هر آنچه که تاکنون در رابطه با اچ‌تی‌سی ۱۱ می‌دانیم

اگر نگاهی به سابقه کمپانی اچ‌تی‌سی داشته باشیم، می‌توانیم متوجه شویم این کمپانی هر ۴ تا ۶ ماه یک پرچم‌دار از را معرفی می‌کند. اچ‌تی‌سی ۱۰ به عنوان پرچم‌دار سال ۲۰۱۶ این کمپانی پس از چند هفته شایعه و خبر معرفی شد، حالا این سناریو به احتمال قوی برای پرچم‌دار آتی HTC نیز در حال رخ دادن است. تاکنون شایعات زیادی از پرچم‌دار بعدی اچ‌تی‌سی منتشر شده است که ویژگی‌هایی هم‌چون طراحی ظاهری و سخت‌افزار را عنوان می‌کنند. در ادامه قرار است مروری بر اطلاعات منتشر شده از HTC 11 داشته باشیم.

اولین موردی که می‌توانیم در رابطه با این تلفن‌همراه بیان کنیم این است که پرچم‌دار آتی اچ‌تی‌سی با اسم رمز “Ocean” یا اقیانوس شناخته می‌شود. البته ممکن است اسم نهایی به صورتی کاملا ساده مثل HTC 11 باشد! هم‌چنین می‌دانیم “Ocean” با پسوندهای مختلفی عنوان شده است که نشان دهنده وجود نسخه‌های متعدد از پرچم‌دار بعدی است. در حال حاضر اسامی “Ocean Master”، “Ocean Note” و “Ocean Smart” مشخص شده‌اند. در ویدیویی یک طراحی مفهومی از این اسمارت‌فون منتشر شده است که نشان می‌دهد اچ‌تی‌سی ۱۱ ظاهری هم‌چون نسل پیشین خود دارد و از ویژگی‌های آن می‌توان به شاسی فلزی با لبه‌های خمیده، دوربین دوگانه اصلی و یک رابط کاربری فاقد دکمه‌های ناوبری و مبتنی بر جسچر و فرامین صوتی اشاره کرد.

در بخش سخت افزار این اسمارت‌فون نیز شایعات زیادی منتشر شده است. از جمله این شایعات می‌توان به استفاده از یک SOC ساخته اسنپدراگون از خانواده ۸۰۰ نام برد. چیپست به کار رفته در این اسمارت‌فون به احتمال قوی اسنپدراگون ۸۲۱ خواهد بود که چندی پیش در گوگل پیکسل هم شاهد آن بوده‌ایم. البته کوالکام یک چیپست جدیدتر به نام اسنپدراگون ۸۳۵ نیز معرفی کرده است اما از آن‌جایی که این پردازنده برای بازار سال ۲۰۱۷ در نظر گرفته شده است نمی‌توان انتظار داشت در HTC 11 از آن استفاده شود. در هر صورت این پردازنده در کنار یک رم ۴ گیگابایتی استفاده خواهد شد و به احتمال زیاد شاهد استفاده از ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی در این پرچم‌دار باشیم.

از آن‌جا که HTC 11 در سه نسخه متفاوت معرفی خواهد شد می‌توان انتظار داشت در سه اندازه مختلف معرفی شود. حال باید دید که اچ‌تی‌سی از کدام نوع پنل نمایشگر یعنی AMOLED و یا iPS استفاده خواهد کرد. شایان ذکر است که HTC 10 از یک نمایشگر ۵.۲ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل بهره می‌برد، بنابراین می‌توان انتظار داشت در Ocean نیز شاهد همین مقدار رزولوشن باشیم. متاسفانه جزییات خاصی از نوع اسکنر اثر انگشت و پورت‌های به کار رفته در این اسمارت‌فون وجود ندارد.

انتظار می‌رود که Ocean در اوایل سال آینده میلادی معرفی شود بنابراین در چند هفته آینده باید منتظر ارایه جزییات بیش‌تر پیرامون این مدل باشیم.

1 در مورد “هر آنچه که تاکنون در رابطه با اچ‌تی‌سی ۱۱ می‌دانیم”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH