هارد دیسک اکسترنال جدید کمپانی Seagate با پنج ترابایت حافظه معرفی شد!

با حجیم‌تر شدن فایل‌ها نیاز به افزایش فضای ذخیره‌سازی بیش‌تر از گذشته حس می‌شود. روزهای خوب گذشته که مقدار ۱.۴۴ مگابایت فضا برای ذخیره فایل‌های کاری و امور درسی کافی بود گذشته است و حالا حتی برای ذخیره یک بازی ساده به حجمی بین ۱۰ تا ۲۰ گیگابایت نیاز دارید و این به معنی نیاز به هارددیسک‌های پرظرفیت‌تر است، چیزی که تا به امروز به خوبی محقق شده است.

اگر از جمله کسانی هستید که به همراه خود یک هارد دیسک پرتابل و چند فلش دارید برایتان یک خبر خوب داریم، به‌تازگی کمپانی Seagate از یک هارد دیسک ۵ ترابایتی رونمایی کرده است. Seagate می‌گوید این هارد پرظرفیت‌ترین هارد دیسک پرتابل معرفی شده تاکنون است که البته حجم ۵ ترابایتی آن می‌توان نشانی بر صحت این گفته باشد.

این هارد دیسک که با نام Backup Plus  ۵TB شناخته می‌شود در هر دو دستگاه PC و مک قابل استفاده است، البته برای استفاده از آن در مک می‌بایست درایور NTFS را نصب کنید. انتقال اطلاعات در این هارد دیسک توسط USB 3 انجام می‌گیرد که کمی تاسف برانگیز است زیرا انتظار می‌رفت در این هارد دیسک از USB نوع C استفاده شود، شاید خودداری Seagate از به کارگیری این نوع اتصال، گستردگی کم‌تر آن به نسبت USB 3 باشد. بدنه آلومینیومی به‌کار رفته در Backup Plus  ۵TB استحکام خوبی را به این هارددیسک بخشیده است.

هارد دیسک پرتابل Backup Plus  ۵TB با قیمت ۱۹۰ دلار از اواخر همین ماه از طریق خرده فروشی‌ها قابل خرید است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH