اپل تکنولوژی صفحه نمایش خود را زودتر از موعد تغییر خواهد داد

aplle

به گزارش روز چهارشنبه سایت نیکی نیوز ژاپن، اپل می‌تواند در آی‌فون سال 2017 خود از صفحه نمایش OLED استفاده کند.

به گزارش این سایت، سازندگان اپل که در برنامه‌ریزی خود تا سال 2018 بنا به استفاده از این نوع صفحه نمایش نداشتند، با توجه به فشارهای وارد شده از‌سوی مشتریان خود مجبور به جلو انداختن این جدول زمانی شده‌اند و قراردادی 12‌میلیارد دلاری با سامسونگ و ال‌جی در راستای تولید این صفحه‌نمایش بسته شده است.

(OLED (organic light-emitting diode مزایای خیلی بیشتری نسبت به (LCD (liquid crystal display (که در حال حاضر در گوشی‌های آی‌فون استفاده می‌شود) دارد. OLED‌ها نازک‌تر، روشن‌تر و بسیار قابل انعطاف‌تر هستند. مصرف انرژی بسیار پایین‌تر آن‌ها، وضوح بالا‌ی رنگ‌، مخصوصا رنگ‌های تیره از محاسن این صفحه‌نمایش است.

استفاده از این صفحه نمایش می‌تواند تا‌حدی آی‌فون را در مقابل گوشی‌های رقیب یعنی سامسونگ برابر سازد و شاید تا حدی بتواند رکود این چند ماه اخیر اپل را جبران کند. رکودی که قرار بود با اضافه شدن قابلیت تاچ 3‌بعدی بهبود پیدا کند. البته آمار ماه گذشته اپل این انتظارها را برآورده نساخته و می‌توان گفت ارایه پردازنده‌ای کمی قوی‌تر، و تکنولوژی جدید تاچ 3‌بعدی برای بازار اکثر کشورها به اندازه کافی قانع‌کننده نبوده است.

کوچ اپل از LCD به OLED درحالی یک تلاش دوباره برای بازگشت به بازار جهانی است که سامسونگ در Galaxy S7 و  Galaxy S7 Edge خود در‌حال‌استفاده از (AMOLED (active-matrix organic light-emitting diode است. مصرف انرژی بسیار پایین این تکنولوژی، باعث شده است صفحه نمایش این گوشی، برای نمایش زمان و تاریخ (و جزئیات دیگر) همیشه روشن باشد.

در استفاده از OLED معایبی نیز مطرح است که از جمله آن، تولید پر‌هزینه‌تر نسبت به LCD را می‌توان نام برد. همچنین عمر OLED نسبت‌ به LCD پایین‌تر بوده و به مرور زمان برخی رنگ‌های خاص کیفیت خود را از دست خواهند داد. البته اپل هم‌ اکنون از این تکنولوژی در ساعت‌های هوشمند خود استفاده می‌کند  و احتمالا باید منتظر استفاده از آن در گوشی‌های 7s باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH