بدون درنگ من را بخر! (بررسی هواوی G600)

هواوی-اسند-جی-۶۰۰

روزی که گوشی هواوی Ascend G600 را در یکی از سایت‌های اینترنتی دیدم، با نگاه به مشخصاتش فهمیدم گوشی خوبی است، البته نه آن قدر خوب که در رده برترین‌ها باشد. اما وقتی که چشمم به قیمتش افتاد، دانستم این مدل می‌تواند بدون تردید یکی از برترین‌های بازار باشد، البته در بحث نسبت ارزش قیمت با امکانات!
به همین خاطر زود دست به کار شدم و هر طور شده بود این گوشی را از نمایندگی این سازنده گرفتم تا از نزدیک بررسی کنم که چرا این مدل انقدر خوش قیمت است!
پس در ادامه شما نیز با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا ببینیم که محصول جدید هواوی (البته در ایران) چه چیزهایی در چنته دارد و آیا می‌توان آن را بهترین گوشی موجود در این رنج قیمتی دانست؟

طراحی: دوستم بدار!
تا حالا با چند مدل از گوشی‌های هواوی کار کردم و در این بین به یک نکته رسیدم. هواوی عادت دارد یک گوشی را یا خیلی شیک و مدرن بزند یا خیلی ساده و معمولی! ظاهرا G600 (جی ۶۰۰) متعلق به دومین بخش است (البته زشت نیست!) که نمی‌توان چیز خارق‌العاده‌ای را در آن دید. نه از نوار شیشه‌ای گوشی‌ای چون اکسپریا اس سونی در آن خبری است و نه از بدنه فیبر کربنی اچ‌تی‌سی وان ایکس. یک مدل با ظاهر ساده که گوشه‌ها دارای انحنای کمی هستند و اگر از روبه‌رو به گوشی نگاه کنید، کمی آن را بزرگ خواهید دانست. ضخامت 10.5 میلی‌متری در کنار وزن 145 گرمی خود گویای این امر است.
یکی از مواردی که در گوشی نپسندیدم (می‌تواند شخصی هم باشد)، جنس پشت بدنه است. این جنس از پلاستیک زبر با برجستگی‌های موازی تشکیل شده که به هنگام لمس آن و به خصوص برخورد ناخن، به اصطلاح مور مور می‌شوید! البته این نوع طراحی باعث شده که هیچ اثر انگشتی بر روی آن باقی نماند و در مقابل گوشی خیلی هم ساده به نظر نرسد.

هواوی-جی-۶۰۰-پشتخوشبختانه هواوی سه دکمه اندروید را به صورت سخت‌افزاری و زیر نمایشگر در نظر گرفته که این امر سبب می‌شود تا اندازه نمایشگر در حد واقعی خود بماند و یک فضای الکی به این سه کلید اختصاص نیابد (چیزی که در گوشی سونی اکسپریا تی‌ایکس وجود داشت). در سمت راست کلید قفل/پاور و دکمه یکپارچه کم و زیاد کردن صدا تعبیه شده است که واکنش پذیری مناسبی دارند و در سمت چپ درگاه اتصال به کامپیوتر و شارژ دیده می‌شود که فاقد محافظ بوده و به همین خاطر مستعد ورود گرد و غبار است.

ascend-g600-sideلنز دوربین کمی مسطح ساخته شده که این امر یک خوبی و یک بدی دارد! (کدوم رو اول بگم؟). خوبی آن در این است که این نوع طراحی سبب زیباتر دیده شدن لنز شده و به دلیل فضای ایجاد شده بین عدسی و سطح شیشه بیرونی، معمولا اثر مثبتی بر روی کارکرد دوربین می‌گذارد، اما بدی آن هم این است که این برآمدگی سبب می‌شود تا احتمال صدمه دیدن لنز دوربین بالا برود و وقتی آن را در جیب خود می‌گذارید، بیشترین بار فشار بر روی سطح شیشه لنز قرار بگیرد.

lensنکته جالب توجه دیگر در پشت گوشی علامت dts است که یک استاندارد صوتی با کیفیت بالاست که توسط کمپانی آمریکایی با همین نام ابداع شده است. همین امر سبب شد تا در ادامه یک بخش را به اسپیکرهای استریوی گوشی اختصاص دهیم تا توانایی آن را در عمل مشاهده کنیم.
در کل بایستی گفت طراحی هواوی اسند جی ۶۰۰ ساده است و چیز چشم‌گیری ندارد، اما باز باید خدا را شکر کنید که حداقل ظاهرش آزار دهنده نیست! علاوه بر اینکه ساختار مستحکمی دارد (البته در پشتی گوشی به سختی باز می‌شود!).

نمایشگر: اینچ بهتر است یا پیکسل؟
ترجیح می‌دهید یک نمایشگر 3.5 اینچی با وضوح تصویر بالا داشته باشید و یا یک نمایشگر 4.5 اینچی با وضوح تصویر متوسط؟ تقریبا می‌توان گفت که ۹۰ درصد افراد اندازه بزرگ‌تر را انتخاب می‌کنند زیرا چگالی پیکسلی نمایشگر نسبت به اندازه آن اهمیت ندارد. ظاهرا هواوی هم به این امر توجه ویژه‌ای نشان داده و از یک نمایشگر IPS با ابعاد مناسب 4.5 اینچی اما وضوح تصویر متوسط 540×960 پیکسل استفاده کرده است که البته چگالی تصویر آن را در حد مناسب 245 پیکسل در هر اینچ نگاه داشته است (جالب است بدانید که این مقدار برای یک تبلت 10.1 اینچی که از وضوح تصویر بالای 1920 در 1200 پیکسل استفاده می‌کند برابر با 224 است).
اما خب همه چیز که وضوح یا چگالی تصویر نیست، بلکه خوانایی نمایشگر، میزان کنتراست، کیفیت رنگ‌ها و… همگی از عوامل تاثیر گذار در این بخش هستند. برای همین و مقایسه بهتر این نمایشگر، کلی گشتیم تا دو مدل که از لحاظ قیمت و وضوح تصویر هم رده قهرمان ما باشند را پیدا کنیم و ببینیم عملکرد G600 در مقایسه با آن‌ها چگونه است. در میان داوطلبان منتخب، یکی برادر این تلفن همراه یعنی هواوی Honor‌ و دیگری یکی از گوشی‌های محبوب ال‌جی به نام اپتیموس بلک بود که این دومی از فناوری Nova نیز استفاده می‌کرد و مشخص بود که برای درخشیدن به میدان آمده است (به خاطر نور بالای نمایشگر). در تصاویر زیر می‌توانید خودتان قضاوت کنید که عملکرد G600 در کنار دو مدل هم رده خودش به چه نحو است (به ترتیب از سمت چپ به راست: گوشی Honor، اپتیموس بلک و G600).

dis1 dis2 dis3 dis4برای بررسی خوانایی این مدل، آن را برداشتم و به زیر نور مستقیم آفتاب رفتم. بیشترین چیزی که در این حالت دیده می‌شد، چهره خودم بود! با اینکه نور نمایشگر را هم تا انتها زیاد کردم اما بازتاب شیشه آن کمی بیش از اندازه زیاد است و به همین دلیل کار مشاهده نمایشگر کمی برای کاربر دشوار می‌شود، اگرچه غیر ممکن نیست!

سخت‌افزار: دویی با قیمت معقول!
گوشی‌هایی که مجهز به پردازنده دو هسته‌ای هستند، به طور معمول در کشور ما بالای ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارند و حال هواوی با یک قیمت خوب (در حالا حاضر کمی بیشتر از ۷۰۰ هزار تومان)، این امکان را در اختیار شما قرار داده که در قلب گوشی از پردازنده کوالکام دو هسته‌ای با ماکسیمم فرکانس کاری 1.2 گیگاهرتز برای هر هسته بهره ببرید. وقتی می‌خواستم واحد گرافیکی گوشی را در اینترنت جستجو کنم، متوجه شدم بحث زیادی بین کاربران در ارتباط با مدل آن در گرفته است و برخی آن را Adreno 220‌ و بعضی Adreno 203 می‌دانند. به همین خاطر دست به کار شدم و از طریق نرم‌افزارهای نشان دهنده سخت‌افزار، واحد گرافیکی را پیدا کردم (اگر گفتید چی بود؟). متاسفانه Adreno 203 واحد گرافیکی گوشی است و به همین خاطر فهمیدم قید تماشای محتوای فول اچ‌دی را با گوشی بایستی زد (اچ‌دی چطور؟!). در ساخت این واحد گرافیکی از فناوری ۴۵ نانومتری استفاده شده که در مقایسه با مدل‌های جدیدتر ۲۸ نانومتری ضعیف‌تر است. هواوی با به کار گیری 768 مگابایت حافظه جانبی یا RAM، با آنکه به حد ۱ گیگابایت نرسیده است اما حداقل در مقابل ۵۱۲ مگابایتی‌ها سرافراز است!
در ادامه با آزمون‌های ما همراه باشید تا ببینیم که قسمت‌های مختلف سخت‌افزاری G600 در مواجهه با امتحان‌های دشوار ما چه عکس‌العملی را از خود نشان می‌دهند.

قبل از آنکه به سراغ آزمون‌های تخصصی خود برویم، تصمیم گرفتم یک بازی اچ‌دی بر روی گوشی نصب کنم تا ببینم در اجرای آن چگونه عمل می‌کند. بازی جدید و نسبتا سنگین Anomaly Korea، عنوانی بود که از سبد قرعه کشی ما خارج شد و آن را به همراه دیتای کامل (بیش از ۲۹۰ مگابایت) بر روی گوشی ریختم. نتیجه کار تقریبا رضایت بخش بود. بازی بدون هیچ‌گونه ایرادی اجرا شد و شاید تنها در برخی از صحنه‌های سنگین نبرد کمی پرش فریم مشاهده می‌شد که آزار دهنده نبود. پس با این حساب می‌توانید بر روی توانایی نسبتا مناسب گوشی در اجرای بازی‌ها حساب کنید.

game-with-g600

اما در پخش فیلم چطور؟ بدین منظور دو کلیپ انتخاب کردم، یکی با کیفیت 720p و دیگری 1080p و البته برای اجرای آن‌ها مجبور به استفاده از نرم‌افزار MX Player شدم زیرا پلیر خود گوشی به صورت پیش فرض آن‌ها را اجرا نمی‌کرد.
در کلیپ نخست (اچ‌دی)، با آنکه گوشی نسبتا روان بود اما در برخی از صحنه‌ها صدا با تصویر هم‌خوانی نداشت و تاخیری بسیار جزیی پیش می‌آمد که گاها خودبخود درست می‌شد! اما برای کلیپ فول اچ‌دی چطور؟! به جای فیلم، صحنه‌های آهسته نصیب چشمان من شد، چیزی که می‌شد حتی پیش از آن نیز حدس زد!

پس از این کار به سراغ آزمون بنچمارک پی رفتم که رقم به دست آمده ۵۸۲ میلی ثانیه، نشان از عملکرد متوسط پردازنده داشت (در نمودار زیر عدد کمتر نشان از قدرت بیشتر دارد).

bench-piبرای آنکه واحد گرافیکی را به صورت مجزا بسنجم، از برنامه گرافیکی NenaMark2 استفاده کردم. همان طور که می‌شد حدس زد عملکرد Adreno 203 چندان جالب نبود و به رقم 28.4 فریم بر ثانیه دست یافت.

در گام سوم به سراغ آزمون همه فن حریف quadrant advanced رفتم که در چهار مرحله مختلف گوشی را به بوته آزمایش گذاشته و می‌توان نتایج را با سایر مدل‌های هم رده مشاهده کرد.

bench-g bench-io bench-m Bench-cpu

در پایان نیز از برنامه اسمارت بنچ استفاده کردم که پردازنده و واحد گرافیکی را در کنار یکدیگر مورد آزمایش قرار می‌دهد.

bench-smart

به طور معمول تست کردن فرمت‌هایی چون پی‌دی‌اف را ما در بخش آزمون‌های خود نمی‌گنجانیم اما این بار به درخواست یکی از خوانندگان عزیز که اصرار داشت این قضیه را نیز امتحان کنیم، دو فایل پی‌دی‌اف بر روی گوشی ریختم. یکی مجله فانتزی‌ها با حجم ۷ مگابایت و دیگری نسخه پی‌دی‌اف مجله T3 با حجمی بیشتر از ۱۰۰ مگابایت! عکس‌العمل گوشی در هنگام باز کردن هر دو فایل دقیقا به یک شکل بود و خوشبختانه هر صفحه را به صورت جداگانه لود می‌کرد و همین امر سبب می‌شد تا بتوان به راحتی در میان صفحات حرکت کرد بدون آنکه هیچ‌گونه کندی یا لگی را مشاهده نمود. البته برای مشاهده آن صفحه بایستی کمی در آنجا تأمل نمود تا صفحه پس از چند ثانیه کامل باز شود اما در کل عملکرد مطلوبی را در این بخش شاهد بودم.

PDFدوربین: دنیای نور
یک لنز ۸ مگا پیکسلی در همان ابتدا امید را به اردوی علاقه‌مندان به عکاسی می‌آورد. اگر بررسی گوشی Ascend D1 را خوانده باشید، متوجه شدید که عملکرد دوربین هواوی، برخلاف شهرت نه چندان جالب محصولات بی‌کیفیت چینی، بسیار خوب است. منوی کاربری گویا، سرعت مناسب در انجام فوکوس خودکار و استفاده از دو فلاش LED برای نور افشانی در شب، نشان از عزم جزم هواوی برای درخشش در این قسمت دارد. در واقع دو فلاش LED را این روزها در بسیاری از محصولات گران قیمت نیز نمی‌توان مشاهده کرد و بدین خاطر بایستی به هواوی لقب دست و دل‌باز را نیز داد!
برای بررسی دوربین چند عکس، در شرایط گوناگون با دوربین گرفتم که نمونه‌ها را می‌توانید در تصاویر زیر مشاهده کنید.

در نور روز کیفیت عکس در حد تحسین برانگیزی قرار دارد و جزییات به‌خوبی گرفته می‌شود
فوکوس خودکار به صورت لمسی نیز عمل می‌کند و البته برای فواصل نزدیک گاهی اوقات گیج می‌شود!
فوکوس خودکار به صورت لمسی نیز عمل می‌کند و البته برای فواصل نزدیک گاهی اوقات گیج می‌شود!
دوربین توانایی بسیار خوبی در ایجاد تعادل بین نور سفید و محیط پیرامونش دارد
دوربین توانایی بسیار خوبی در ایجاد تعادل بین نور سفید و محیط پیرامونش دارد
در تاریکی مطلق، با آنکه دوربین از دو فلاش هم بهره می‌برد، پخش روشنایی به یک اندازه صورت نگرفته و کمی بالای عکس تیره‌تر به نظر می‌رسد
در تاریکی مطلق، با آنکه دوربین از دو فلاش هم بهره می‌برد، پخش روشنایی به یک اندازه صورت نگرفته و کمی بالای عکس تیره‌تر به نظر می‌رسد

اگر تا الان لبخند بر لبانتان نشسته است، پیشنهاد می‌کنم کمی از آن را محو کنید! زیرا وضعیت در فیلم‌برداری خیلی امیدوار کننده نیست. شاید بگویید حالا ما انتظار گرفتن کلیپ فول اچ‌دی را نداریم! ما هم پاسخ می‌دهیم: فول اچ‌دی که سهله! انتظار اچ‌دی را هم نداشته باشید! بله، درست شنیدید، نهایت وضوح تصویری که G600 می‌تواند برای فیلم‌های شما فراهم بیاورد به 864×480 پیکسل (کیفیت FWVGA) محدود شده است، امری که برای یک گوشی دو هسته‌ای قابل قبول نیست، به خصوص وقتی که بدانید بسیاری از مدل‌های تک هسته‌ای هم قادر به گرفتن تصاویر اچ‌دی هستند (در واقع به خاطر واحد گرافیکی نسبتا ضعیف Adreno 203 این امکان فراهم نیست). البته بهتر است بیشتر نا امیدتان نکنم زیرا گوشی توانایی فوکوس خودکار در هنگام فیلم‌برداری را دارد که اتفاقا سرعت و عملکرد آن بسیار خوب است. در کلیپ یک دقیقه‌ای که با G600 گرفتم حجم فیلم بالغ بر ۳۷ مگابایت شد، کیفیت ضبط شده صدا خوب بود اما قابلیت زوم کردن (از طریق کلیدهای صدا) کار نمی‌کرد. در کل می‌توان دوربین فیلم‌برداری را متناقض‌ترین بخش G600 دانست.

صدا: DTS‌ چیست؟
DTS مخفف کلمه Digital Theater Sound است که به نوعی در مقابل استاندارد دالبی قرار می‌گیرد و البته به اندازه آن شهرت ندارد. این استاندارد بر پایه صدای ۲۰ بیت قرار می‌گیرد که قاعدتا از صدای ۱۶ بیت بایستی بالاتر باشد (حداقل در تئوری). اسپیکرهای گوشی هواوی هم حکایت از آن دارد که بهتر است لباس‌های ورزش (فکر نکنید منظورمان رقص است!) خود را قبل از پخش موسیقی بپوشیم.

speakersبرای بررسی بهتر کیفیت اسپیکرها، از دو مهمان که ادعای زیادی در مالتی مدیا داشتند دعوت کردیم تا در کنار G600 بر روی صحنه بیایند. سونی اکسپریا اس و نکسوس 7 دو مهمان ویژه ما بودند که پس از اعلام حضور بر روی هر سه دستگاه آهنگ‌های مشابهی ریخته و همگی مشغول به آواز خوانی شدند! پس از آنکه دیگر هر کسی دور و بر ما بود سرش شروع به درد گرفتن کرد! مسابقه آواز خوانی را به پایان رسانده و نگاهمان را به داورها دوختیم که البته با چهره درهم و برهم آن‌ها رو به رو شدیم زیرا به درستی نمی‌توانستند رای به برتری یک دستگاه بدهند. اما در کل توانستیم از نظرات آن‌ها این گونه نتیجه بگیریم که صدای G600 از لحاظ بلندی متوسط است و برتری اصلی آن به تفکیک خوب صداها باز می‌گردد که از مدل سونی برتر و تقریبا در یک سطح با نکسوس ۷ قرار می‌گرفت. البته این نکته را نبایستی فراموش کرد که با توجه به قیمت پایین‌تر G600 در بازار، این امر می‌تواند حکایت از برتری آن در این بخش داشته باشد. البته برای آنکه جلوی مغرور شدن گوشی را بگیریم باید این نکته را عرض کرد که موسیقی پخش شده در هنگام توقف، از پس زمینه دوباره اجرا نمی‌شد! به همین خاطر مجبور بودیم به گالری موسیقی رفته و از آنجا اجرا کنیم که این یک نکته منفی است اما با نصب یک برنامه دیگر و یا ارایه آپدیت جدید، می‌توان امید داشت که دیگر سبب آزار نشود.
شاید در این بین کیفیت واقعی اسپیکرها را زمانی فهمیدم که بازی Anomaly Korea را بر روی آن نصب کردم. افکت‌های صوتی در نبرد به خوبی پخش می‌شد، به طوری‌که از کیفیت بسیار بالای آن متعجب شدم و به این نظر داوران که هنر اصلی این اسپیکر در تفکیک عالی صداست ایمان آوردم!

سایر امکانات: حالم خوبه!
خوشبختانه محصول هواوی از تمام استانداردهای شبکه پشتیبانی می‌کند و مجهز به Wi-Fi Direct ،Wi-Fi hotspot و DLNA است. البته برای آنکه زیاد از حد هم خوشحال نشوید بایستی گفت قابلیت اتصال به تلویزیون از طریق پورت جداگانه HDMI و یا MHL‌ وجود ندارد. بلوتوث در نظر گرفته شده برای G600 نسخه 3.0 بوده که از A2DP‌ نیز پشتیبانی می‌کند.
سیستم عامل مورد استفاده بر روی گوشی اندروید نسخه 4 است و هواوی اعلام نکرده که آیا این دستگاه نسخه‌های بالاتر را دریافت می‌کند یا خیر! رابط کاربری هواوی (که من دوستش دارم!) نیز به خوبی نیازهای شما را در دسترسی سریع و آسان به تنظیمات و منوها فراهم می‌آورد.
باتری 1930 میلی‌آمپری قهرمان ما در کل توان خوبی را برای آن فراهم می‌آورد، به طوری که می‌توانید تا دو روز (در حالت استفاده نسبتا بالا) بر روی زنده ماندن گوشی حساب باز کنید و اگر هم زیاد با G600 سر و کله نزنید، تا مدت‌ها به شارژر نیازی نخواهید داشت!

camera-g600

سخن پایانی
نقطه قوت اصلی این گوشی در ظاهر، قدرت، نمایشگر و دوربین آن نیست! بلکه در رعایت تناسب امکانات با قیمت است که توانسته خود را به عنوان یک گزینه جدی (واقعا هم جدی!) برای خریداران مطرح کند. در شرایطی که مدت‌هاست حال بازار فروش کالاهایی چون تلفن همراه در کشور ما خوش نیست، وجود چنین محصولاتی که با گارانتی اصلی و پشتیبانی مناسب، قیمت خوبی دارند، می‌تواند همچون یک مسکن قوی عمل کرده و حداقل رقبا را وادار به مدارای بیشتر با خریداران سازد.
به شخصه این گوشی را ستایش می‌کنم نه به دلیل خاص بودنش، بلکه به دلیل انگیزه‌ای که به خریدار برای داشتنش می‌دهد و به او می‌گوید: بدون درنگ من را بخر!

لبخند Big Smile
قیمت استثنایی!
نمایشگر بزرگ
باتری مناسب
اسپیکر با استاندارد DTS

اشک Unhappy
فیلم‌برداری با وضوح پایین‌تر از اچ‌دی
واحد گرافیکی نسبتا ضعیف
[box type=”info”]مشخصات فنی
ابعاد: 134×67.5×10.5 میلی‌متر
وزن: 145 گرم
نمایشگر: 4.5 اینچ لمسی با وضوح تصویر 540×960 پیکسل
سیستم عامل: اندروید نسخه 4.0
پردازنده: Dual-core 1.2 GHz Qualcomm
دوربین: 8 مگاپیکسل با دو فلاش LED، فیلم‌برداری FWVGA
شبکه بی‌سیم: Wi-Fi 802.11 b/g/n
باتری: 1930 میلی‌آمپر [/box]

[divide style=”2″]

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

614 در مورد “بدون درنگ من را بخر! (بررسی هواوی G600)”

  1. سلام.من گوشی جی 600 دارم ولی خود به خود ای سی پاورش سوخت و چون قابل تعمیر نیست باید بندازمش دور….البته این نوع مدل هوواوی زیاد هنگ میکنه بعد مدتی اس سی پاورش میسوزه

  2. سلام ..من الان مدت 14 ماهه جی 600 دارم..ولی ای سی پاورش خود به خود سوخت و الانم باید بندازمش دور چون قابل تعمیر نیست ..بنابراین من جی 600 رو به کسی توصیه نمیکنم…

  3. داش من گوشی جی600وسط بازی ی دفعه هنگ میکنه میندازه بیرون ببشتر وقتا هم گوشی خاموش روشن میشه هنگ میکنه عصبیم کرده ی بارم فلش کردم بازم فرقی نکرده ی راهنمایی کن ک چیکارش کنم اگه راهه حلی داری بم بگو اگه هم ن ک عوضش کنم

  4. سلام من مدتهادنبال ی گوشی هواوی هستم هم قیمتش مناسب هم امکاناتشمناسب باشه ودرفیلمبرداری واستفاده ار اینترنت میشه من رو راهنمایی کنید واگه گوشی سامسونگ وسنی بهتره منرو راهنمایی کنید

  5. salam man 1gushy huawei mikhastam ke gheimatesh bein 600ta700va4hasteiy bashad va durbinash8bashad ba had aksar2felash va filmbardary ba keifiat aly khaheshan komakam konid

  6. سلام آقای گل کار.
    من یه ماهی میشه تو اینترنت مدام گوشی های مختلف رو برانداز میکنم و تونستم چند مدل تو رینج قیمتی که مدنظرمه پیدا کنم.
    شما به عنوان یک متخصص آی تی، من رو راهنمایی کنید.
    huawei g700
    honor 3c
    xperia sp
    galaxy win i8552 dua
    samsung s advance 8g

    1. پیمان گل‌کار

      شما باید اولویت‌های خودتون در خرید را مشخص کنید تا بشود بهترین گزینه را انتخاب کرد!

  7. سلام من یه تبلت هواوی مدل vogue دارم.الان چند وقته ساعتش عقب میمونه . هرچی هم راهکار بلد بودم پیاده کردم ولی جواب نداد.لطفا کمکم کنید چیکار کنم.

  8. سلام.گوشی هوآوی جی 700 تازه گرفتم ولی یه بار سیم کارتو خون دیگه الان سیم کارت میزارم توش سیم کارتو نمیشناسه یعنی هیچ سیم کارتی رو نمیخونه.هیچ ضربه ای هم نخورده.ممنون میشم راهنمایی کنین

  9. درباره پیمان گل‌کار
    یک عاشق آی‌تی که همیشه برای نوشته‌هایم وقت می‌گذارم زیرا می‌دانم که یک خواننده خوب ارزش گذاشتن چنین وقتی را دارد…
    —————————————————————بهروز و پیروز باشید————————————————-
    با سلام
    اگر برایتان امکان دارد مرا برای خرید گوشی راهنمایی کنید
    (قیمت مناسب/شکل زیبا/امکانات و کیفیت خوب)
    یک گوشی به انتخاب خودتان
    و یک گوشی هواوی
    سپاسگزارم

    1. پیمان گل‌کار

      گوشی با این مشخصات و انقدر کلی زیاد پیدا می‌شه!
      شما بایستی سقف مبلغ خرید و انتظارات اصلی خودتون از گوشی را بیان بفرمایید

    1. گوشیG610بهتر از اینه .پردازنده 4 هسته ای و قدرت پخش بازی های سنگین همچون اسفالت 8 ونید فور اسپید رو داره وامکانات بهت اما دوربینش 5مگاپیکسله که در این امر این گوشی عقب میفته ولی در کل جی 610 بهتره.

  10. من یه ماه خریدمش
    اما باریش خیلی زود خالی میشه
    اگه ۱ساعت باهاش نتگردی کنم شارژش از ۱۰۰٪ به ۶۰٪ میرسه
    خوب این اصلا خوب نیست 🙁

  11. من این گوشی را دارم هر چند هفته دوربینش error میده باید به تنظیمات کارخونه برگردونم
    کسی میتونه منو راهنمایی کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. بهناز جان سلام گوشی منم چند وقته همین جوری شده بردم نمایندگی که برام عوضش کنن با گارانتیش؟

  12. سالار شریفی

    من یه ماه میشه گوشیg610رو خریدم به نظر من نسبت به قیمتش بهترین گوشی واقعا,از اس ۳,سامسونگ بهتره,از بوکان

  13. سلام
    من میخوام با این گوشی بصورت سایلنت عکاسی کنم هر کاری کردم صدای شاترش قطع نمیشه
    راه قطع صدا چیست ؟

  14. من بین جی525 وجی 600 موندم!!! کدومش خوبه؟؟؟؟ولی شنیدم جی525 باتریش خخخخخیلی ضعیفه!! اگه میشه راهنمایی کنین!!

  15. محمدرضا نوروزی

    من گوشی ل600 رو 48 ساعت قبل از سال جدید 93 از فروشگاه نمایندگی از شهر گرگان خریداری کردم وبعد از خرید هم گوشی رو به بازار موباایل فروشان بردم ودرباره اش کاملا تحقیق کردم در نتیجه گوشی خوب ورضایت بخش است ممنون

    1. اگه قیمت واست مهم نیس جی700 بگیر. اگه بری تو سایت دیجی کالا (www.digikala.com) خخیلی خوب راهنمایی میکنه> حتما یه سری بزن خیلی کامل و جامعه.

      1. خوبهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
        عالیههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH