نکسوس‌های ۲۰۱۶ به حالت Night Light مجهز می‌شوند

در حالیکه هنوز گوشی‌های هوشمند حاصل از همکاری گوگل و اچ‌تی‌سی معرفی و عرضه نشده‌اند، اما براساس عکس‌هایی که به تازگی منتشر شده هر دو نکسوس از یک ویژ‌گی به نام حالت Night Light (پیشتر در نسخه پیش‌ نمایش به عنوان Night Mode معرفی شده بود) بهره می‌برند که در قسمت تنظیمات می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد.

همانگونه که از اسم این حالت معلوم است، Night Light با فیلتر کردن پیکسل‌هایی که از خود نور آبی ساطع می‌کنند باعث آرامش بیشتر کاربران در شب می‌شود. اعمال این کنترل توسط افزایش رنگ قرمز در نمایشگر انجام می‌شود که عملکرد آن مشابه حالت تنظیمات Blue Light Filter در فبلت تازه معرفی شده گلکسی نوت ۷ است.

از آنجایی که بسیاری از کاربران تمایل به استفاده از دستگاه هوشمند خود در شب دارند، قرار گرفتن آن‌ها در معرض نور آبی موجب می‌شود تا خواب راحتی نداشته باشند و براساس تصاویری که از تنظیمات این حالت منتشر شده، فعال کردن آن کمک بالقوه‌ای به خواب راحت‌تر خواهد کرد.

علاوه بر تنظیمات عادی، حالتی وجود دارد که می‌توان این ویژگی را به طور اتوماتیک با توجه طلوع و غروب آفتاب یا از طریق یک برنامه زمان‌بندی سفارشی شده توسط کاربر، روشن و خاموش کرد. اگر شما اغلب قبل از خوابیدن از گوشی هوشمند خود استفاده می‌کنید، حتما در صورت خرید نکسوس‌های جدید از حالت Night Light استفاده کنید.

در فهرست تنظیمات از یک رابط کاربری شامل دو پنجره با توانایی جلو و عقب کشیدن آن برای دسترسی به قسمت‌های “همه” و “پشتیبانی” استفاده شده است. هرچند استفاده از رابط کاربری دو پنجره یک طراحی کاملا جدید در فهرست تنظیمات است اما قبلا در قسمت‌های مختلف سیستم‌عامل اندروید بکار برده شده بود.

Nexus-2016-Night-Light-mode-1

در تصاویر منتشر شده به یک ویژگی خاص مربوط به نمایشگر این دو نکسوس جدید نیز اشاره شده است که یک ژست حرکتی جدید است. شما با این ویژگی قادر خواهید بود که بدون روشن کردن صفحه نمایش گوشی هوشمند خود، اطلاعاتی مانند زمان، تاریخ و اطلاع‌رسانی‌ها را مشاهده کنید. برای استفاده از این ویژگی باید دو ضربه بر روی نمایشگر بزنید و یا فقط آن را بردارید.

Nexus-2016-Night-Light-mode-2 (1)

علاوه بر اطلاعات جدیدی که فاش شده‌اند، از چند ساعت قبل یک رندر جدید از نکسوس مارلین در اینترنت منتشر شده که با مشاهده این تصویر به شباهت طراحی آن با اچ‌‌تی‌سی‌ ۱۰ و نکسوس ۶P پی خواهید برد.

1 در مورد “نکسوس‌های ۲۰۱۶ به حالت Night Light مجهز می‌شوند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH