نکسوس‌های ساخته شده توسط اچ‌تی‌سی با برند نکسوس معرفی نخواهند شد

با توجه به گزارشات تازه از سایت Android Central گوشی‌های هوشمند آینده گوگل، نکسوس نامیده نخواهند شد، بلکه دستگاه‌های اچ‌تی‌سی مارلین و Sailfish با برند جدیدی معرفی می‌شوند. در حالیکه این اولین شایعه مربوط به حذف نام نکسوس توسط گوگل نیست، ولی در این شایعه اطلاعات بیشتر دیگری نیز منتشر شده است. قبل از تشریح کردن جزئیات، باید بگوییم که این اطلاعات توسط منبعی تائید نشده بدست آمده است.

گفته می‌شود که دو مدل اچ‌تی‌سی مارلین و Sailfish به طیف وسیعی از ویژگی‌های نرم‌افزاری و رابط کاربری اصلاح شده مجهز خواهند بود. این گفته در تضاد کامل با تجربه خالص اندروید مورد نظر کاربران نکسوس است که ظاهرا به همین دلیل گوگل تصمیم گرفته تا برای اولین بار از یک نام تجاری جدید استفاده کند. در چند هفته گذشته اطلاعات زیادی از لانچر جدید گوگل شامل طرح‌های مختلف رنگی، شکل دکمه‌ها و برنامه تنظیمات مختلف نسبت به نسخه خالص اندروید ۷.۰ منتشر شده است. متاسفانه میزان سفارشی‌سازی اندروید گوگل برای این دو دستگاه جدید مشخص نیست، ولی شایعات نشان از جاه‌طلبی گوگل برای امسال دارد و این کمپانی با عرضه این دو دستگاه‌ خواهان رقابت و مقاومت در برابر دیگر پرچمداران است.

اگر این گزارش‌ها درست باشند، دیگر خبری از برند اچ‌تی‌سی بر روی این دو گوشی هوشمند جدید نخواهد بود و همچنین هنوز اطلاعی از نام‌های تجاری استفاده شده برای آن‌ها نیز در دسترس نیست. زمانی که گوگل برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ دستگاه نکسوس One را با همکاری اچ‌تی‌سی معرفی کرد، تجربه خالص اندروید را در اختیار کاربران قرار داد که نسبت به نسخه‌های استفاده شده توسط دیگر تولید‌کنندگان ساده‌تر و روان‌تر بود. در سال‌های پس از آن نیز گوگل این رویه را ادامه داد و دستگاه‌های نکسوس را با اندروید خالص و ویژگی‌های کمتری نسبت به بقیه رابط‌های کاربری معرفی و عرضه کرد.

در این مرحله، آینده خط تولید نکسوس مشخص نیست و بسیاری از کاربران وفادار آن امیدوارند که شاهد حذف این نام تجاری نباشند. در این گزارش ادعا شده که گوگل اواخر امسال از دو ساعت هوشمند با سیستم‌عامل اندروید ور (Wear) و نام‌های Angelfish و Swordfish معرفی خواهد کرد. نیازی به گفتن نیست، ولی اگر این گزارش صحت داشته باشد باید شاهد بزرگترین اتفاق در اکوسیستم اندروید در چند سال اخیر باشیم. آیا شما از این خبر هیجان‌زده شده‌اید!؟

htc-google-nexus-marlin

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH