چگونه میزان صدای گوشی اندرویدی خود را تقویت کنیم؟!

افزایش حجم صدای خروجی اسپیکر و هدفون در گوشی‌های اندرویدی موضوعی است که عده زیادی از کاربران به دنبال آن هستند. همین مورد باعث شد تا یک مطلب آموزشی در این زمینه برای شما قرار دهیم. میزان حجم صدا در خروجی اسپیکر و هدفون امری است که توسط کمپانی سازنده تلفن‌های همراه با توجه به میزان ظرفیت هر کدام، مشخص می‌شود. این کمپانی‌ها معمولا مقداری معقول و مناسب را برای آن‌ها انتخاب می‌کنند.

خروجی صدای اسپیکر در تلفن‌ همراه به میزان ظرفیت و قدرت بلندگو بستگی دارد. بنابراین مطمئن باشید تغییر دادن و افزایش مقدار آن از حد نرمالی که کمپانی سازنده آن را مشخص کرده، به اسپیکر دستگاه آسیب خواهد رساند.

اما خروجی صدا در هدفون‌ها را می‌توانید تا هر میزانی که می‌خواهید، افزایش دهید. البته این افزایش میزان خروجی صدا در هدفون هم اگر از حدی بیشتر باشد، باعث افت کیفیت خواهد شد. به‌عنوان مثال ال‌جی G3 یکی از آن دسته گوشی‌هایی بود که خروجی صدایی کم‌تر از حد انتظار را در بخش هدفون ارایه می‌داد.

۱۹ae83ye03hi1jpg

برای افزایش خروجی صدا در اسپیکر و هدفون بهتر است گوشی اندرویدی‌تان را روت کنید. البته برنامه‌های متعددی هم در این زمینه وجود دارد که ادعا می‌کنند بدون دسترسی روت می‌توانند باعث افزایش صدا شوند؛ اما بهتر است بدانید که این اپ‌ها تنها اکولایزر صدا را تغییر می‌دهند و نه‌تنها باعث افزایش صدا نمی‌شوند، بلکه از کیفیت صدا هم کم می‌کنند.

استفاده نادرست از این آموزش و مشکلات احتمالی آن، بر عهده خود کاربر است.

برای افزایش صدای گوشی اندرویدی در خروجی‌های اسپیکر و هدفون مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. اپلیکیشن ES File Explorer را از پلی‌استور گوگل دانلود و اجرا کنید.
  2. دسترسی روت را در برنامه ES فعال کنید. برای فعال کردن این مورد وارد برنامه شوید، بر روی آیکون منو کلیک کنید و از داخل قسمت Tools گزینه Root Explorer را انتخاب و آن را فعال کنید.
  3. توانایی نوشتن بر روی فایل‌ها را فعال کنید. برای انجام این کار داخل برنامه ES و بخش Root Explorer، گزینه Mount R/W را انتخاب کنید. همچنین گزینه موجود در جلوی /system را بر روی R/W قرار دهید و در آخر بر روی Ok کلیک کنید.
  4. وارد مسیر device/etc/sound/ شده و از آن‌جا فایلی با نام to3g را پیدا کنید.
  5. فایل بالا را از طریق برنامه ES Note Editor بازگشایی کنید و دستورات زیر را در آن پیدا کنید:

boost

بخش Speaker Volume و عددی که مقابل آن قرار دارد، میزان خروجی صدا در اسپیکر است.

بخش Output Volume و عددی که مقابل آن قرار دارد، میزان خروجی صدا در هدفون را نشان می‌دهد.

برای افزایش صدا در هر مورد می‌توانید اعداد موجود در آن بخش‌ها را افزایش دهید.

پیشنهاد می کنیم که این افزایش اعداد حداکثر تا ۱۰ واحد صورت بگیرد. در غیر این صورت امکان افت کیفیت و یا حتی صدمه رسیدن به اسپیکر دستگاه وجود خواهد داشت. بعد از تغییر دادن این موارد گوشی خود را ری‌استارت کنید و در آخر صدا را چک کنید.

نکات زیر را برای رسیدن به نتیجه بهتر بررسی کنید:

  • انتخاب اعداد بسیار بالا می‌تواند هم به گوش شما و اسپیکرتان آسیب برساند. پس بهتر است اعداد را با اختلاف کم انتخاب کنید و اگر راضی نبودید، کم‌کم آن را افزایش دهید.
  • در اندروید‌ نسخه‌های مختلف پایه مراحل به همین صورت است. فقط شاید نام برخی از قسمت‌ها فرق کرده باشد. به‌عنوان مثال امکان دارد بخش Output Volume به Headphone Value تغییر نام داده باشد.
  • حتما قبل از ویرایش، از فایل to3g یک نسخه بکاپ بگیرید تا در صورت بازگردانی به حالت اول، آن را جای‌گزین فایل ویرایش شده بکنید.

3 در مورد “چگونه میزان صدای گوشی اندرویدی خود را تقویت کنیم؟!”

  1. سلام. من هواوی وای ۷ پرایم دارم.این برنامه هم نصب کردم ولی گزینه روت فعال نمیشه لطفاً راهنمایی کنید.

    2
    10
    1. سلام منم هم همین مشکلو دارم هم نور صفحه خیلی کمه یعنی اگه تا آخر بکشم بازم در حد نورمال دیده میشه و هم صدای خود اسپیکر های گوشی انقدر بدرد نخوره که تا آخرم ببرم بالا صداش کمه آقا یوسف شما اگه مشکلو فهمیدی راهی پیدا کردی بگو منم گوشیم همینه

      1
      3

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH