شروین پیشه‌ور از ساخت اولین هایپر لوپ می‌گوید

شروین پیشه‌ور که یکی از سرمایه‌گذاران و بنیانگذاران شرکت Hyperloop One است، در کنفرانسی حاضر شد تا با افراد درباره آینده حمل و نقل صحبت کند.

مهمترین سوال این بود که هایپر لوپ چه زمانی ساخته می‌شود؟ شروین پیشه‌ور گفت که تیم او از برنامه جلو است و اولین نمونه در سال ۲۰۲۱ حاضر می‌شود. اما او گفت که اولین مدل در خارج از ایالات متحده ساخته می‌شود. این کمپانی اخیرا در صحرای نوادا دستاوردهایی داشته و تکنولوژی تعلیق خود را تست کرده است. در این تست، توانستند به سرعت ۱۱۰ مایل بر ثانیه در زمان ۱.۷ ثانیه برسند که جهشی محسوب می‌شود، اما تا سرعت ۷۰۰ مایل بر ساعت راه طولانی در پیش است.

جرقه هایپرلوپ زمانی زده شد که شروین پیشه‌ور با دوستش ایلان ماسک در سفری به کوبا رفته بودند. شروین می‌گوید که این برنامه در ۱۸ ماه اولیه شروع، ۱۳۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری جذب کرده است. این شرکت تا پایان سال،‌ ۸۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری جدید جذب می‌کند. البته هایپر لوپ به صدها میلیون دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد. Hyperloop One همچنین در حال گسترش همکاری خود در سراسر جهان است و تا بحال همکاری‌هایی در روسیه و فنلاند و اخیرا دوبی نیز داشته است. پیشه‌ور می‌گوید:‌ «اقتصاد دنیا به سرعت در حال پیشرفت است. شما می توانید درون شهر از اوبر استفاده کنید و یا فاصله نیویورک و واشنگتن را در نیم ساعت طی نمایید.»

گرچه این شرکت در حال پیشروی است، اما چالش‌های زیادی پیش روی آن وجود دارد. رقیب دیگری که در این عرصه وجود دارد، Hyperloop Transportation Technologies است که به ساخت نسخه دیگری از هایپرلوپ مشغول است. مشکلات حقوقی و ساخت سخت‌افزار، این دو شرکت را با تهدیداتی مواجه می‌کند. پیشه‌ور در مورد رقابت فکر نمی‌کند. او می‌گوید:‌ «چیزی که من از ایلان ماسک و دیگران یاد گرفتم، این است که آنها زیاد به رقابت فکر نمی‌کنند. آنها به این فکر می‌کنند که بعدا چه چیزی خواهند ساخت. ما به گذشته فکر نمی‌کنیم، ما با سرعت به سمت آینده می‌رویم.»

در آینده نزدیک، این شرکت باید تست‌های زیادی انجام دهد و با دولت در زمینه فازهای بعدی همکاری کند. او می‌گوید: «هایپرلوپ تلاشی برای یک دهه است. شما در حال تغییر چیزهای فیزیکی هستید و به کمک دولت نیاز دارید.»

1 در مورد “شروین پیشه‌ور از ساخت اولین هایپر لوپ می‌گوید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH