قدم بعدی گوگل احتمالا ساخت یک تبلت اختصاصی است!

در چند ماه اخیر، من از گوگل پیکسل به عنوان تلفن هوشمند اصلی خود استفاده کرده‌ام و روز به روز، بیشتر به آن علاقمند شدم. گوگل پیکسل یک تلفن هوشمند فوق‌العاده است. پیکسل XL باتری و صفحه نمایش بزرگتری دارد، اما مدل کوچکتر، حس بهتری در دستان کاربر دارد و قسمت کمتری از بدنه آن از جیب پشتی شلوار من بیرون می‌زند!

حال من منتظر هستم تا گوگل، تبلتی به مانند پیکسل طراحی و تولید کند که به همان اندازه هوشمند و جذاب باشد. من در مورد چیزی صحبت می‌کنم که بتواند مجددا عظمت گوگل را به رخ بکشد. چزی که باعث شود کاربران آیپد دست از این محصول برداشته و به سمت آن بیایند.

اگر اخبار گوگل را دنبال کنید، مطمئنا در جریان هستید که گوگل در سال‌های اخیر، اقدام به تولید تبلت‌ها با مشارکت کمپانی‌های دیگر تحت برند نکسوس می‌کرده است که از جمله آنها می‌توان به نکسوس ۷، نکسوس ۱۰ و نکسوس ۹ اشاره کرد. همچنین سال پیش نیز نکسوس C به دنیای تکنولوژی معرفی گردید.

اما نکسوس‌ها به صورت کامل توسط گوگل تولید نمی‌شد. تنها دلیلی که من از این دیوایس استفاده می‌کنم، برای تست نسخه پیش‌نمایش اندروید است. اما اگر شما این گجت را به فردی که برای اولین بار آن را می‌بینید، بدهید، مطمئنا حتی نخواهد دانست که چگونه باید آن را باز کرد که این یک نکته منفی و بزرگ به حساب می‌آید. مطمئن هستم که تعداد زیادی از این دستگاه توسط گوگل به فروش نرسیده است.

تقاضا برای خرید پیکسل، از میزان انتظارات گوگل بیشتر بود و انتظار می‌رود که در نیمه دوم سال ۲۰۱۶، بین سه تا چهار میلیون از این گجت به فروش برسد. این در شرایطی است که گوگل پیکسل تنها برای سه ماه در دسترس بوده است.

به نظر من، گوگل به زودی با یک کروم‌بوک رده بالا خواهد آمد و به این ترتیب، شما قادر خواهید بود تا اپلیکیشن‌های اندرویدی را روی کروم‌بوک‌ها اجرا نمایید. این تنها یک احتمال است و مشخص نیست که آیا گوگل، تبلتی تحت برند پیکسل تولید کند یا خیر. اما این چیزی است که من به شخصه منتظر آن هستم. پیش‌بینی می‌کنم که این محصول، پیش از پایان یافتن سال ۲۰۱۷ معرفی خواهد شد.

به دلیل اینکه اندروید در حال حاضر از قابلیت دو پنجره فعال به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند، کارهای زیادی را با این سیستم عامل می‌توانید انجام دهید. این قابلیت روی تلفن‌های هوشمند آنچنان که باید و شاید کاربردی نیست. اما روی تبلت‌ها، یک امکان فوق‌العاده به حساب می‌آید.

اما شما چه انتظار دیگری از تبلت پیکسل دارید؟! بیایید به عنوان سرگرمی، نام آن را پیکسل پرو انتخاب کنیم. مطمئنا صفحه نمایش آن بسیار خوب خواهد بود. شاید گوگل از AMOLED و یا ۴K استفاده نماید. من حدس می‌زنم که سایز صفحه نمایش آن ۹ یا ۱۰ اینچ باشد. یک کیبورد قابل اتصال به آن نیز می‌تواند گزینه خوبی باشد. همچنین دوست دارم که یک قلم نیز به همراه این تبلت عرضه شود و اپلیکیشن‌های زیادی نیز از آن پشتیبانی کنند. کمپانی اپل، قلم Apple Pencil و مایکروسافت نیز Surface Pen را برای تبلت‌های خود در نظر گرفته‌اند.

تبلت پیکسل مانند تلفن هوشمند گوگل پیکسل و بر خلاف پیکسل C، باید دارای پردازنده‌ای قوی باشد. حافظه داخلی آن نیز باید حداقل ۱۲۸ گیگابایت و سرعت بالایی داشته باشد و میزان رم آن نیز باید حداقل ۴ گیگابایت در نظر گرفته شود. باتری دستگاه نیز باید برای مصرف روزانه کاربران، پاسخگو باشد. اگر این تبلت دارای دو پورت USB-C و جک هدفون نیز باشد، بسیار خوشایند خواهد بود.

تبلت پیکسل پرو به مانند تلفن‌های هوشمند پیکسل، باید دوربین‌های جلو و پشت خوبی داشته باشد. همچنین اسپیکرهای آن نیز باید بیشتر از یک عدد باشد تا یک قدم رو به جلو نسبت به گوگل پیکسل به شمار آید. اما در قسمت میکروفون، می‌تواند دقیقا به مانند پیکسل C، چهار میکروفون حساس داشته باشد که از هر جای اتاق، صدای ” OK Google” شما را متوجه شود.

در بخش نرم‌افزار، من واقعا دوست دارم تا دستیار هوشمند Google Assistant در آن وجود داشته باشد. این موضوع باعث شده تا گوگل پیکسل با تلفن‌های هوشمند دیگر تفاوت داشته باشد و تبلت پیکسل نیز باید این خصوصیت را دارا باشد. فضای نامحدود برای ذخیره تصاویر (مانند گوگل پیکسل) هم می‌تواند گزینه مناسبی به نظر آید.

اگر گوگل تمامی این امکانات را در پیکسل پرو قرار دهد، قیمت آن مطمئنا بالا خواهد بود. در عرصه قیمت، گوگل باید با تبلت آیپد پرو اپل بجنگد. به همین دلیل، نمی‌تواند قیمت آنچنان بالایی برای این محصول در نظر گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH