چگونه یک عکس جذاب در صفحات اجتماعی داشته باشیم؟

profile picture

وقتی عکسی را در فضای مجازی به اشتراک می‌گذاریم، قطعا دوست داریم که آن عکس دیده شود و به اصطلاح لایک بخورد.

واضح است که برای داشتن تعداد بیشتری لایک، باید عکس جالب توجه و مناسبی را در صفحه شخصی خود قرار دهیم. عکسی که با توجه به نکات عکاسی گرفته شده و قوانین عکاسی در آن به درستی رعایت شده باشد. برای اینکه از این پس عکس‌های بهتری در صفحات اجتماعی داشته باشید، بهتر است چند نکته ساده زیر را رعایت کنید.

قانون یک سوم

در قانون یک سوم  باید سوژه را در امتداد خطوط برنامه دوربین یا در تقاطع آنها چه درحالت افقی و چه عمودی قرار دهید.

نور

profile picture2

نوردهی خوب به سوژه عمق و فرم می‌دهد. تلاش کنید که از تاباندن نور مستقیم به آن پرهیز کنید. نور کنار پنجره می‌تواند برای داشتن یک عکس خوب بسیار مفید باشد. به جهت تابش نور و رنگ آن توجه کنید تا نتیجه جالب‌تری داشته باشید.

تمیزی لنز

لنز را پیش از انداختن عکس حتما تمیز کنید. اثر انگشت، گرد و غیار و یا هر نوع کثیفی دیگری می‌تواند روی کیفیت عکس تاثیر منفی بگذارد. تمیزی لنز می‌تواند تا  30% به کیفیت عکس بی‌افزاید.

زوم نکنید

هیچوقت برای نشان دادن جزئیات یا فوکوس روی یک نقطه خاص از زوم استفاده نکنید. لنزهای قرار گرفته در اسمارتفون‌ها آنقدرها توانا نیستند که بتوانند با داشتن زوم، کیفیت تصویر را حفظ کنند، پس اگر دلتان می‌خواهد روی بخشی زوم داشته باشید، از فاصله دوربین تا سوژه بکاهید. بعلاوه با کمتر کردن فاصله می‌توانید کنترل بهتری روی نوردهی، تعادل رنگ‌ها در پس زمینه، سایه‌ها و غیره داشته باشید.

profile picture3

در ضمن می‌توانید به جای زوم کراپ کنید و با اینکار رزولوشن تصویر را هم حفظ کنید.

مود مناسب را انتخاب کنید

در هر مکانی که هستید، باید مود مناسب با آن مکان را انتخاب کنید. البته می‌توانید با انتخاب مود خودکار این کار را به عهده دوربین بگذارید. به هر حال اگر در محیط‌های خارجی عکس می‌اندازید از مود Outdoor و اگر در محیط‌های داخلی این کار را انجام می‌دهید، از مود Flourescent استفاده کنید.

از فیلترها بهره ببرید

profile picture1

اگر برنامه دوربینی که از آن استفاده می‌کنید فیلتر دارد، حتما از آنها بهره ببرید، زیرا فیلترها به عکس حس و حال جالبی می‌دهند و می‌توانند بر جذابیت آن بی‌افزایند.

ایجاد تغییرات با برنامه‌های ویرایشی

پس از اینکه عکستان را انداختید بلافاصه پستش نکنید و زمانی را به ویرایش با برنامه‌های مربوطه اختصاص دهید تا نتیجه دلخواه‌تان را داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH