کاهش مصرف باتری با استفاده از مرورگر مایکروسافت اج

به‌تازگی شرکت مایکروسافت خدمات جدیدی را در مرورگر خود معرفی کرده است که نشان می‌دهد که مصرف انرژی به‌واسطه استفاده از این مرورگر در مقایسه با سایر مرورگرهای بزرگ جهان بسیار کمتر است.

امروز ویندوز اقدام به انتشار نتایج یک آزمایش بسیار ویژه بر روی بلاگ خود کرده است که این آزمایش در راستای تبلیغ برای مرورگر داخلی این سیستم عامل انجام شده است. این آزمایش ممکن است موجب شود که کاربران زیادی برای استفاده از این مرورگر وسوسه شوند. بدون شک برای مایکروسافت بسیار مهم است که بازی را به‌سوی مرورگر خود بکشاند به‌خصوص که مرورگر اج بر روی تمامی دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ در سراسر جهان نصب است.

این نمایش ویژه، بسیار ساده بوده است و حتی برخی از افراد آن را غیرواقعی می‌دانند و معتقدند که در همه شرایط نمی‌توان نتایجی مشابه را گرفت. در این آزمایش، چهار لپ‌تاپ کاملا مشابه در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و همگی به استریم کردن یک ویدیوی خاص می‌پردازند. درست زمانی که آزمون آغاز می‌شود، هر چهار لپ‌تاپ از منبع برق جدا می‌شوند و با استفاده از باتری به استریم کردن ویدیو ادامه می‌دهند. در ادامه زمان لازم برای از کار افتادن باتری هر یک از این دستگاه‌ها ثبت می‌شود. البته باید یادآور شد که هر یک از این لپ‌تاپ‌ها عملیات استریم را با کمک یکی از مرورگرهای مشهور جهان انجام می‌دهند که این ۴ مرورگر شامل مایکروسافت اج، گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس و سافاری هستند.

ITresan-1395 (2)-2

درست مانند آزمایش باتری دستگاه‌هایی مانند تلفن همراه آیفون باید گفت که این آزمایش‌ها می‌توانند بسیار نامربوط باشند زیرا برای نمونه در زمینه آزمایش باتری آیفون، استفاده کاربر از دستگاه می‌تواند یکی از عناصر تعیین کننده در زمینه نحوه اتمام باتری باشد. مرورگرها نیز دقیقا همین‌طور هستند، افراد مختلف نیازهای مختلفی را از یک مرورگر طلب می‌کنند و این امر به‌خصوص در زمان استفاده از باتری می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. برخی از افراد ممکن است به دنبال این باشند که باتری خود را برای مدتی طولانی‌تر مورد استفاده قرار بدهند ولی بعضی دیگر تنها به فکر این هستند که از تلفن همراه، تبلت یا لپ‌تاپ خود لذت ببرند. به‌این‌ترتیب هر یک از این شرایط می‌تواند نتیجه این آزمایش را متفاوت رقم بزند.

مایکروسافت برای اثبات بهینه بودن مصرف باتری در زمینه مرورگر خود باید با مستندات بیشتری وارد عمل شود. آن‌ها باید چیزی برابر یا بهتر از مرورگرهای دیگر ارایه کنند تا بتوانند با آن‌ها به رقابت بپردازند و ما نیز امیدواریم که در سالگرد عرضه ویندوز، شاهد رونمایی از مزایایی جدید برای مرورگر اج باشیم. در هر صورت می‌توانید در تصویر فوق، آمار ارایه شده توسط مایکروسافت در زمینه استفاده انرژی مرورگرهای مختلف در کار کردن با سه عنصر پردازنده، پردازنده گرافیکی و وای‌فای را مشاهده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH