appstore2

اما در بخش درآمدزایی این گوگل‌پلی است که رقابت را به حریف خود واگذار کرده است، در سال 2015 اپ‌استور درآمدی 200 میلیون دلاری را از فروش برنامه‌ها کسب کرده و گوگل‌پلی کمی بیش از 100 میلیون دلار درآمد داشته است. از آن‌جا که وب‌سایت App Annie تنها به درآمدهای حاصل از فروش مستقیم برنامه‌ها دسترسی دارد، ممکن است درآمدزایی این دو فروشگاه در واقعیت به‌گونه‌ای دیگر باشد، زیرا بسیاری از کاربران اندروید می‌دانند که بسیاری از برنامه‌های پولی اپ‌استور در گوگل‌پلی به‌رایگان و با استفاده از تبلیغات درون برنامه‌ای عرضه می‌شود، بنابراین ممکن است مجموع درآمدهای کسب شده در این روش، کفه ترازوی رقابت را به سمت گوگل‌پلی به پایین بکشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH