هدست واقعیت مجازی HTC

HTC با معرفی یک هدست واقعیت مجازی به جنگ سونی و متا می‌رود

متا و سونی ممکن است در چند سال گذشته بر بازار هدست‌های واقعیت مجازی کاربران تسلط داشته باشند، اما رقیب دیرینه آن‌ها، اچ‌‌تی‌سی حاضر نیست بازار رقابت را رها کند. با معرفی هدست واقعیت مجازی جدید خود، HTC قصد دارد وارد رقابت با این دو کمپانی شود. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

پس از انتشار یک تیزر در ماه اکتبر، طبق گزارش‌ها، HTC قصد دارد یک هدست مستقل جدید را در CES 2023 (در تاریخ 5 ژانویه) معرفی کند. این هدست جدید وعده می‌دهد که سبک وزن و در عین حال “قدرتمند” باشد و قادر به تولید تجربیات واقعیت مجازی و واقعیت افزوده باشد. هنوز جزئیات زیادی اعلام نشده است، اما توضیحات فعلی، آن را به عنوان یک رقیب جدی برای Meta Quest Pro پیش‌رو و دیگر دستگاه‌های واقعیت مجازی مانند Pico 4 و Oculus Quest 2 نشان می‌دهد.

در صحبت با The Verge، رئیس جهانی محصولات HTC، آقای Shen Ye گفت که این شرکت از دستگاهی رونمایی خواهد کرد که نه تنها ابزاری برای بازی، سرگرمی و ورزش است، بلکه برای مصارف سازمانی و بهره‌وری نیز کاملا مناسب خواهد بود. این هدست واقعیت مجازی کاملاً مستقل، برای اجرا نیازی به گوشی هوشمند یا رایانه شخصی ندارد و از کنترلرها و ردیابی دست برای تجربه‌های شش درجه آزادی (6DoF) پشتیبانی می‌کند.
به نظر می‌رسد که یکی از تمرکزهای اصلی این محصول، عبور رنگ باشد، با توجه به اینکه متا و دیگران نیز آن را در اولویت اصلی خود قرار داده‌اند، این تصمیم جای تعجبی ندارد. عبور رنگ به این معنی است که به لطف دوربین‌های رو به بیرون، می‌توانید هنگام استفاده از هدست، دنیای واقعی را نیز کاملاً واضح ببینید.

هدست واقعیت مجازی HTC

با این حال، این دستگاه فقط آنچه را که قبلاً وجود داشته تقلید و تکرار نمی‌کند. Ye فاش کرد که این هدست دارای حسگر عمق خواهد بود (چیزی که Quets Pro آن را ندارد). این حسگر امکان ردیابی کارآمدتر اندام‌ها و اشیاء کاربر در اتاق را فراهم می‌کند. ظاهراً این هدست، تصویری با دامنه دینامیکی بهتر نسبت به سایر گزینه‌های بازار ارائه خواهد کرد. در حالی که ما تحت تاثیر بازتولید رنگ هدست‌هایی مانند Pico 4 قرار گرفته‌ایم، محدوده رنگ Quest Pro جزو بهترین‌ها نیست. اگر دستگاه اچ‌تی‌سی بتواند عملکرد خوبی داشته باشد، این امر می‌تواند به هدست HTC نسبت به برجسته‌ترین رقیب خود یک برتری بزرگ بدهد.

با این حال، یک مشکل در Meta Quest Pro وجود دارد که طبق گفته‌های Ye، هدست HTC نیز آن را دارد: عمر باتری کوتاه. Ye می‌گوید که این دستگاه تنها با یک بار شارژ می‌تواند حداکثر دو ساعت کار کند، این عدد دقیقا همانند Quest Pro زمانی که از قابلیت‌های واقعیت ترکیبی خود استفاده می‌کند، است. البته Quest Pro در صورتی که فقط برای تجربه‌های VR استفاده شود می‌تواند تا حدود سه ساعت دوام بیارد، اما باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا هدست واقعیت مجازی HTC می‌تواند با این عدد نیز رقابت کند یا خیر.

در حال حاضر، جزئیات زیادی در مورد این دستگاه وجود دارد که ما هنوز نمی‌دانیم، مهم‌تر از همه این که قیمت آن چه قدر خواهد بود. البته زمان زیادی برای شنیدن اطلاعات بیشتر در تاریخ 5 ژانویه باقی نمانده است و HTC تمام اطلاعات این هدست را در آن زمان، رونمایی خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH