بررسی بازی قطار شادی: آموزش همراه بازی برای کودکان!

توسعه هوشمند شدن دنیا اطراف ما بر روی سیستم آموزشی بسیار تاثیر داشته است. به طوری که ذهن‌ خلاق کودکان با این هوشمند شدگی به شدت خو گرفته و آموزش‌هایی که در این راه صورت می‌گیرد، نتیجه بخش بوده‌اند. قطار شادی یکی از سری مجموعه نرم افزار‌هایی است که با محیط شاد و کودکانه همراه با بازی‌ به آموزش کودکان در حوزه‌های مختلف می‌پردازد.
۰۰۱

این مجموعه از چند بازی مختلف با هدف یادگیری کودکان تشکیل شده است. هنگامی که وارد بازی می‌شوید با یک قطار مواجه می‌شوید که روی هر کابین آن بخش‌های مختلف آموزشی قرار گرفته است.

۰۰۲

روی اولین کابین، آموزش نوشته شده است که با ورود به آن سه قسمت مختلف آموزشی اعداد، اشکال انگلیسی یا فارسی و اجزای بدن به زبان انگلیسی یا فارسی آموزش داده می‌شوند. بعد از وارد شدن به بخش آموزشی مورد نظر می‌توانید با لمس کردن تصویر، تلفظ آن به زبان انگلیسی یا فارسی را بشنوید.
بر روی کابین بعدی، ساخت آدمک نوشته شده است. توسط این قسمت کودک شما می‌تواند یک آدمک جدید بسازد. امکان انتخاب اجزای صورت و لباس‌های آدمک مورد نظر به طور دلخواه وجود دارد. در واقع در این قسمت کودک با اجزای صورت و لباس‌ها آشنا می‌شود. این کابین‌ها با بازی‌های مختلف تا ۱۳ عدد ادامه می‌یابند و هرکدام قسمت خاصی را برای آموزش مد نظر دارند. همچنین چند قسمت برای قدرت حافظه مانند حدس عدد و پازل نیز در این واگن‌ها قرار گرفته‌اند. با درست انجام دادن یک بازی، نرم افزار کودک شما را با صدایی دلنواز تشویق می‌کند و یا در صورت اشتباه بودن به تکرار دوباره آن تاکید می‌کند. رنج سنی بازی‌ها و آموزش‌های موجود در این نرم افزار بین ۲ تا ۸ سال است.

رابط کاربری استفاده شده بسیار شاد و مناسب کودکان است. مطمعنا کودکان از این رابط کاربری به شدت لذت خواهند برد. موزیکی با تم کودکانه نیز از ابتدای باز شدن برنامه شروع به پخش می‌کند.
اما این برنامه پر از تبلیغات است که برای حذفشان نیاز به پرداخت درون برنامه‌ای دارید. برای اینکه با این تبلیغات مواجه نشوید، بهتر است وای‌فای را خاموش کنید زیرا گاهی اوقات به شدت آزاردهنده خواهند بود و کودک را به محیط خارج از بازی هدایت می‌کند. در قسمت پایینی رابط کاربری می‌توانید زبان آموزش را بین فارسی و انگلیسی تغییر دهید. همچنین یک آیکون اسپیکر وجود دارد که با لمس آن می‌توانید موزیک پس زمینه را قطع و یا وصل کنید. سمت چپ هم گزینه خرید نرم افزار و اطلاعاتی از سازنده قرار دارد.

۰۰۶

نکات مثبت نرم افزار
رابط کاری استفاده شده در این برنامه برای کودکان بسیار جالب و دوست داشتنی خواهد بود و دسترسی به بخش‌های مختلف آن برایشان آسان است و این موضوع باعث می‌شود خود کودک به تنهایی بتواند با آن کار کند. صدا‌ و آواهایی که در حین برنامه پخش می‌گردند نیز به بهترین شکل ممکن ساخته شده‌اند.
نکات منفی نرم افزار
تبلیغات بیش از اندازه کمی آزار دهنده است آن‌ هم برای کودکان که نمی‌دانند با مشاهده‌شان چه کاری را باید انجام بدهند و ممکن است کمی مشکل ساز باشد و کودک را به محیط خارج از برنامه هدایت کند. اما با پرداخت درون برنامه‌ای قادر به حذف این تبلیغات خواهید بود.

به طور کلی این برنامه با بازی‌هایی که در آن تعبیه شده است در نظر دارد به یادگیری کودکان در محیطی شاد و کودکانه بپردازد. آموزش اعداد به فارسی و انگلیسی، شناسایی بخش‌های مختلف بدن و قسمت‌های دیگر با سادگی هرچه تمام در این اپلیکیشن قرار گرفته شده‌اند.

این برنامه آموزشی در مارکت بازار با بیش از دویست هزار دانلود، توسط لینک زیر برای شما قابل دسترسی و استفاده است.

bazar-logo-1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH